Gå til innhold

Kalle jenta Tommie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har forelsket meg litt i navnet, men usikker på om jeg tør.. Blir jo litt som Annie, Billie osv… 

Anonymkode: 86f11...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tommine i folkeregisteret, og så kallenavn Tommie i stedet? Tommine eksisterer i alle fall som navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Tomine finnes, men føler det er så mye søtere enn hva Tommie er…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig idé. Tommie er allerede i bruk som guttenavn, akkurat som f.eks Ronnie og Johnnie. Det er ikke slik at alle guttenavn som slutter på -y automatisk blir til jentenavn hvis du skriver det med -ie. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et guttenavn. Ikke sikkert du får lov til å bruke det. Jeg vet om menn som heter både Tommie og Ronnie. Det blir ikke automatisk jentenavn av at man bytter ut y med ie. 

At kvinner sikkert heter det i USA, har ingenting å si - der skiller de ikke mellom gutte- og jentenavn. Det gjør vi i Norge. Dvs. at navn som har tradisjon for å være guttenavn, som hovedregel ikke får brukes på jenter og omvendt. Det er bare noen få navn som regnes som begge deler. Det er ikke fritt fram.

Anonymkode: 44e9e...302

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, da må det være kallenavn.  Hva med Tomine eller Tonje? Begge er navn som ikke er oppbrukt, men fine navn. 

Anonymkode: b447c...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har forelsket meg litt i navnet, men usikker på om jeg tør.. Blir jo litt som Annie, Billie osv… 

Passer ikke i norge

Anonymkode: 04f27...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig skal du ikke kalle datteren din det, du er jo ikke en dust heller. 

Anonymkode: 72a56...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall henne heller Tomine. Tommie er et guttenavn som flere sier. 

Endret av jukkapalme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...