Christina82 Skrevet 9. desember 2024 #1 Del Skrevet 9. desember 2024 Vi skal flytte hele 40 mil unna og skal selvsagt ha med katten. Vi bor i et fredlig nabolag nå og skal flytte på gård. Hvor lenge skal katten holdes inne før den kan slippes ut? Bør vi gå med han i bånd først? Er det stor sjanse for at den prøver å finne frem til gammelt hjem? Han blir 5 år innen vi flytter og er kastrert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #2 Del Skrevet 9. desember 2024 Hvor forsiktig er katten vanligvis? Noen beveger seg jo sakte lengre hjemmefra, og holder seg stort sett i nærheten. Ander er nysgjerrige og eventyrlystne. Ville nok holdt inne i minst to uker, men hatt litt vinduer (i lås) på gløtt, slik at han venner seg til luktene. Tatt litt ut i sele, så litt under tilsyn. Har selv airtag på kattene, det er en stor trygghet. Men om dette er mer øde ville jeg vurdert gps. Anonymkode: aebf1...69a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 9. desember 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvor forsiktig er katten vanligvis? Noen beveger seg jo sakte lengre hjemmefra, og holder seg stort sett i nærheten. Ander er nysgjerrige og eventyrlystne. Ville nok holdt inne i minst to uker, men hatt litt vinduer (i lås) på gløtt, slik at han venner seg til luktene. Tatt litt ut i sele, så litt under tilsyn. Har selv airtag på kattene, det er en stor trygghet. Men om dette er mer øde ville jeg vurdert gps. Anonymkode: aebf1...69a Airtag eller gps, det var lurt. Takk for tips. Han er veldig lite hjemme på sommeren, da er han ute og flyr og storkoser seg, kan gå 1-4 dager mellom hver gang vi ser han og vi får nesten ikke lov å ta på han. På vinteren er han nesten bare inne og er den koseklumpen. Men vi skal flytte på sommeren som er litt dumt for hans del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 10. desember 2024 #4 Del Skrevet 10. desember 2024 Bør holdes inne en stund før den slippes ut 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 10. desember 2024 Forfatter #5 Del Skrevet 10. desember 2024 Maskinfører skrev (4 timer siden): Bør holdes inne en stund før den slippes ut Men hva er en stund? Er det 1-2-3-4 uker? Hvordan vet man er katten er klar? Har tre barn som kommer til å glemme seg og gå inn og ut, er det kjørt om han kommer seg ut si etter noen dager? Vil han "garantert" stikke av? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 10. desember 2024 #6 Del Skrevet 10. desember 2024 (endret) Christina82 skrev (27 minutter siden): Men hva er en stund? Er det 1-2-3-4 uker? Hvordan vet man er katten er klar? Har tre barn som kommer til å glemme seg og gå inn og ut, er det kjørt om han kommer seg ut si etter noen dager? Vil han "garantert" stikke av? 2 uker vanligvis jeg bruker 4 uker liker og ta litt overtid kjørt og kjørt er det en relativt tam katt som man kan grabbe tak i eller er det en katt som de jeg hadde som ikke så oss før de hadde åpna Øya ? Jeg tror det skal gå bra han vil nok være ganske så nyskjerrig 😻 Endret 10. desember 2024 av Maskinfører 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #7 Del Skrevet 10. desember 2024 Ville ventet 1 mnd før han fikk være ute alene. Og ville vært ute sammen med han i starten. Hvis de kommer seg ut for tidlig kan de bli borte ja, siden de enda ikke vet hvor de bor Anonymkode: 394e0...cda 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 10. desember 2024 #8 Del Skrevet 10. desember 2024 Det vanlige er å holde katten inne i fire uker. Det viktigste er ikke antall uker, men at du ser at katten har slått seg fullstendig til ro i det nye huset og oppfører seg som vanlig og som om han føler at han bor der. For noen tar det 2-3 uker, for andre kan det ta 5-6 uker. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #9 Del Skrevet 10. desember 2024 Christina82 skrev (4 timer siden): Men hva er en stund? Er det 1-2-3-4 uker? Hvordan vet man er katten er klar? Har tre barn som kommer til å glemme seg og gå inn og ut, er det kjørt om han kommer seg ut si etter noen dager? Vil han "garantert" stikke av? https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/dette-ma-du-gjore-med-katten-nar-du-flytter-1.13477826 Litt delte meninger om lengden på innetiden, men minimum to uker ser ut til å være anbefalt. Anonymkode: be2da...75c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #10 Del Skrevet 10. desember 2024 De kattene jeg har hatt ved flytting så har vi hatt minst 2 uker inne. Så må man jo se an katten. Det viktigste er jo at han har slått seg til ro i nytt hus og skjønner at det er her gjengen hans er og at han også skal være der. Den ene katten vår f.eks lå 2 uker under dusjkabinettet når vi flytta - med andre ord: ikke klar for å slippes ut etter 2 uker. Mens katten jeg har nå slapp jeg ut tidligere, for han trives best inne og går ikke langt unna huset. Anonymkode: a1291...335 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #11 Del Skrevet 10. desember 2024 Katta vår maste høl i hue på oss etter to uker inne. Åpna døra også var vi med henne ut. Men hadde holdt henne lenger inne om det ikke var for den skjærende masingen hennes. Bengal har en forferdelig høy stemme! Hun har en veldig god retningssans. Det gikk veldig fint. Flytta fra en mindre by til landlige forhold. Hun stortrives ute her. Anonymkode: a2c41...1a5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #12 Del Skrevet 10. desember 2024 Han pleier å være inne noen uker. Går med han i bånd den første tiden. Vi har flyttet flere ganger og det har alltid gått bra. Anonymkode: ab010...463 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå