AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #1 Del Skrevet 9. desember 2024 Dere som snakker om at dere gleder dere til lønning på jobb.. Bruker dere opp all lønn hver mnd? Hva gjør du når du får lønn? Har begynt å jobbe nytt sted og "alle" teller ned til lønn. Samtidig sier noen at de ikke har noe igjen. Regner med at det ikke stemmer helt? Dette er godt voksne, 40-60 år gamle mennesker. Anonymkode: 64a1c...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #2 Del Skrevet 9. desember 2024 Alltid deilig med påfyll. Anonymkode: 9c2b6...fbb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #3 Del Skrevet 9. desember 2024 Jeg er 41 og er alltid tom før lønna kommer. Anonymkode: b7540...9c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #4 Del Skrevet 9. desember 2024 Jeg gleder meg over alle penger som kommer på konto, uansett størrelsen på det Alle pengene forlater lønnskonto ja, men da over til andre kontoer Penger på sparekonto telles ikke med, kun det som er på brukskonto. Når brukskonto er tomt, er det tomt. Anonymkode: eb64e...21c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 9. desember 2024 #5 Del Skrevet 9. desember 2024 Alltid digg å få pæng på konto'n 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #6 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dere som snakker om at dere gleder dere til lønning på jobb.. Bruker dere opp all lønn hver mnd? Hva gjør du når du får lønn? Har begynt å jobbe nytt sted og "alle" teller ned til lønn. Samtidig sier noen at de ikke har noe igjen. Regner med at det ikke stemmer helt? Dette er godt voksne, 40-60 år gamle mennesker. Anonymkode: 64a1c...4c1 Hvorfor tror du ikke det stemmer helt? Folk er vel ikke nødvendigvis bemidlede selv om de er godt voksne? Anonymkode: 9023b...20d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #7 Del Skrevet 9. desember 2024 Det er vel bare slikt man sier. Noen tømmer konto før neste lønn, andre ikke. Jeg jatter bare med. Ingen trenger å vite om jeg faktisk har penger eller ei. Der er alltid noen som blakker seg helt, og vil låne dersom de tror noen har mer. Anonymkode: 594f2...5ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #8 Del Skrevet 9. desember 2024 Jeg er aldri tom. Likevel gleder jeg meg. Lønnsdag er en god dag. Mine tanker går til de som virkelig har lite. Som ser frem til endelig ha råd til et normalt måltid eller andre nødvendigheter som nye dekk. Jeg tror mange flere enn vi tror sliter. Anonymkode: b17fe...ae2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #9 Del Skrevet 9. desember 2024 Nei, registrerer bare kort at "der var lønnsslippen". Og så tar jeg en runde innimellom og overfører til høyrente eller fond, om saldoen på lønnskonto blir for høy. Men sier jo ikke dette høyt. Nevner noen at de gleder seg så jatter jeg bare med på en eller annen måte. Anonymkode: 1f469...14c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #10 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Dere som snakker om at dere gleder dere til lønning på jobb.. Bruker dere opp all lønn hver mnd? Hva gjør du når du får lønn? Har begynt å jobbe nytt sted og "alle" teller ned til lønn. Samtidig sier noen at de ikke har noe igjen. Regner med at det ikke stemmer helt? Dette er godt voksne, 40-60 år gamle mennesker. Anonymkode: 64a1c...4c1 Hvis jeg setter kr 15-20 000 av lønna i aksjefond og det er litt lite igjen på konto på slutten av måneden, så er det godt å få penger inn. Jeg tror kanskje du har misforstått, dersom du antar at man har forbrukt alt man har bare fordi man "gleder seg" til lønn. Anonymkode: db52b...a3f 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #11 Del Skrevet 9. desember 2024 Er du ute etter noen år dømme i dag? Anonymkode: 4b87c...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #12 Del Skrevet 9. desember 2024 Hver lønning betaler jeg ned kredittkortene mine, og det som er til overs investerer jeg. Det er gøy å investere, og jeg sitter ofte å leter etter noe nytt. Som oftest vet jeg lenge før lønning hva jeg vurderer som aktuelt, og da gleder jeg meg naturligvis til pengene kommer. Anonymkode: 4b121...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 9. desember 2024 #13 Del Skrevet 9. desember 2024 Det er alltid hyggelig å få penger på konto. Selv om det ikke er tomt fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #14 Del Skrevet 9. desember 2024 Jeg har tenkt på det samme. Jeg jobber i et departement, alle tjener okay pluss og er over snittet ryddige folk på andre områder. Skjønner selvfølgelig at det er noe annet hvis man står midt i en livskrise eller tjener dårlig og ikke kommer seg unna høye utgifter, men det er jo ikke tilfelle for de fleste hos oss. Da er det for meg helt fremmed at lønningsdato spiller noen rolle. Jeg vet jo at lønningen kommer den 12. eller like før, men det har aldri hatt noe å si fra eller til, og for meg fremstår det skikkelig pussig. Men folk lever nå ulike liv. Anonymkode: a1917...a22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSkog Skrevet 9. desember 2024 #15 Del Skrevet 9. desember 2024 Da jeg var yngre reagerte jeg på at venninner sa de var blakke, men så viste det seg at de hadde masse penger på diverse sparekontoer. Jeg hadde ikke noen sparekonto og levde fra hånd til munn. Kjente jeg ble provosert når folk som sa de var blakke hadde flere hundretusen på konto. Men jeg skjønte etterhvert at det er veldig vanlig i dagligtale å si at man er blakk når brukskontoen er tom. Jeg VAR bokstavlig talt blakk de gangene jeg sa at jeg var blakk, og forsto ikke at andre kun mente de hadde brukt opp månedens «lommepenger» 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 9. desember 2024 #16 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg gleder meg over alle penger som kommer på konto, uansett størrelsen på det Alle pengene forlater lønnskonto ja, men da over til andre kontoer Penger på sparekonto telles ikke med, kun det som er på brukskonto. Når brukskonto er tomt, er det tomt. Anonymkode: eb64e...21c Samme her. Ser på meg sjøl som «blakk» fram til lønn hvis brukskontoen er tom, sjøl om jeg har sparepenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #17 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvorfor tror du ikke det stemmer helt? Folk er vel ikke nødvendigvis bemidlede selv om de er godt voksne? Anonymkode: 9023b...20d Tenker voksne er såpass ryddig at de kan håndtere penger uten å være blakk de siste dagene. Men ser jo ut i fra svarene her at de antagelig ikke faktisk er blakke 😅 Anonymkode: 64a1c...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 9. desember 2024 #18 Del Skrevet 9. desember 2024 Jeg er tom når lønna kommer. Alltid deilig når det kommer friske penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #19 Del Skrevet 9. desember 2024 Jeg tømmer lønnskontoen samme dag eller dagen etter lønn. Da står det kun et par tusen igjen. Det går til mine egne småregninger som mobiltlf o.l. samt noen småkjøp med vipps. Alt det andre er fordelt på lån, sparekonti, og ikke minst fond. Det aller meste går automatisk, bortsett fra overtiden hver måned som varierer. Dette er den beste dagen i måneden. Jeg storkoser meg når jeg fordeler det siste, og ser hva ny saldo på sparekonti og fond blir. Anonymkode: deea7...53c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #20 Del Skrevet 9. desember 2024 Er sjelden tom før lønn, men digger å få lønna inn på konto. Denne måneden kommer det inn 100.000kr, og det er digg! Minst halvparten skal spares. Julegavene er kjøpt inn alt av julesnop og brus er kjøpt og det gjenstår kun mathandling. Anonymkode: 1212a...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå