Gå til innhold

26 år gammel pappa som skal starte å trene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er enn 26 år gammel pappa som har sønnen min annenhver uke og har lyst til å komme i form..

den uka sønnen er hos mor har jeg tenkt å starte på treningssenter. Men den uka jeg har han må jeg trene hjemme.

tenkte å kjøpe treningsmatte,manualer og evt justerbar treningsbenk.

har noen ett trenings program å komme med? For trenings senter og hjemme trening?

målet er å få six pack stort bryst og biceps😅 så eksen ser hva a går glipp av henne slo opp på en stygg måte…

Anonymkode: 23626...aa9

Videoannonse
Annonse
Gjest Enannerldes
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei jeg er enn 26 år gammel pappa som har sønnen min annenhver uke og har lyst til å komme i form..

den uka sønnen er hos mor har jeg tenkt å starte på treningssenter. Men den uka jeg har han må jeg trene hjemme.

har noen ett trenings program å komme med? For trenings senter og hjemme trening?

målet er å få six pack stort bryst og biceps😅 så eksen ser hva a går glipp av henne slo opp på en stygg måte…

Push-ups :D

Skrevet

Skal du begynne å trene så gjør det for deg selv og ingen andre, ellers så ender du bare opp som en bitter person. Vil anbefale deg å starte på CrossFit, da kommer du i storform og får en fin kropp. Det går fint å ha slike økter hjemme også. Spis sunt og kutt ut røyk/snus osv.

Anonymkode: 1b282...5b2

• Liker 5
Skrevet

Six pack er primært en kombinasjon av kosthold som gir lav fettprosent og gener, klart du må trene magen, men ikke sinnsykt.  Du beskriver mage, bryst og armer, skal du ha kylling bein da eller? Det beste er å sette opp et program som i løpet av flere økter trener hele kroppen. Skal du gjøre dette hjemme, så er det selvfølgelig flere begrensninger en på treningssenter, men manualer, benk og vektstang går fint. Det vanskeligste blir nok å få trent ben og legger skikkelig, men det er absolutt øvelser du kan gjøre. Jeg ville brukt et par dager på å se videoer på YouTube. Det er så utrolig mange ressurser når det kommer til trening. Men husk at kostholdet er hele nøkkelen. Kroppsfett under 15% gir deg generelt mer definisjon og tydeligere muskler. Går du for langt ned i fettprosent og derfor protein inntak og kosthold generelt, så går det ut over muligheten til å legge på seg muskler. Tren fornuftig, lær å gjøre øvelsene og ikke tren blytungt, spesielt når du trener alene. 

• Nyttig 1
Skrevet

Slo hun opp pga manglende muskler?

Hvilket utgangspunkt har du? Har du trent noe tidligere? Er du normalvektig? Hvordan er kostholdet ditt?

Om du vil ned i fettprosent, så er det kosthold som er viktigst. Og cardio. Så kjøp deg joggesko, og ut å løpe! Bruk det du finner av trapper og bakker.

Anonymkode: ef12b...b57

Skrevet

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det med misunnelig eksen er bare morsom bonus, regner jeg med? Jeg tenkte noe lignende etter samlivsbruddet, hehe.

Jeg begynte med styrketrening og kjøpte en treningsapp, Full Fitness. Bare google rundt og se hvilken treningsapp som er best. Jeg bare kjøpte den første kom over, men denne var en grei app. Kan tilpasse etter om man trener hjemme eller ute på treningssenter.

Men etterhvert fant jeg ut at løping er gøyere. Billigere, forbrenner mer fett og gøy når man først mestrer det! Anbefales! Du kan også få sixpack av løping. Det er spising (fettprosent) som avgjør hvor synlig din sixpack skal være :)

Anonymkode: ca690...01d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så teit.... du burde gjøre noe for deg selv heller.

Anonymkode: d22b2...636

Skrevet

Vil påstå at treningsapparater i hjemmet ikke blir brukt i 90% av tilfellene. Kjøp heller noe til sønnen din. 

Anonymkode: d22b2...636

• Liker 1
Skrevet

Last ned en treningsapp!

Jeg bruker FitBod. Der kan man velge hvilke muskler man vil trene og så setter det opp treningsprogram. Følger med på hvor tungt du løfter, hvilke muskelgrupper som må restituere. Du kan sette opp hvilke apparater du har både hjemme og på gymmen, hvilke øvelser du liker best, hva som er målene dine. Alle øvelsene er beskrevet og med video.

Jeg synes det er kjempegøy og supermotiverende. Før så gikk det mye tid i å bare planlegge hva jeg skulle gjøre og kalkulere hvor mange reps etc. Nå lar jeg appen sette opp programmet (justerer jo noe på det selv etter hva jeg liker osv), og så følger jeg bare det som står der slavisk. Verdt hver krone. 

Anonymkode: 7d3ad...9a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...