Gå til innhold

Kjøpe separat gave til nyskilt par?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal feire jul med noen i familien som nylig har gått ut med at de flytter hvert til sitt rett etter jul. Vi har i alle år kjøpt felles gave til de som er gift. Kjøper vi gave til begge nå? Merkelig situasjon, da de fremdeles bor sammen når det er jul.

Anonymkode: a98a9...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok kjøpt hver deres gave. De bor sammen, men er ikke lengre et par, og du vet de straks flyter fra hverandre. Jeg hadde nok bare kjøpt hver deres.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hva skulle poenget være med å kjøpe en felles gave nå være? Det blir jo bare merkelig. Kjøp en ting til hver. 

Anonymkode: 1d3e5...486

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, hva skulle poenget være med å kjøpe en felles gave nå være? Det blir jo bare merkelig. Kjøp en ting til hver. 

Fordi gavene er allerede kjøpt.......

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke god nok grunn. Det er helt rart å kjøpe felles gave til noen som er i ferd med å skille seg. Bytt den og kjøp noe annet. 

Anonymkode: 7b0a1...bf2

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke god nok grunn. Det er helt rart å kjøpe felles gave til noen som er i ferd med å skille seg. Bytt den og kjøp noe annet. 

Ja kanskje jeg får gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det må du, skikkelig kleint for alle å sitte der på julaften og gi dem gave sammen. Skikkelig kleint.

Anonymkode: ff784...b80

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det skrev du jo ikke. Men da får du bytte de da. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de må få separate gaver når de ikke lenger er et par. Å gi dem gave sammen blir jo bare merkelig, når dere faktisk vet at de skal flytte fra hverandre. Enten får du bytte den gaven du allerede har kjøpt, eller så gir du den til en av dem (hvis gaven ikke er VELDIG tilpasset et par), og kjøper noe annet til den andre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde byttet gaven, så kjøpt separate gaver til de. 

Anonymkode: f132b...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis jeg allerede hadde kjøpt.

Jeg kjøper ikke uten å forhøre meg om ønsker, og hvis de hadde ønsket seg fellesting, må de selv rote med det. 

Anonymkode: d3de9...af7

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt den innkjøpte gaven til den delen av paret som var «min», og kjøpt en enklere gave til den andre parten. Dersom det er vennepar ville jeg byttet gaven og kjøpt to separate. 

Anonymkode: 439b1...076

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 16.29):

Enig, bytt i noe annet.

Anonymkode: 30783...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde følt det som om jeg gnir salt i såret om jeg hadde hadde gitt par-gave til noen som har sagt de flytter fra hverandre.

Anonymkode: cc752...483

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir du en par-gave, så er det bare ennå en ting å diskutere når de faktisk flytter fra hverandre 😅

Utad så vi ut til å fungere veldig fint sammen i perioden etter vi hadde bestemt oss for å skilles, men før vi flyttet fra hverandre. Vi gikk sammen i familiebesøk og alt mulig. Men herregud så mye diskusjon det var rundt tingene som skulle deles.. 

Så en gave til hver er det letteste 😅

Anonymkode: c676f...054

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har de jo allerede gått fra hverandre, bare at de av praktiske årsaker fremdeles har felles bolig. Ville ikke gitt felles gave.. 

Anonymkode: 253ff...844

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville være rart å kjøpe felles når de skal bryte opp! Tenk kreativt og finn noe som passer hver enkelt av dem! 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 16.25):

Du kan vurdere å gi gaven til den i paret du er i slekt med, og kjøp en mindre oppmerksomhet til den som er på vei ut av familien.

Men ikke gi de felles gave. Juleaften kommer til å bli klein nok som det er, når alle vet de har brutt med hverandre og ikke lengre er et par.

Anonymkode: d03cf...09d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gitt dem gavekort på middag i stedet, og passet på at det var den skyldige parten som åpnet gaven!

Anonymkode: 83da9...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ondsinnet å gi felles gave til et par som nettopp har gått fra hverandre, har såre følelser og kaos. 

Anonymkode: 9b517...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...