AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:56 #1 Del Skrevet mandag kl 16:56 Hei Er det noen her som har fått velge utskraping fremfor tabletter, ved Haukeland? Jeg hadde en MA i uke 6+3 som jeg fikk dårlig effekt av tabletter. Hadde positiv test i 10 uker etter (ca 1 cm rester) og måtte få hjelp med tabletter til å komme inn i ny syklus. Nå tror jeg jeg har mistet igjen, 5+0, og har blødd så minimalt at jeg tror aborten ikke er komplett. Ønsker helst utskraping direkte nå. Noen som har fått til det? Føler min egen gyn er veldig konservativ og vil sikkert ikke henvise meg før jeg har prøvd cytotec igjen. Anonymkode: 7def6...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:54 #2 Del Skrevet mandag kl 20:54 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei Er det noen her som har fått velge utskraping fremfor tabletter, ved Haukeland? Jeg hadde en MA i uke 6+3 som jeg fikk dårlig effekt av tabletter. Hadde positiv test i 10 uker etter (ca 1 cm rester) og måtte få hjelp med tabletter til å komme inn i ny syklus. Nå tror jeg jeg har mistet igjen, 5+0, og har blødd så minimalt at jeg tror aborten ikke er komplett. Ønsker helst utskraping direkte nå. Noen som har fått til det? Føler min egen gyn er veldig konservativ og vil sikkert ikke henvise meg før jeg har prøvd cytotec igjen. Anonymkode: 7def6...f32 Dersom du har mistet så tidlig er det nok noe tvilsomt at du får utskapning - men spør. Jeg personlig har fått utskrapning når jeg spurte på Haukeland, men de vil helst at man er/har vært lengre på vei, eller at det er pga rester. Men du kan absolutt spørre basert på forhistorikk. Gyn kan ikke nekte å henvise deg. Man har i utgangspunktet rett til å velge metode selv, men vurdering tas av lege på KK, ikke privat gyn. Cytotec har dessverre ikke optimal effekt for alle. Anonymkode: 6aac5...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:46 #3 Del Skrevet tirsdag kl 10:46 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hei Er det noen her som har fått velge utskraping fremfor tabletter, ved Haukeland? Jeg hadde en MA i uke 6+3 som jeg fikk dårlig effekt av tabletter. Hadde positiv test i 10 uker etter (ca 1 cm rester) og måtte få hjelp med tabletter til å komme inn i ny syklus. Nå tror jeg jeg har mistet igjen, 5+0, og har blødd så minimalt at jeg tror aborten ikke er komplett. Ønsker helst utskraping direkte nå. Noen som har fått til det? Føler min egen gyn er veldig konservativ og vil sikkert ikke henvise meg før jeg har prøvd cytotec igjen. Anonymkode: 7def6...f32 Det er en dialog du kan ta med gynekolog på KK, så tidlig vil de nok anbefale tabletter, det er mer skånsomt og mindre risikabelt enn utskrapning. Anonymkode: 5198e...476 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå