AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #1 Skrevet 9. desember 2024 Mann på 40 som aldri klarer å akseptere hårtapet. Det vil si, jeg er mer eller mindre skallet nå. Har vel hatt tynt hår hele livet, så det lå vel i kortene at jeg skulle miste håret. Kan vel se på bilder i dag fra midten av 20-årene at det hadde begynt allerede da. Riktignok har det tatt lang tid og jeg har frem til for noen år siden kunne hatt en slags sveis. Mange ville sikkert barbert bort alt ved det minste tegn til hårtap, men jeg har tviholdt på restene. Jeg hadde mye mer hår bare for 2-3 år siden. Hos broren min stoppet hårtapet opp og har mer hår enn meg. Her har det aldri stoppet opp. Jeg kan ikke kompensere med skjeggvekst, for det har jeg heller ikke. Ei heller muskuløs kropp. Kvinner har større fingre og håndledd enn meg. Føler meg ikke som en mann, rett og slett. Ser på misunnelse på de menn med normalt hår, og de er i overveldende flertall. Jeg tror ikke på tall som at 50 % av alle menn ved fylte 50 opplever hårtap. Jeg lurer på hvordan det er å kunne stryke gjennom en hårmanke, gå til frisøren og fritt velge hårstil. Prøve noe nytt. Har alltid hatt problemer med damene uansett, så tror ikke det går på hårtapet alene. Men det er klart at det er en dealbreaker for veldig mange. Jeg går med caps eller lue hele dagen, inne som ute. Liker ikke at noen skal se min skallede isse og dømme meg pga det. Dårlige gener er noe dritt! Anonymkode: 094fe...1c8
Gramma Skrevet 9. desember 2024 #2 Skrevet 9. desember 2024 Jeg har aldri hørt at det er en dealbreaker, verken blant venninner eller i generell debatt, det er jo såpass vanlig. For meg hadde det hatt nada å si. 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #3 Skrevet 9. desember 2024 Jeg begynte å legge merke til kjekke skalla menn etter at jeg møtte min drømmeskallamann. Så prøv å finne noen som har en skalla eks ☺️ Anonymkode: 65427...b25 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #4 Skrevet 9. desember 2024 Det skjønner jeg er skikkelig kjipt. Er selv mann, men har alt håret. Har du vurdert hårtransplantasjon, og deretter flytte til et nytt sted? (Kan tenke meg at bekjente henger seg opp i nytt hår) Anonymkode: d643b...fad
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #5 Skrevet 9. desember 2024 De fleste jeg har datet har manglet hår/vært skallet. Helt siden 20-årene (er over 40 nå). Og noen av dem tynne og lavere enn meg. Du må i hvert fall ikke slutte å prøve 😊 Anonymkode: 0112e...955 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #6 Skrevet 9. desember 2024 Gramma skrev (3 minutter siden): Jeg har aldri hørt at det er en dealbreaker, verken blant venninner eller i generell debatt, det er jo såpass vanlig. For meg hadde det hatt nada å si. Jeg tror heller ikke skallethet i seg selv er noen dealbreaker, men utseendet er hos de aller fleste dårligere enn hos en hårfarger tvilling. Anonymkode: d643b...fad
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #7 Skrevet 9. desember 2024 Null stress! Med unntak om du eksempelvis stiller på Tinder med utelukkende bilder med caps/ lue/ avkappa hode. Det skaper en negativ overraskelse på første date. Stå i det, skallede menn er hot 🔥Ingen dealbreaker! Anonymkode: faeb3...199 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #8 Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sitat Mann på 40 som aldri klarer å akseptere hårtapet. Det vil si, jeg er mer eller mindre skallet nå. Jeg kan ikke kompensere med skjeggvekst, for det har jeg heller ikke. Ei heller muskuløs kropp. Kvinner har større fingre og håndledd enn meg. Føler meg ikke som en mann, rett og slett. Har alltid hatt problemer med damene uansett, så tror ikke det går på hårtapet alene. Men det er klart at det er en dealbreaker for veldig mange. Anonymkode: 094fe...1c8 Klippet ut noen sitater. Hår på hodet forbinder jeg ikke med maskulinitet. Jeg liker menn uten skjegg eller særlig skjeggvekst. Jeg foretrekker lite, heller enn mye muskler. Jeg foretrekker små, slanke, velstelte hender heller enn store hender. Jeg tror ikke jeg er den eneste. Problemet ditt er at menn som ser ned på eget utseende er totalt uattraktivt. Så det er ikke nødvendigvis utseendet, men selvbildet som er problemet ditt i forhold til damer og omgivelsene. Anonymkode: 05666...7da 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #9 Skrevet 10. desember 2024 Når en tanke kommer inn i hodet ditt kan du velge om du vil gi den fokus eller overse den. Det hjernen din gjør mye av vil den fortsette å gjøre mye av, fordi hjernen er lat og velger minste motstands vei automatisk. Om du ønsker å bli kvitt et kompleks må du slutte å bruke tid på misunnelse, fantasere om hvordan det er å dra hånda gjennom en tykk manke eller dra på frisørbesøk. Da mater du de vonde tankene og du får mer vonde følelser, altså blir du ikke kvitt komplekset. Hvis du skal bli kvitt et kompleks så må du gjøre en jobb for å få det til inne i hodet. Dine tanker, ditt ansvar. Anonymkode: 698ed...872
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #10 Skrevet 10. desember 2024 Har du vurdert tupe? Tupeer idag er noe helt annet enn det det var for 20+ år siden, og man kan få det til å se skikkelig bra ut. Anonymkode: f407a...a7f
Roci Skrevet 10. desember 2024 #11 Skrevet 10. desember 2024 Jeg synes mange menn kler godt å være skallet/glattbarbert, og som du ser av svarene i tråden, er jeg ikke alene om det. Manglende suksess hos kvinner skyldes nok i større grad din usikkerhet rundt dette enn skalletheten i seg selv. Jeg har faktisk aldri hørt at det er en dealbreaker IRL, kun her på KG. Kan det være en idè å prøve å søke hjelp hos en psykolog eller coach for å jobbe gjennom sorgprosessen over hårtapet og få hjelp til å øke selvtilliten?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #12 Skrevet 10. desember 2024 Skallethet hos menn er ingen dealbreaker. Det er ingen naturlig sammenheng mellom hår og maskulinitet. To ting er uattraktivt: 1) menn som prøver å se ut som de har hår når de ikke har det, typ hentesveis og andre "finurlige" løsninger som bare ser dumt ut. Det beste er å skinne seg, og "eie" skalletheten. 2) Menn som har mye komplekser eller er veldig opphengt i eget utseende. Hvis du har problemer med damene, er det ikke pga hårmangelen. Prøv å ta vare på deg selv, bearbeide dette, sånn at du kan gå videre i livet med et bedre selvbilde. Kjenn etter hva det egentlig handler om. Er det hårmangelen, eller dreier det seg egentlig om en følelse av utilstrekkelighet på andre områder? Anonymkode: f0d20...21a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #13 Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du vurdert tupe? Tupeer idag er noe helt annet enn det det var for 20+ år siden, og man kan få det til å se skikkelig bra ut. Anonymkode: f407a...a7f Ja, Mayoo Indiran bruker tupe, f.eks. Anonymkode: fad97...c04
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #14 Skrevet 10. desember 2024 Heller en skallet mann enn hentesveis eller fjon. Og du kan fint få en trent kropp selv om du er spinkel av vekst. Jeg snur meg kun etter menn på 168-175 høye. Se på vin diesel. Smashing Anonymkode: 38136...ba7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå