AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #1 Skrevet 9. desember 2024 Jeg har et barn fra før som ikke har fylt 2 enda og venter på mitt andre barn som kommer om ikke så lenge. Vi har ikke bil og bruker buss mye, har en vogn fra før som vi bruker til eldste, men lurer veldig på hvordan vi skal løse det med vogn når neste kommer. Eldste er veldig glad i vogna spesielt nå på vinteren og ønsker helst å sitte i den når vi er ute, bør vi investere i en søskenvogn evt. hvilket merke/type som ikke kveler budsjettet helt.. for vi har ikke den beste økonimiem.. eller bør vi «lære» eldste å stå på brett som vi fester ved vogna? Hvordan ville dere løst det? Anonymkode: a561d...deb
Tjoheiii Skrevet 9. desember 2024 #2 Skrevet 9. desember 2024 Vi har 22 mnd. mellom våre og har brukt ståbrett med sete siden nummer to ble født. Nå er lillesøster 1,5 år og synes det er så stas med ståbrettet at hun krever å få sitte på det til/fra barnehagen, mens storebror på snart 3,5 år må sitte i vogna😂 så poenget mitt er at barnet ditt på 2 år kommer nok til å klare helt fint å bruke ståbrett
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #3 Skrevet 9. desember 2024 Brukte sykkelvogn da jeg hadde to under to. Finnes spedbarnsinnlegg som er genialt. Supert at det er så lang brukstid! Anonymkode: 8467c...89a 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #4 Skrevet 9. desember 2024 Ville satset på bæresele på babyen og vogn på eldstemann. Om noen måneder kan dere se an hva behovet er da, og om det er nødvendig med søskenvogn eller om søskenbrett funker vel så bra for deres behov. Søskenvogn er tungt i snøen og kronglete på bussen, så hadde ikke kjøpt det uten å kjenne på et reelt behov etter at minstemann er født. Anonymkode: 7593f...0e5 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #5 Skrevet 9. desember 2024 Uten bil et jeg ikke i tvil om at jeg hadde gått for søskenvogn. Ståbrett er teoretisk en god ide, men ikke alltid en god ide når eldste er sliten etter en dag i barnehagen og man skal komme seg hjem. Spesielt ikke hvis den turen også innebærer buss. De jeg kjenner som har tette barn og som sier søskenvogn er unødvendig, er de som har bil og egentlig bruker den stort sett uansett hva de skal. Anonymkode: 712b3...1dd 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #6 Skrevet 9. desember 2024 Ikke satse på bæresele! Det er godt å ha vogn. Kjøp en brukt tvillingvogn på finn. Jeg kjøpte en bugaboo buffalo til mine for 6.000 kr. Ellers støtter jeg sykkelvogn når minste er gammel nok. Men den er dårlig for soving . Anonymkode: 90b32...7eb
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #7 Skrevet 9. desember 2024 barnet bør være 3-4 før søskenbrett er aktuelt. Kjøp en brukt dobbelvogn Anonymkode: 90b32...7eb
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #8 Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ville satset på bæresele på babyen og vogn på eldstemann. Om noen måneder kan dere se an hva behovet er da, og om det er nødvendig med søskenvogn eller om søskenbrett funker vel så bra for deres behov. Søskenvogn er tungt i snøen og kronglete på bussen, så hadde ikke kjøpt det uten å kjenne på et reelt behov etter at minstemann er født. Anonymkode: 7593f...0e5 Midtvinters og bæresele på nyfødt 🤯 Brukt tvillingvogn, eller lære og straks begynne å trene store med å gå selv. Skremmes av folk som får to tette og har så dårlig økonomi at de sliter med å kjøpe vogn. Anonymkode: 64e69...e8a 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #9 Skrevet 9. desember 2024 Vent og se av hvordan nr 2 blir. Hvis yngste liker vogn ville jeg satsa på brukt søskenvogn. Selv var jeg heldig og fikk en billig brukt bugaboo søskenvogn som kunne dyttes sammen til enkeltvogn, men mange av dem selges dyrt… solgte den igjen når yngste nærmet seg 1 år, da var det lenge siden eldste hadde vært interessert i å sitte i vogn min eldste hata vogn som baby, og hadde nr 2 blitt som han hadde søskenvogn vært bortkasta, da hadde bæresele/sjal og eldste i vogn vært bedre. det er 22 mnd mellom dem Anonymkode: 1501d...7f7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #10 Skrevet 9. desember 2024 Brukte kun bæresele til minste og vogn til eldste på 2 det første året. Vi hadde heller ikke bil, og kjørte mye kollektivt på buss og bane. Brukte barnevogn på eldstebarnet fram og tilbake til barnehagen. Minste er født i januar og det fungerte utmerket. Anonymkode: 4a630...52e
solsolsol Skrevet 9. desember 2024 #11 Skrevet 9. desember 2024 Vi brukte også bare bæresele til våre tette. Og gammeldags sportsvogn som kunne legges helt flatt og bli "bagaktig" med bare vognposen. Da kunne de to bytte på hvem som var i vogn og ikke. Arvet en søskenvogn til de to, men brukte den ca aldri. Det tok heller ikke veldig lang tid før den eldste virkelig ikke ville være i vogn uansett. Var 18 mnd mellom de to. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #12 Skrevet 9. desember 2024 17 mnd mellom mine, hadde heller ikke bil. Kjøpte søskenvogn billig på finn som jeg brukte da de var helt små, og da de ble litt større, fikk jeg en sånn sykkelvogn som både kunne festes bakpå sykkelen og trilles som ei vogn. Hadde også søskenbrett til den vanlige "enkeltvogna". Varierte litt hva jeg brukte. Anonymkode: 934c3...b1b
Agatha Skrevet 9. desember 2024 #13 Skrevet 9. desember 2024 Ville også gått for søskenvogn når dere ikke har bil. Da er det plass til f.eks. litt varer under vogna og en plass og sette/legge begge barna om den ene skal slå seg vrang. Er vanskelig å fikse hylende sparkende 2åring med baby i bæresele ute på gata.. synes hvertfall jeg
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #14 Skrevet 9. desember 2024 Tvillingvogn er genialt, hadde det selv til mine. Anonymkode: dd3c5...b82
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #15 Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Midtvinters og bæresele på nyfødt 🤯 Anonymkode: 64e69...e8a Hva tenker du er problemet med det? Ta brodder på beina og den ytterjakka man brukte som høygravid (så man får lukket den rundt babyen), kle babyen i ull og la den nyte din kroppskontakt og kroppsvarme. Anonymkode: 7593f...0e5 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #16 Skrevet 9. desember 2024 Min på snart 3 bruker fremdeles vogna mye. Vi kjører lite bil. Ville definitivt kjøpt søskenvogn. Anonymkode: 5e7e9...6c0
Arkana Skrevet 10. desember 2024 #17 Skrevet 10. desember 2024 Vi har samme aldersforskjell og synes søskenvogn/tvillingvogn var veldig mye bedre enn vogn med ståbrett. Man får jo ikke hvilt skikkelig på et ståbrett og en toåring sover en del ennå så det er mye bedre med mulighet for å sitte og evt sove litt på lengre turer.
Ny Bruker Skrevet 11. desember 2024 #18 Skrevet 11. desember 2024 Vi har 22 mnd i mellom. Eldste likte ikke vogna i det hele tatt når han nærmet seg 2 år. Han gikk selv. Ikke noe søskenbrett, gikk ved siden og holdt i vogna.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #19 Skrevet 11. desember 2024 Ståbrett er veldig utrygt på buss, bremser bussen litt hardt flyr jo eldstemann fremover. Anonymkode: 3076d...c69
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #20 Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 20.13): Midtvinters og bæresele på nyfødt 🤯 Brukt tvillingvogn, eller lære og straks begynne å trene store med å gå selv. Skremmes av folk som får to tette og har så dårlig økonomi at de sliter med å kjøpe vogn. Anonymkode: 64e69...e8a Ikke et problem med bæresele på nyfødt selv om det er 10 minus. Ha på babyen ull innerst og hjemmestrikket ullsett eller en deilig dress i ullfrotte, tøfler og lue ytterst. Så kler man på seg selv en deilig ullgenser. Tar på bæresele og setter baby oppi etter instruksjonene (så høyt opp at man kan kysse hodet til baby). Så kjøper man (gjerne brukt) en helt vanlig tykk og lang dunkåpe til deg selv. Denne tar man på utenpå baby og seg selv. Har sldri opplevd kald baby. Hun sov godt. Så hadde jeg lillebror på 22 mnd i vogn og storesøster på 3 år på ståbrett vi prøvde tvillingvogn (bugaboo buffalo) som attpåtil er en god kvalitetsvogn) med to eldste som er 14 mnd mellom, men det va så tungt å trille. Mange butikker var vanskelig å komme seg inn i. Dette er selvsagt en smakssak Anonymkode: db051...e7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå