La_Reina Skrevet 9. desember 2024 #1 Skrevet 9. desember 2024 Hei, jeg har vært sykmeldt fra februar 2024, og kommer til å gå over på aap i mars 2025, og jobbe gradert (cirka 50 prosent). Er det noen som vet hvordan feriepengene beregnes for sommeren 2025? Jeg ser at NAV kun utbetaler feriepenger for 48 dager, og det betyr vel 10,5 prosent av disse 48 dagene. Det blir jo veldig lite feriepenger. Jeg jobber i staten, og har 25 feriedager i 2025, men jeg skjønner ikke hva jeg vil få utbetalt i feriepenger når jeg tar ferie i juli måned. Vil jeg da få AAP? eller får jeg ferie fra AAP også? Håper at noen kjenner regelverket og kan hjelpe:)
Ninaen Skrevet 9. desember 2024 #2 Skrevet 9. desember 2024 Det du må avklare er 1) Har arbeidsgiver forskuttert sykepenger til deg (og fått refundert fra NAV) eller har du fått sykepenger direkte fra NAV? 2) Hvis arbeidsgiver har forskuttert må du sjekke om det er foretatt feriepengetrekk som normalt av lønn også på sykepengene. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #3 Skrevet 9. desember 2024 Som statsansatt har arbeidsgiver betalt sykelønn, og du får feriepenger basert på lønn utbetalt i 2024. Anonymkode: 782ad...80c 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #4 Skrevet 9. desember 2024 Man får ikke feriepenger av aap. Kun mindre skatt. Anonymkode: feb26...a9f
La_Reina Skrevet 9. desember 2024 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2024 Ninaen skrev (3 timer siden): Det du må avklare er 1) Har arbeidsgiver forskuttert sykepenger til deg (og fått refundert fra NAV) eller har du fått sykepenger direkte fra NAV? 2) Hvis arbeidsgiver har forskuttert må du sjekke om det er foretatt feriepengetrekk som normalt av lønn også på sykepengene. Tusen takk, det skal jeg sjekke opp. Jeg vet at arbeidsgiver har forskuttert sykepenger, og i lønnsslippen står det hva feriepengegrunnlaget mitt er. Betyr det at jeg da får fulle feriepenger fra arbeidsgiver når jeg skal ha ferie i 2025?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #7 Skrevet 9. desember 2024 La_Reina skrev (1 time siden): Tusen takk, det skal jeg sjekke opp. Jeg vet at arbeidsgiver har forskuttert sykepenger, og i lønnsslippen står det hva feriepengegrunnlaget mitt er. Betyr det at jeg da får fulle feriepenger fra arbeidsgiver når jeg skal ha ferie i 2025? Ja Anonymkode: 782ad...80c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå