tc2053 Skrevet 11. desember 2024 Forfatter #41 Del Skrevet 11. desember 2024 2 minutter siden, Gregarious said: Jeg hadde unngått SUV, de er generelt dyrere i drift en stasjonsvogn med 4x4. I den prisklassen hadde jeg sett på Skoda Octavia med 4x4. Vurdert den, hatt en før med diesel. Gikk som en perle på alt føre. Vi fikk litt trøbbel med turboen og det ble dyrt, så har fått litt aversjon.. Noen tips til å unngå det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #42 Del Skrevet 11. desember 2024 tc2053 skrev (12 minutter siden): Noen tips til å unngå det? Ikke kjøp av Volkswagen konsernet. Helt ærlig. Anonymkode: 99c23...d6c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 11. desember 2024 #43 Del Skrevet 11. desember 2024 tc2053 skrev (3 minutter siden): Vurdert den, hatt en før med diesel. Gikk som en perle på alt føre. Vi fikk litt trøbbel med turboen og det ble dyrt, så har fått litt aversjon.. Noen tips til å unngå det? Gode undersøkelse før kjøp, fulgt service er jo viktig. Men jeg hadde ikke tenkt så mye på tidligere opplevelse, det som er viktig er hva undersøkelser viser og der er den blant de beste på driftssikkerhet. Feil kan du få på alle biler uansett. Ulempen med å kjøpe bil i den prisklassen er at du uansett må påregne større driftskostnader en nyere bil, med ekstra risiko når det er drift på fire hjul. Alternativet om mulig, er å spare litt til å kjøpe eksempelvis Hyundai Ioniq samt noen hurtigkjettinger til de gangene de er vanskelig å komme opp. Da får du en vesentlig mer moderne bil samt lavere driftsutgifter og lengre bilhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 12. desember 2024 #44 Del Skrevet 12. desember 2024 tc2053 skrev (13 timer siden): Det er jo gull! Er det mye støy når du kjører ? Hvor langt har den gått nå? Det er ganske mye lyd i den ja. Hadde gått 166 da jeg kjøpte den, 250 nå. 07 modell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 12. desember 2024 #45 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 23.15): Ser flere tipser om cx5. Skal du kjøpe det så kjøp bensin. Koster litt mer å kjøre bensin men dieselmotorene der er virkelig hentet fra helvete. Bensinmotorene er BRA. hilsen mekaniker. Anonymkode: d5a38...fa2 Alle japanske diesler er motorer fra helvette..Toyota byttet dieselmotorer med sprekk i blokka i tusentall for noen år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #46 Del Skrevet 12. desember 2024 Tått skrev (4 timer siden): Alle japanske diesler er motorer fra helvette..Toyota byttet dieselmotorer med sprekk i blokka i tusentall for noen år siden. Kilde? Anonymkode: c5495...148 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #47 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kilde? Anonymkode: c5495...148 Japan. Anonymkode: 99c23...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 12. desember 2024 #48 Del Skrevet 12. desember 2024 Tått skrev (5 timer siden): Alle japanske diesler er motorer fra helvette..Toyota byttet dieselmotorer med sprekk i blokka i tusentall for noen år siden. Dette er selvsagt bare tull, Japanske dieselmotorer gjør det svært bra på kvalitetsundersøkelser, det er ikke uten grunn mange foretrekker dem i industrielle maskiner. Det var for øvrig ekstremt få som hadde sprekk, men de tilbakekalte mange tusen for å være sikre. Det er nok flere produsenter som hadde løst det på en vesentlig billigere måte for dem selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #49 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 6.27): 4×4 løsningen i CR-V er en haldex-klutsj og mest til pynt. Anonymkode: 99c23...d6c Jeg har Honda CR-V og har ikke opplevd firehjullstrekk systemet som noe dårligere enn andre biler med 4x4. Eneste negative er at systemet er automatisk og man ikke skru det av og på manuelt, men det er beist på vinterfører. Kjørt opp veier der snøen har stukket opp til frontlyktene og føre har vært elendig. var en vei ingen biler kom seg opp untatt min Anonymkode: 0f532...ff5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #50 Del Skrevet 14. desember 2024 C-girl skrev (På 9.12.2024 den 18.56): Avensis og insignia er forhjulstrekkere. Men anbefaler deg å ta en kikk på Honda crv, jeg har en '08 diesel som har gått 245000km uten noen store feil og mangler. jeg har samme bil, bare at det er en 2007. gått 315 000 kilometer. Kjører den hver dag og har heller ikke hatt mye problemer. Går sikkert 400 000 så lenge man tar vare på de. Anonymkode: 0f532...ff5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #51 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 18.24): Anbefaler Skoda Yeti. Meget driftsikker, og gjorde det bra på tester i sin tid. Anonymkode: cd0bd...d97 Stemmer i denne. Min far hadde en Skoda Yeti kjøpt ny rundt 2011-2012 og det er trolig en av de beste bilene han har hatt og som han stadig nevner når vi snakker om bil, fordi den var så fornuftig og praktisk. Han skifter bil like ofte som andre skifter vintersko, så det har blitt noen ulike biler og merker oppigjennom. Yeti er svært praktisk fordi setene kan tas ut og kasseformen på bilen rommer ganske mye. Vi kjørte et flyttelass på langtur en gang. Selvfølgelig ikke store møbler men det er utrolig hva vi klarte å stappe inn i bilen. Anonymkode: 5cef5...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå