Gå til innhold

Skal ikke Politiet hjelpe til ved angrep på hus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ringte politiet, da en gjeng ungdommer sto og slo hardt på alle vinduene og kasta harde snøballer ned full styrke på vinduene. Vi så ut og de flira og lo og vinka. De stoppa ikke. Jeg ringte politiet for å få hjelp før de knuste vinduene og det bare var et spørsmål om tid før de knuste. Bor i tomannsbolig i første etasje, og det er vindu på hver vegg i boligen. De var en gjeng på sju personer i 15-19 års alderen. Jeg er en kvinne som bor alene med barnet mitt. Da jeg kom gjennom på telefonen til sentralen, sa hun at deres oppgave er å redde liv og at de ikke kan komme. «Men de slår på vinduene og herjer fælt, kan dere ikke komme og stoppe det før de knuser vinduene?» spurte jeg. Da var svaret: «nei, vår oppgave er å redde liv, så vi sender ingen. Og du må bare forvente at vinduer blir knust når du bor sånn som det der, i leilighet!»  

var svaret… (i en spydig tone) da spurte jeg om de kom når vinduene ble knust da, jeg ba om å få stoppet angrepet, at de sa fra til de om å stoppe. «Nei, vi kommer ikke da heller, er ditt ansvar som huseier da å sikre vinduene så materiale må du ha liggende klart for sånt skjer»… 

Dette skjedde for to uker siden. Og jeg tenker, gjør politiet virkelig ingenting lengre? Hærverk, vandalisme, trakassering ved midnatt fredagskvelder? Lar de bare holde på? Hun var så respektløs i tillegg. 

Endte med at jeg løp ut selv for å prøve å ta ungdommene. Uten at det hjalp. 

Anonymkode: ac67c...28b

• Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anmeld det.

Nei, politiet har ikke kapasitet til å ta seg av det vi kaller guttestreker. At du har slemme mennesker i nabolaget er ett samfunns problem, ikke nødvendigvis en sak for politiet.

Du får true politiet med at du skyter guttene neste gang, da kommer de nok.

Anonymkode: c3c3a...559

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Anmeld det.

Nei, politiet har ikke kapasitet til å ta seg av det vi kaller guttestreker. At du har slemme mennesker i nabolaget er ett samfunns problem, ikke nødvendigvis en sak for politiet.

Du får true politiet med at du skyter guttene neste gang, da kommer de nok.

Anonymkode: c3c3a...559

Ja får kjøpe meg en Glock. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detter høres ut som en skremmende opplevelse! Politiet har dessverre sprengt kapasitet de fleste steder, og må prioritere strengt, dessverre. Det er trist, for det påvirker tryggheten. Anbefaler deg å skaffe deg alarm med vekterutrykning, de kan lettere hjelpe i situasjoner som er ubehagelige, men ikke livsfarlige. 

Anonymkode: f7a94...5af

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ringte politiet, da en gjeng ungdommer sto og slo hardt på alle vinduene og kasta harde snøballer ned full styrke på vinduene. Vi så ut og de flira og lo og vinka. De stoppa ikke. Jeg ringte politiet for å få hjelp før de knuste vinduene og det bare var et spørsmål om tid før de knuste. Bor i tomannsbolig i første etasje, og det er vindu på hver vegg i boligen. De var en gjeng på sju personer i 15-19 års alderen. Jeg er en kvinne som bor alene med barnet mitt. Da jeg kom gjennom på telefonen til sentralen, sa hun at deres oppgave er å redde liv og at de ikke kan komme. «Men de slår på vinduene og herjer fælt, kan dere ikke komme og stoppe det før de knuser vinduene?» spurte jeg. Da var svaret: «nei, vår oppgave er å redde liv, så vi sender ingen. Og du må bare forvente at vinduer blir knust når du bor sånn som det der, i leilighet!»  

var svaret… (i en spydig tone) da spurte jeg om de kom når vinduene ble knust da, jeg ba om å få stoppet angrepet, at de sa fra til de om å stoppe. «Nei, vi kommer ikke da heller, er ditt ansvar som huseier da å sikre vinduene så materiale må du ha liggende klart for sånt skjer»… 

Dette skjedde for to uker siden. Og jeg tenker, gjør politiet virkelig ingenting lengre? Hærverk, vandalisme, trakassering ved midnatt fredagskvelder? Lar de bare holde på? Hun var så respektløs i tillegg. 

De er opptatt med å ta personer for å bruke ulovlige rusmidler, må vite.. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HemmeligSpion skrev (22 minutter siden):

Politiet er ikke "de voksne", selv om mange barnesinn som er fanget i voksenkropper tror det. Det du gjør neste gang er å gå ut og truer dem med rolig stemme. Det er bare gøy for dem om du kommer ut og roper som en gæren kjerring. Det er ikke like gøy om de vet at de står i fare for å bli helt kokende vann over.

På sekstitallet før invasjonen av muslimer så hadde de kanskje giddet å ta svare på hjelp fra en peppermø, men nå har de knivstikkinger og gjengopprør og hanskes med siden sosialister har jobbet for det i tiår. Da blir noen pubertale dritunger som kaster snøballer på vindu selvfølgelig lavt prioritert.

Har aldri ropt som ei gæren kjerring om det er det du tror. Det jeg skulle, var å nærme meg de såpass at jeg kunne si til de (med normal stemme) at vinduene kan knuses sånn at de må slutte så de slipper å erstatte vinduer her. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Detter høres ut som en skremmende opplevelse! Politiet har dessverre sprengt kapasitet de fleste steder, og må prioritere strengt, dessverre. Det er trist, for det påvirker tryggheten. Anbefaler deg å skaffe deg alarm med vekterutrykning, de kan lettere hjelpe i situasjoner som er ubehagelige, men ikke livsfarlige. 

Anonymkode: f7a94...5af

For meg er det ikke skremmende, har vært ute for mye verre og kan å hanskes enkelte ting. Er ikke redd for noe, men mer farlig om jeg får tak på de…

Alarm med vekterutrykning har jeg virkelig ikke behov for da jeg kan å forsvare meg selv. Ønsker å forebygge at boligen ble ødelagt,  men da gjelder det å få tak i de noe jeg ikke fikk til denne gangen. Politiet gjør ingenting ved drapsforsøk heller. Tviler på at det alltid har vært slike holdninger i sentralen også. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannor skrev (20 minutter siden):

De er opptatt med å ta personer for å bruke ulovlige rusmidler, må vite.. 

og fulle sekstiåringer på brunpuber. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bra.

Loven må endres og politiet må omprioriteres. 

Anonymkode: 72c67...b08

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig rykker ikke politiet ut til guttestreker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd at politiet ikke rykker ut til slikt, det er jo skremmende når slike ting skjer og man blir utrygg i eget hjem.

Jeg synes dette er verre enn at en narkoman stjeler på Coop.

Endret av Blåttvann
  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (2 timer siden):

Det er synd at politiet ikke rykker ut til slikt, det er jo skremmende når slike ting skjer og man blir utrygg i eget hjem.

Jeg synes dette er verre enn at en narkoman stjeler på Coop.

Jo men jeg var ikke skremt. Om barnet i hus hadde vært alene hjemme en halvtime og det der hadde skjedd da, hadde hn blitt skremt og utrygg. Syns holdningene til vedkommende på telefonen var forkastelig nedlatende. Og dette var mer enn «guttestreker». Det var forsøk på å knuse vinduene og gjøre hærverk.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ufint svar.

Men hun har nok dessverre rett i at politiet ikke prioriteter slike situasjoner selv om det er skremmende. 

Du kan gå til jernvare eller markisefirma og høre hva du kan montere på hus/vindu for å beskytte mot slag, snøball, og stormer. 1.etasje er jo mer utsatt så du trenger kanskje noe som forsterker din sikkerhet. Om de knuser ei rute blir det iskaldt inne gosling deg i desember.....

Anonymkode: 13cca...4dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ble også utsatt for en gæren fyr som prøvde å bryte seg inn en gang, politiet sa de bare kom hvis han faktisk skadet meg

Ja, de kommer først etter du har blitt skadet.

Jobben til politiet er å tjene penger på forbrytelser etter de er begått, ikke forhindre dem.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (44 minutter siden):

hva om du sier at de prøver å bryte seg inn ?

Ja, når de kaster objekter på vindu, så er det rimelig å anta at intensjonen er å knuse det. Hva er formålet med å knuse et vindu, annet enn å bryte seg inn?

«Hei, det er en guttegjeng i tidlig 20 åra, som roper at de skal bryte seg inn i leiligheten min og banke meg helseløs. Adressen er X. Jeg er redd for eget liv, og om de bryter seg inn, så kommer jeg til å opptre i nødverge».

Så filmer du dem.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en som fikk stuevinduet sitt knust av en gjeng ungdommer som kastet stein, politiet kom ikke da heller.

Anonymkode: 46446...5ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å tro på at det var dette Politiet sa. Kan noe av det du hørte blitt oppfattet annerledes av deg fordi du var stresset og hadde et sterkt ønske om at politiet skulle komme?
Kan tro på at de ikke kunne rykke ut. Da de må prioritere. Og det faktisk ikke står om liv selv om det er veldig kjipt å potensielt få vinduer knust.

Anonymkode: bb664...761

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ha hatt hensikt i å ta seg inn og utføre både vold og innbrudd.

Er dette sant? Hva skal vi med politi om barn ikke er trygge i hjemmet?

Anonymkode: 149f5...166

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...