Gå til innhold

Ryktespredning du er en hore

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler at jeg ikke unnslipper drama. Jeg giftet meg ung, endte opp i voldelig forhold hvor det skjedde overgrep og mye psykologisk vold.. jeg flyktet og fortalte sannheten til venner og familie. Dette ble splittet i to historier selvfølgelig.

I etterkant slet jeg og ville skape ett nytt liv, jeg begynte å drikke, tidligere var dette skambelagt fra kulturen jeg har vokst opp i. Så jeg har nå ett normalt forhold til alkohol kunn i helgene en sjelden gang og alltid med venner.

Det ble spredd rykter at jeg prøver å stjele andres kjærester men jeg har ikke vært interessert i noen, jeg har ikke hatt det med noen, ikke tatt på eller kysset noen siden jeg dro eller siden separasjonen. Men jeg opplevde desverre seksuell trakassering fra en fyr under påvirket tilstand hvor jeg ikke kunne tenke klart, og jeg kom meg heldigvis trygt ut av situasjonen med vennene mine. Men dette ble og snudd om på og spredd rykter at jeg ønsket det. Jeg vil bare være fri og leve mitt liv, men ryktene at jeg har horete oppførsel er tungt.

Når vil det ende? Jeg har mistet så mange "venner" i år, og alle ryktene som går rundt spiser meg opp, selv om jeg starter livet fra scratch er jeg redd dette vil nå de nye kollegaene mine, de nye vennene mine.. noe jeg aldri har gjort engang. Så jeg prøver å møte alle kjente og ukjente med respekt, være hjelpsom. Men jeg vil bare knekke sammen. Har noen andre vært i samme situasjon?

Anonymkode: 681da...aa8

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva slags rykter som går om deg. Men høres ut som det er best å ligge helt unna byen og å drikke i offentlighet. Det å være rusa gjør deg sårbar, og du har allerede mange sårbare punkt i livet. 

Tenk motsatt. Få deg en alkoholfri hobby, og gjerne der det er flest kvinner. Du trenger soner der du kan bygge deg opp. Alkoholfrie sammenhenger tiltrekker mer seriøse folk som brenner for konstruktive ting. 

Det du også kan gjøre, er å komme ryktene i møte ved å kalle det vold. Rett og slett sette ord på det selv at du feks hater når folk som trakasserer snur alt rundt og kaller offeret sitt for hore eller får folk rundt til å gjøre det. At du synes det er interessant hvordan skammen de prøver å påføre er en del2 av volden osv. 

Anonymkode: f0b2f...114

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke hva slags rykter som går om deg. Men høres ut som det er best å ligge helt unna byen og å drikke i offentlighet. Det å være rusa gjør deg sårbar, og du har allerede mange sårbare punkt i livet. 

Tenk motsatt. Få deg en alkoholfri hobby, og gjerne der det er flest kvinner. Du trenger soner der du kan bygge deg opp. Alkoholfrie sammenhenger tiltrekker mer seriøse folk som brenner for konstruktive ting. 

Det du også kan gjøre, er å komme ryktene i møte ved å kalle det vold. Rett og slett sette ord på det selv at du feks hater når folk som trakasserer snur alt rundt og kaller offeret sitt for hore eller får folk rundt til å gjøre det. At du synes det er interessant hvordan skammen de prøver å påføre er en del2 av volden osv. 

Jeg har hobby på siden som jeg har fått nå i år, med masse gode mennesker som jeg har vokst sammen med❤️ men ryktene fra forjelivet herjer fremdeles. Har vokst utrolig mye dette året, og har ikke behov for kjæreste eller kjærlige/seksuelle relasjoner for nå.

Det er meg som er i fokus å bygge ett nytt liv og det er derfor det er så sårt når sånne rykter blir spredd. Jeg har vært på byen 4 ganger i mitt liv. Disse spredd ut over hele 2024. Så det er ikke ofte jeg henger på byen heldigvis.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men høres ut som det er best å ligge helt unna byen og å drikke i offentlighet.

TS forteller at alkohol tidligere var skambelagt i kulturen hun kom fra men at hun nå har et normalt forhold til alkohol.

Og din løsning er å gå tilbake til å tenke at det er skambelagt? Hva i alle.

Anonymkode: 9c76a...5e6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

TS forteller at alkohol tidligere var skambelagt i kulturen hun kom fra men at hun nå har et normalt forhold til alkohol.

Og din løsning er å gå tilbake til å tenke at det er skambelagt? Hva i alle.

Anonymkode: 9c76a...5e6

Jeg vil på generelt grunnlag ikke anbefale sårbare personer å drikke offentlig, av reint praktiske årsaker. Rykter er sånn sett "ingenting", jeg har mer fokuset på denne volden hun ble utsatt for. Dette er nok dessverre ikke tilfeldig at han gikk etter akkurat henne. Voldsfolk ser på et sekund hvem som er sårbar og går etter dem. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg føler at jeg ikke unnslipper drama. Jeg giftet meg ung, endte opp i voldelig forhold hvor det skjedde overgrep og mye psykologisk vold.. jeg flyktet og fortalte sannheten til venner og familie. Dette ble splittet i to historier selvfølgelig.

I etterkant slet jeg og ville skape ett nytt liv, jeg begynte å drikke, tidligere var dette skambelagt fra kulturen jeg har vokst opp i. Så jeg har nå ett normalt forhold til alkohol kunn i helgene en sjelden gang og alltid med venner.

Det ble spredd rykter at jeg prøver å stjele andres kjærester men jeg har ikke vært interessert i noen, jeg har ikke hatt det med noen, ikke tatt på eller kysset noen siden jeg dro eller siden separasjonen. Men jeg opplevde desverre seksuell trakassering fra en fyr under påvirket tilstand hvor jeg ikke kunne tenke klart, og jeg kom meg heldigvis trygt ut av situasjonen med vennene mine. Men dette ble og snudd om på og spredd rykter at jeg ønsket det. Jeg vil bare være fri og leve mitt liv, men ryktene at jeg har horete oppførsel er tungt.

Når vil det ende? Jeg har mistet så mange "venner" i år, og alle ryktene som går rundt spiser meg opp, selv om jeg starter livet fra scratch er jeg redd dette vil nå de nye kollegaene mine, de nye vennene mine.. noe jeg aldri har gjort engang. Så jeg prøver å møte alle kjente og ukjente med respekt, være hjelpsom. Men jeg vil bare knekke sammen. Har noen andre vært i samme situasjon?

Det vil dessverre ikke ende før du flytter derfra. Jeg har vært utsatt for det samme. Giftet meg med min aller første partner, men det ble satt ut rykter (av hans ekskone) at jeg jobbet som prostituert i hjemlandet. Folk trodde jo selvfølgelig på henne som har bodd der i hele sitt liv, og behandlet meg som dritt. Selv etter at de forsto at eksen var hevngjerrig og løgnaktig, ble ikke behandlingen bedre. Så jeg flyttet.

I tillegg mener jeg oppriktig at mennesker som mener at en kvinnes verdi avhenger ene og alene av hvor mange meter pikk hun har hatt i seg, er dumme som et brød, og ingenting å bry seg om. 

Anonymkode: 8f60d...49b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...