AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #1 Skrevet 9. desember 2024 Heisann. Jeg er gravid og 10 uker på vei i dag. Mistenker jeg blir satt tilbake 2-3 dager når ul er, men det finner vi jo ut av da. Det jeg lurer på er hvor lenge i forkant fikk dere time til tidlig ultralyd? Jeg har vært hos legen å bekreftet graviditet når jeg var rundt seks uker på vei men har siden ikke hørt noe? Bør jeg purre på legen? Er jeg utålmodig? Bør jeg ringe kk selv? Det er kk Bergen det er snakk om i mitt tilfelle. Er 34 år gammel og dermed ganske «opphengt» i å få denne timen siden jeg er såpass «gammel». Dette er mitt andre (og siste) barn, forrige gang hadde jeg privat ul rundt samme tid for å måle nakkefold og se etter eventuelle avvik (tidlig ul var ikke innført enda da) hilsen smått utålmodig 🤭 Anonymkode: d881f...3fb
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #2 Skrevet 9. desember 2024 Gratulerer så mye med den lille! Første gang fikk jeg ikke tidlig ul, fordi det var sommerferie på sykehuset. Tok privat. Går gravid med nr 2 nå og fikk innkalling da jeg var mellom 7 og 8 uker på vei. Som da blir 1,5 mnd i forveien av timen. Jeg hadde ringt og hørt, blir du ikke fulgt opp av noe jordmortjeneste? Anonymkode: 7c3dd...35e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #3 Skrevet 9. desember 2024 Jeg er 35, gravid med barn nr.2, fikk innkalling til tidlig ultralyd i uke 7, var bare noen dager etter jeg var hos fastlegen. Ca 1,5 måned før timen på sykehuset kom innkallingen. Jeg ville sjekket med fastlegen at det er sendt henvisning til TUL. Anonymkode: 173e2...0dd
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #4 Skrevet 9. desember 2024 Har du sjekket på Helsenorge at fastlegen har sendt henvisning? Jeg var hos fastlegen i uke 8 og innen jeg var kommet hjem fra timen hos han så hadde jeg fått innkalling til time for uke 12 UL på KK Haukeland. Mener det gikk omtrent like fort ved forrige svangerskap også. Anonymkode: 15426...9ab
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #5 Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Gratulerer så mye med den lille! Første gang fikk jeg ikke tidlig ul, fordi det var sommerferie på sykehuset. Tok privat. Går gravid med nr 2 nå og fikk innkalling da jeg var mellom 7 og 8 uker på vei. Som da blir 1,5 mnd i forveien av timen. Jeg hadde ringt og hørt, blir du ikke fulgt opp av noe jordmortjeneste? Anonymkode: 7c3dd...35e Takker 🥰 nei, har utsatt å ta kontakt med jordmor fordi jeg syns de var så hinsides masete sist graviditet 🤭😂 har sendt legen min en melding på Helsenorge å spurt nå. ☺️ takk for svar. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er 35, gravid med barn nr.2, fikk innkalling til tidlig ultralyd i uke 7, var bare noen dager etter jeg var hos fastlegen. Ca 1,5 måned før timen på sykehuset kom innkallingen. Jeg ville sjekket med fastlegen at det er sendt henvisning til TUL. Anonymkode: 173e2...0dd Akkurat sendt henne en melding å forhørt meg, takk for svar ☺️ AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har du sjekket på Helsenorge at fastlegen har sendt henvisning? Jeg var hos fastlegen i uke 8 og innen jeg var kommet hjem fra timen hos han så hadde jeg fått innkalling til time for uke 12 UL på KK Haukeland. Mener det gikk omtrent like fort ved forrige svangerskap også. Anonymkode: 15426...9ab Visste ikke at jeg kunne se dette på Helsenorge? 😅 tydeligvis ikke så flink å «kikke meg rundt» når jeg er der inne, skal klikke meg inn umiddelbart å sjekke det ut. Har sendt henne en melding også alt. (Før jeg leste svaret ditt her, heh🤭) takk for svar folkens! Da kan jeg være litt utålmodig med god samvittighet 😂☺️ Anonymkode: d881f...3fb 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #6 Skrevet 9. desember 2024 Fastlegen min har glemt å sende henvisning ser jeg ja. Satser på at dette ordner seg asap og at i morgen på denne tiden har jeg vel både time til jordmor og ul ☺️ Anonymkode: d881f...3fb
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #7 Skrevet 9. desember 2024 Sjekk henvisninger på Helsenorge, ja. Min lege hadde glemt å faktisk sende henvisningen. Da hun gjorde det fikk jeg den umiddelbart opp i Helsenorge, og så tok det bare en dag eller to før jeg fikk innkalling fra sykehuset. Anonymkode: 76584...0ba 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #8 Skrevet 10. desember 2024 Kjenner jeg blir litt oppgitt av legen min. Sendte henne jo som sagt en melding og spurte om hun hadde henvist til KK. Fikk til svar at «nei henviste kun til privat ul» (hatt svangerskap utenfor livmor før så jeg sendes til ul så snart som overhode mulig etter positiv test for å sjekke at det er på rett sted) altså hvordan trodde hun jeg skulle entre systemet da? Ved å ønske meg det av nissen? Herregud 🙄 Anonymkode: d881f...3fb
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #9 Skrevet 10. desember 2024 Er i Vestfold da, men fikk tre uker før. Var på i dag (er 13+0) så de er ikke så nøyaktige på at det er akkurat når du er 12 uker liksom. Får neste om 6 uker da fikk jeg beskjed om. Anonymkode: 96887...510
Ny Bruker Skrevet 11. desember 2024 #10 Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 19.04): Heisann. Jeg er gravid og 10 uker på vei i dag. Mistenker jeg blir satt tilbake 2-3 dager når ul er, men det finner vi jo ut av da. Det jeg lurer på er hvor lenge i forkant fikk dere time til tidlig ultralyd? Jeg har vært hos legen å bekreftet graviditet når jeg var rundt seks uker på vei men har siden ikke hørt noe? Bør jeg purre på legen? Er jeg utålmodig? Bør jeg ringe kk selv? Det er kk Bergen det er snakk om i mitt tilfelle. Er 34 år gammel og dermed ganske «opphengt» i å få denne timen siden jeg er såpass «gammel». Dette er mitt andre (og siste) barn, forrige gang hadde jeg privat ul rundt samme tid for å måle nakkefold og se etter eventuelle avvik (tidlig ul var ikke innført enda da) hilsen smått utålmodig 🤭 Anonymkode: d881f...3fb Fikk første svkontroll i uke 11. Ble kalt inn til ul i uke 13. Gikk fort.
Tjoheiii Skrevet 11. desember 2024 #11 Skrevet 11. desember 2024 Jeg fikk innkalling et par dager etter å ha vært på første svangerskapskontroll hos legen i uke 8. Var på ultralyd da jeg var 13+2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #12 Skrevet 11. desember 2024 Legen hadde glemt å sende henvisning. Anonymkode: d881f...3fb
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #13 Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Legen hadde glemt å sende henvisning. Anonymkode: d881f...3fb Skal innkallingen/henvisningen fra lege ligger på Helsenorge under "henvisninger"? Jeg skulle også bli henvist men finner ikke noe der, er et par dager siden nå. Anonymkode: 080e5...bf0
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #14 Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er i Vestfold da, men fikk tre uker før. Var på i dag (er 13+0) så de er ikke så nøyaktige på at det er akkurat når du er 12 uker liksom. Får neste om 6 uker da fikk jeg beskjed om. Anonymkode: 96887...510 Også i Vestfold, og fekk innkallinga 8 dager før timen. Hadde vore hos jordmor som sendte henvisninga i veke 8, og hadde ringt sjukehuset to ganger når det nærma seg tida og eg ikkje hadde høyrt noko. Dei var så fullbooka at det vart kort varsel på timane. Ring og høyr med dei, at dei har fått henvisninga og evt når timen blir. Anonymkode: 41ba5...065
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #15 Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal innkallingen/henvisningen fra lege ligger på Helsenorge under "henvisninger"? Jeg skulle også bli henvist men finner ikke noe der, er et par dager siden nå. Anonymkode: 080e5...bf0 Ja, den dukket opp der for min del etter jeg hadde mast på legen min. Anonymkode: d881f...3fb
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #16 Skrevet 11. desember 2024 Var på første sv.kontroll hos jordmor i uke 8+6, mottok henvisning etter 6 dager. Tidlig ul ble satt til 13+4. Anonymkode: d9b37...84c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #17 Skrevet 12. desember 2024 Jeg fikk time til når jeg er 12+4. Glad jeg sendte den meldingen på hn fordi jeg kjente jeg roet en hel del ned med det. Anonymkode: d881f...3fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå