Chupacabra Skrevet 10. desember 2024 #21 Del Skrevet 10. desember 2024 Tått skrev (4 timer siden): Tesla's model 3 er litt over budsjettet ditt..men det sparer du fort inn på drivstoffutgifter. Er pålitelig til 1000 og tar seg lett opp bakker de fleste dieselsugger sliter i. TS hadde driftssikker som krav, og da velger man ikke en skranglekasse fra Tesla. Tesla kommer dårligst ut i tester: https://www.motor.no/aktuelt/tesla-model-3-med-klart-flest-feil-i-tysk-test/296865 Det du skriver om angående evnen til å ta seg opp bakker er vel helst noe som har oppstått i ditt eget hode. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #22 Del Skrevet 10. desember 2024 Jeg har hatt mazda cx-5 noen år nå. Bor i Nord,-Norge, god vinterbil. Fornøyd med den. 3 barn og hund. Enkelte modeller har problemer med koks i oljen og med turboen, ellers ok bil. Anonymkode: 0f4ae...d3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #23 Del Skrevet 10. desember 2024 Mazda CX-5 er faktisk et godt tips, de bilene er tom. kjekk å kjøre - noe som definitivt Outlander, RAV4 og Xtrail sliter med. Traktorer alle sammen. Artig også med Subaru-nissene som aldri har opplevd motortrøbbel. Det er fantastisk og det skal dere være glad for! Utfordringer med tetninger, toppakninger og oljeforbruk har derimot alltid vært der med boxermotorer. Det er et godt råd å unngå Subaru for det - selv om noen få har klart seg helt fint. Anonymkode: 99c23...d6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 10. desember 2024 #24 Del Skrevet 10. desember 2024 Chupacabra skrev (40 minutter siden): TS hadde driftssikker som krav, og da velger man ikke en skranglekasse fra Tesla. Tesla kommer dårligst ut i tester: https://www.motor.no/aktuelt/tesla-model-3-med-klart-flest-feil-i-tysk-test/296865 Det du skriver om angående evnen til å ta seg opp bakker er vel helst noe som har oppstått i ditt eget hode. Den oversikten skiller ikke på viktige ting og tull så overskriften i Motor er ren clickbait.. Eneste feilen på model 3 er overflaterust på bremseskiver særlig bak og regelverket er endret pga. at det ble byttet haugevis av bremsekiver på elbiler helt uten grunn. Og jo Tesla er rå til å ta seg opp bakker, faktisk i en helt annen klasse en gamle dieselbiler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #25 Del Skrevet 10. desember 2024 Anbefaler Skoda Yeti. Meget driftsikker, og gjorde det bra på tester i sin tid. Anonymkode: cd0bd...d97 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 10. desember 2024 #26 Del Skrevet 10. desember 2024 Tått skrev (6 timer siden): Tesla's model 3 er litt over budsjettet ditt..men det sparer du fort inn på drivstoffutgifter. Er pålitelig til 1000 og tar seg lett opp bakker de fleste dieselsugger sliter i. Leste du i det hele tatt hovedinnlegget, Tåttelått? 😄 Slutt å prakke elbil på alle i disse trådene 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet 10. desember 2024 #27 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt mazda cx-5 noen år nå. Bor i Nord,-Norge, god vinterbil. Fornøyd med den. 3 barn og hund. Enkelte modeller har problemer med koks i oljen og med turboen, ellers ok bil. Anonymkode: 0f4ae...d3b AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Mazda CX-5 er faktisk et godt tips, de bilene er tom. kjekk å kjøre... Anonymkode: 99c23...d6c Her har du fasiten TS: Mazda CX-5 Jeg har også hatt gen. 1 av denne tidligere, og var svært godt fornøyd. Dette er en super vinterbil. Såfremt du ikke kun kjører under 10-minutters turer kan du fint velge dieselvarianten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 10. desember 2024 #28 Del Skrevet 10. desember 2024 Mardina skrev (3 timer siden): Leste du i det hele tatt hovedinnlegget, Tåttelått? 😄 Slutt å prakke elbil på alle i disse trådene 🙄 Åja da merredina mi..😂..Men du vet folk som kjøper fossilbil i norge nå bør omtrent beskyttes mot seg selv..😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 10. desember 2024 #29 Del Skrevet 10. desember 2024 Tått skrev (8 minutter siden): Åja da merredina mi..😂..Men du vet folk som kjøper fossilbil i norge nå bør omtrent beskyttes mot seg selv..😉 Du sørger for å beskytte dem og ta dem under dine vinger du da? 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 10. desember 2024 #30 Del Skrevet 10. desember 2024 Mardina skrev (36 minutter siden): Du sørger for å beskytte dem og ta dem under dine vinger du da? 😄 Ja shiit..😬..Er en drittjobb men en voksen må gjøre den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #31 Del Skrevet 10. desember 2024 Ser flere tipser om cx5. Skal du kjøpe det så kjøp bensin. Koster litt mer å kjøre bensin men dieselmotorene der er virkelig hentet fra helvete. Bensinmotorene er BRA. hilsen mekaniker. Anonymkode: d5a38...fa2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #32 Del Skrevet 10. desember 2024 Mitsubishi ASX! Her får du mye bil for pengene hvis du vil ha en god bil med 4x4. Anonymkode: 59ba0...870 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #33 Del Skrevet 10. desember 2024 Hadde før en Toyota RAV4. Var veldig fornøyd med den Nå har jeg en VW Tiguan, 4X4, og er enda mer fornøyd. Det er en litt tyngre bil enn RAV`en, ligger litt bedre på veien og bråker litt mindre. Den kan også trekke mer. Betalte 129 000,- for den og da hadde den gått litt under 190000 Anonymkode: e9227...372 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 10. desember 2024 #34 Del Skrevet 10. desember 2024 Jeg kjøpte rav4 med lignende krav for 8 år siden, den er her enda og går så det suser. Bytta en del slitedeler, ellers lite tull. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tc2053 Skrevet 11. desember 2024 Forfatter #35 Del Skrevet 11. desember 2024 On 12/10/2024 at 7:18 PM, Chupacabra said: Her har du fasiten TS: Mazda CX-5 Jeg har også hatt gen. 1 av denne tidligere, og var svært godt fornøyd. Dette er en super vinterbil. Såfremt du ikke kun kjører under 10-minutters turer kan du fint velge dieselvarianten. Supert!! Denne har jeg ikke noe kjennskap til, den skal jeg se litt på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tc2053 Skrevet 11. desember 2024 Forfatter #36 Del Skrevet 11. desember 2024 On 12/9/2024 at 6:59 PM, Mardina said: Noen forslag. Så får du se om det er noe som passer for deg: https://www.finn.no/mobility/item/383085191 -Toyota Urban Cruiser https://www.finn.no/mobility/item/382272327 - Subaru Impreza (fra 2005, så mulig den er for gammel?) https://www.finn.no/mobility/item/376280444 - Daihatsu Terios Det er vanskelig å finne ut hva man skal kjøpe, da det er så mye å velge mellom. Takk for tips! Daihatsu har jeg ikke så god erfaring med selv og Subaru er jeg litt redd for å stå med skjegget i postkassa mtp motor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tc2053 Skrevet 11. desember 2024 Forfatter #37 Del Skrevet 11. desember 2024 23 hours ago, Arx said: Jeg kjøpte rav4 med lignende krav for 8 år siden, den er her enda og går så det suser. Bytta en del slitedeler, ellers lite tull. Det er jo gull! Er det mye støy når du kjører ? Hvor langt har den gått nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tc2053 Skrevet 11. desember 2024 Forfatter #38 Del Skrevet 11. desember 2024 23 hours ago, AnonymBruker said: Hadde før en Toyota RAV4. Var veldig fornøyd med den Nå har jeg en VW Tiguan, 4X4, og er enda mer fornøyd. Det er en litt tyngre bil enn RAV`en, ligger litt bedre på veien og bråker litt mindre. Den kan også trekke mer. Betalte 129 000,- for den og da hadde den gått litt under 190000 Anonymkode: e9227...372 Det er jo nydelig! Hørt at deler er litt dyrere hos VW? Mtp at den er tyngre så er det vel litt høyere drivstofforbruk ? Kan jeg spørre hva du bruker på mila? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 11. desember 2024 #39 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg hadde unngått SUV, de er generelt dyrere i drift en stasjonsvogn med 4x4. I den prisklassen hadde jeg sett på Skoda Octavia med 4x4. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tc2053 Skrevet 11. desember 2024 Forfatter #40 Del Skrevet 11. desember 2024 23 hours ago, AnonymBruker said: Ser flere tipser om cx5. Skal du kjøpe det så kjøp bensin. Koster litt mer å kjøre bensin men dieselmotorene der er virkelig hentet fra helvete. Bensinmotorene er BRA. hilsen mekaniker. Anonymkode: d5a38...fa2 Bra tips!! Du som mekaniker ser jo mye, er det noen biler jeg bør styre unna? Eller helst; er det noen jeg absolutt bør vurdere? 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå