Gå til innhold

Vil jeg slite med å klare meg økonomisk med minstesats uføretrygd hvis jeg blir alene med barnet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Klassetur til 10 tusen? Skole er gratis i Norge. Om foreldre på vestkanten kjører på med så dyre klasseturen er selvfølgelig deres valg, men dette er ikke normalt i arbeiderklassen.

Ny telefon? En ungdom trenger virkelig ikke en mobil til flere tusen. Det finnes rimelige alternativ. Konfirmasjon er hva man gjør det til. Det er også mulig å få støtte til Konfirmasjon. 

Husly, mat, klær, skole og én fritidsaktivitet er det ts burde prioritere. 

Anonymkode: c038f...8e5

Er skoleturer til utlandet gratis det du bor, for det er det absolutt ikke i noen av byene familien min har unger. Turen er tar på ungdomsskolen koster to tusen blank. Inget menneske trenger ny tlf, akkurat som alle kan overleve på klær fra Frelsesarmeen.

Men hvilket utenforskap det skaper er en helt annen sak.

Og nei,  det er ikke det samme som når folk med midler kollektivt har et annet fokus. Stadig flere barn vokser opp fattig i Norge og vi ser konsekvensene til daglig. 

Hvor er skoleturer utenlands gratis?? Dit vil jeg flytte 😂

Anonymkode: 3f66a...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
monican94 skrev (På 10.12.2024 den 1.01):

du vil få høyere ufør. bostøtte, barnetrygd (evt. for et ekstra barn om du skal ha mest omsorg) barnebidrag bidrag..

Kan du flytte? lurt å bo et billigere sted så pengene varer lenger. Men dette fikser du. 

Nei, man får ikke høyere uføretrygd av å få barn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nei, man får ikke høyere uføretrygd av å få barn! 

det skrev jeg heller ikke, men som enslig er den høyere😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...