Mardina Skrevet i går, 00:40 #21 Del Skrevet i går, 00:40 (endret) Jeg klarer å ta vare på meg selv. Er godt voksen. Men uføretrygden står ikke i forhold til prisøkningen i samfunnet ellers, derfor er det mange som sliter... Fjernet sitering av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret i går, 06:27 av Perelandra 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enannerldes Skrevet i går, 00:42 #22 Del Skrevet i går, 00:42 Mardina skrev (Akkurat nå): Jeg klarer å ta vare på meg selv. Er godt voksen. Men uføretrygden står ikke i forhold til prisøkningen i samfunnet ellers, derfor er det mange som sliter... Jeg får 24000 i måneden i ufør, husleie med Internett er 9300 kroner, strøm si 1500 da, mobil 200, da har jeg 13000 til overs. Klarer meg fint jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet i går, 00:48 #23 Del Skrevet i går, 00:48 Enannerldes skrev (4 minutter siden): Jeg får 24000 i måneden i ufør, husleie med Internett er 9300 kroner, strøm si 1500 da, mobil 200, da har jeg 13000 til overs. Klarer meg fint jeg da Så bra for deg 😊 Men da regner jeg med at du skjønner at det er ikke sånn for alle? 😊 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enannerldes Skrevet i går, 00:49 #24 Del Skrevet i går, 00:49 Mardina skrev (Akkurat nå): Så bra for deg 😊 Men da regner jeg med at du skjønner at det er ikke sånn for alle? 😊 Nettopp, der har du det, du bruker for mye penger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:15 #25 Del Skrevet i går, 01:15 (endret) Enannerldes skrev (6 timer siden): Nja, mat for en voksen og unge er kanskje 3-4000 kroner, ser ikke helt problemet da Du ser ikke problemet, fordi du har feil perspektiv. Et egosentrisk perspektiv. Og du har tydeligvis ikke peiling på hva det koster verken å handle eller å fø på et barn. Enannerldes skrev (5 timer siden): Jeg får 24000 i måneden i ufør, husleie med Internett er 9300 kroner, strøm si 1500 da, mobil 200, da har jeg 13000 til overs. Klarer meg fint jeg da Du klarer deg fint fordi du er én person og er heldig som bor billig og har Internett inkludert. Du er altså en av de priviligerte uføre. Flott for deg. Anonymkode: 99191...73c Ryddet for latterliggjøring og brukerdebatt. PerePerelandra, mod. Endret i går, 06:36 av Perelandra 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet i går, 01:19 #26 Del Skrevet i går, 01:19 (endret) Enannerldes skrev (11 timer siden): Nettopp, der har du det, du bruker for mye penger Du vet ingenting om mine utgifter. Og hva jeg bruker penger på. Faktum er at uføresatsen ER for LAV. Jeg er ikke den eneste som synes det. Endret i går, 12:21 av Mardina 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enannerldes Skrevet i går, 01:22 #27 Del Skrevet i går, 01:22 Mardina skrev (2 minutter siden): Det vet ingenting om mine utgifter. Og hva jeg bruker penger på. Faktum er at uføresatsen ER for LAV. Jeg er ikke den eneste som synes det. Joa, enig der da, er kanskje litt lav. Pappa sier det også, så rikt land, og så har man bare så man overlever Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:28 #28 Del Skrevet i går, 01:28 (endret) Dette handler vel om de prosentene hun bruker på barnet gjør at hun ikke klarer jobb i tillegg. Er der/vært selv, men klarer nå 50% + to små barn. Jeg hadde imidlertid fått mer utbetalt om jeg var ufør alenemor enn jeg får nå i 50% stilling som samboer.. Anonymkode: d6a4b...cc9 Fjernet sitering av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret i går, 06:19 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet i går, 01:33 #29 Del Skrevet i går, 01:33 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, må sjekke ut nærmere, men noen som tilfeldigvis vet litt mer konkret akkurat hvor mye mer jeg kan få (sett at jeg har barnet minst 50%)? Er ikke aktuelt å flytte langt unna, pga barnefar, familie osv. Ts Anonymkode: 39f6c...38d Her er iallefall satsene for minstesats. Jeg tror barnetillegg ufør er max 0.4 G ( ca 49000 ish) pr år. Ikke siter meg der, men tror det er noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:10 #30 Del Skrevet i går, 02:10 Perfume skrev (36 minutter siden): Her er iallefall satsene for minstesats. Jeg tror barnetillegg ufør er max 0.4 G ( ca 49000 ish) pr år. Ikke siter meg der, men tror det er noe sånt. Bildet er umulig å se til tross for iherdig zooming her… Anonymkode: 60127...1f2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet i går, 02:22 #31 Del Skrevet i går, 02:22 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bildet er umulig å se til tross for iherdig zooming her… Anonymkode: 60127...1f2 Åå..beklager! Google trygdesats 2024, trykk på bildet, så kommer det opp. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enannerldes Skrevet i går, 02:34 #32 Del Skrevet i går, 02:34 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du ser ikke problemet, fordi du har feil perspektiv. Et egosentrisk perspektiv. Og du har tydeligvis ikke peiling på hva det koster verken å handle eller å fø på et barn. Du klarer deg fint fordi du er én person og er heldig som bor billig og har Internett inkludert. Du er altså en av de priviligerte uføre. Flott for deg. Du er tregere enn en brødfjøl, skjønner godt hvorfor du ble ufør. Anonymkode: 99191...73c fdsfdsfsdfs Endret i går, 09:10 av Enannerldes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:56 #33 Del Skrevet i går, 02:56 Enannerldes skrev (2 timer siden): Nja, mat for en voksen og unge er kanskje 3-4000 kroner, ser ikke helt problemet da 6500 er nok mer korrekt der. Anbefaler å sjekke ut denne kalkulatoren for referansebudsjett https://www.oslomet.no/om/sifo/referansebudsjettet i Anonymkode: 5b528...fc8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:56 #34 Del Skrevet i går, 05:56 Til ts: Anbefaler deg å sjekke om du kan få bostøtte, overgangsstønad. I tillegg barnebidrag, barnetrygd, barnetillegg for ufør, du vil få mindre skatt enn nå og uføretrygden vil bli høyere (siden du er enslig og ikke samboer). Det letteste vil nok være å få de konkrete tallene av nav. Anonymkode: f7e12...5d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:59 #35 Del Skrevet i går, 05:59 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du mulighet til å skynde deg å flytte til et billigere sted? Før barnet blir etablert på skole, klassevenner ol. Det er mange som ikke tenker på hvilket "luksus" det er å bo på et dyrt sted. Mange tusen hver mnd. Anonymkode: 6d942...3b9 Barnet har allerede begynt på skole. Ts Anonymkode: 39f6c...38d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:08 #36 Del Skrevet i går, 06:08 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har med andre ord ikke veldig god inntekt, per dags dato rett i underkant av 22.000 kr utbetalt, inkludert barnetilegget (som jeg nå betale deler tilbake av ut i fra samboers inntekt). Bor i stor by hvor det er dyrt å leie/kjøpe. Vi leier per dags dato, og jeg har ingen egenkapital spart opp. Vil det bli veldig vanskelig for meg å klare meg alene økonomisk? Har ikke bil, og skjønner at jeg ikke kan regne med mer en ett soverom. Anonymkode: 39f6c...38d Flytt landlig så kan du klare deg ganske bra. Her kan man kjøpe enebolig til 1.3 eller leie enebolig med 3 sov for 8000. Anonymkode: 8502c...198 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:11 #37 Del Skrevet i går, 06:11 (endret) Har far barnet 50%? Da ville jeg prøvd å finne en rimelig 2 roms og hatt sovesofa på stuen uken der jeg hadde sovet ungen er hos deg. Kontakt NAV og få oversikt over alle stønader du har rett på. Og om du gir de et nøyaktig regnestykke som viser faste utgifter der du ikke har nok å leve på har du stor mulighet for bostøtte eller kommunal leilighet. Ring dem. Jeg er ufør og alene, men med barnebidrag, barnetrygd, barnetillegg så klarer jeg meg fint. Leier rådyr leilighet, men det må jeg pga leiemarkedet her. Når ungen flytter ut kan jeg redusere bokostnader dramatisk. Anonymkode: e2936...c36 Fjernet sitering av slettet nnhold. Perelandra, mod. Endret i går, 06:20 av Perelandra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:12 #38 Del Skrevet i går, 06:12 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Flytt landlig så kan du klare deg ganske bra. Her kan man kjøpe enebolig til 1.3 eller leie enebolig med 3 sov for 8000. Anonymkode: 8502c...198 Skjønner at jeg sikkert må flytte til et litt billigere området, men jeg bor heller trangere og mer sentralt, enn stort og langt vekk fra det man trenger. Særlig siden jeg ikke har bil. Ts Anonymkode: 39f6c...38d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:16 #39 Del Skrevet i går, 06:16 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja du kommer til å slite. Er alenemor og bruker kredittkortet for å overleve hver måned og har ikke høy husleie engang. Jeg dropper å spise middag tre dager i uka. Barnet får da. Jeg spiser aldri frokost, kun middag. Frisør, tannlege etc er bare å glemme. Jeg kjenner flere alenemødre og de alle har det likedan. Man blir slank da. Men det er vel det eneste positive.. Anonymkode: 60127...1f2 Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer. Jeg forstår at det er utrolig trist og vanskelig. Men jeg har vanskelig med å forstå at man ikke har penger til å spise NOE? Et par husmann knekkebrød til frokost, havregryn, bønner og ris, pasta til middag. Ikke spennende men metter. Det er billige råvarer. Anonymkode: 08db0...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:18 #40 Del Skrevet i går, 06:18 Mardina skrev (5 timer siden): 10 000,- rekker ikke langt med de prisene som er på butikken nå. Og ellers i samfunnet. Jeg har rundt 19 000,- utbetalt etter skatt. Husleie på 10500,-. Jeg sliter med å få det til å gå rundt, selv om jeg er aldri så sparsommelig 😞 I perioder har jeg spist brødskiver til middag flere ganger i uken, fordi jeg ikke har råd til noe annet. Man blir ikke "rik" av å være ufør. Satsene på minstesats uføretrygd er latterlig lave 🥲 Brødskiver er dyrt. Drød er dyrt, pålegg er dyrt. Bytt til Bønner, skikkelser, løk, hakket tomat, eller grøt. Mere næring, sunnere og billigere Anonymkode: efd96...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå