AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #1 Skrevet 9. desember 2024 Hei kloke forum deltakere! Nå trenger jeg litt hjelp fra dere. De siste 2+ årene har jeg hatt en utrolig spennende jobb og jeg har virkelig fått utvikle meg og bidra med gode resultater. Samtidig har jobbsituasjonen vært preget av elendig ledelse og turn over på over 50%. Jeg er en av de to med lengst fartstid. Fleste av mine kollegaer (ca 10 til sammen) er nye i år. Arbeidsgiver krever mye og det er høyt press. Jeg har fått en mulighet til å komme tilbake til tidligere arbeidsgiver. I første omgang til over sommeren. Et vikariat. Det kan dukke opp nye muligheter hos tidligere arbeidsgiver, men det er absolutt ingen garanti. Jeg ønsker å ta sjansen. Men det er et tøft arbeidsmarked nå. Jeg har søkt et par andre jobber og blitt nummer to i to forskjellige prosesser. Skikkelig ergerlig! Er jeg sprø hvis jeg tar en sjans? Har noe midler til å holde meg flytende et par mnd. uten jobb (etter vikariatet). Har tatt sjanser før, lander alltid på beina og kan vise til svært gode resultater og rykende fersk videreutdanning. Anonymkode: 4a71f...086
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #3 Skrevet 9. desember 2024 Jeg hadde tatt sjansen. Gjorde det selv, og endte med fast jobb. Det finnes alltid en løsning dersom vikariatet ikke forlenges - feks en vikarstilling i helse eller dagpenger. Jobb får du! Anonymkode: 4a119...699
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #4 Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg hadde tatt sjansen. Gjorde det selv, og endte med fast jobb. Det finnes alltid en løsning dersom vikariatet ikke forlenges - feks en vikarstilling i helse eller dagpenger. Jobb får du! Anonymkode: 4a119...699 💚 Anonymkode: 4a71f...086
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #5 Skrevet 10. desember 2024 Hadde ikke latt en gammel arbeidsgiver ødelegge en fast jobb. Anonymkode: 3d6e8...32d
Carrot Skrevet 10. desember 2024 #6 Skrevet 10. desember 2024 jeg ville ikke valgt usikkerhet i et vikariat med en så lav buffer for egen del når vikariatet tok slutt dersom jeg hadde en trygghet i fast jobb fordi for meg er forutsigbar og trygg økonomi viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå