tc2053 Skrevet mandag kl 14:32 #1 Del Skrevet mandag kl 14:32 (endret) Hei! Nå går øya litt i kryss i bruktbil-jungelen Er det noen som har tips og anbefalinger som kan hjelpe meg litt? Som alenemor må jeg få pengene til å strekke langt og per nå så må jeg nok kjapt kjøpe en ny bil da motoren på min ikke trekker like bra. Den regningen blir nok dyrere enn bilen er verdt å påkoste nå.. Jeg bor i en bakke med sving og er derfor litt avhengig av god fremkommelighet. Budsjett: 130.000,- (budsjett er 6000,- mnd med forsikring evt om noen har forslag) Ønsker: - 4x4/AWD - Ok comfort - driftsikker Trenger ikke være den peneste, jeg vil ha mest mulig bil for pengene. Jeg har ikke noe imot eldre biler så lenge de er pent behandlet Har frem til nå klart meg bra med en Kia Rio 2012. Litt mer plass og fremkommelighet er å foretrekke nå. Noen som har noen kloke anbefalinger? Eller hvilke jeg bør styre unna? Jeg har gjort litt research, men nå er det vanskelig å lande noe og redd for å stå med skjegget i postkassa. Jeg er veldig skeptisk til leasing mtp sluttoppgjør og har rekkeviddeangst på el-bil (der må jeg da også følge opp service mye mer?) Fossilt kan jeg skru litt på selv på de enkle tingene,mtp oljeskift, bremser etc. Hittil på lista står: Toyota Rav4 ( ser på med registerkjede, eldre modeller som er pent kjørt) Toyota Avensis ( finner ikke så mange aktuelle i prisklassen, men str er jo prima) Opel Insignia (hørt de er en favoritt hos mange, men de jeg finner har gått litt vel langt) Suzuki Liana ( mest økonomisk så vidt jeg kan se, men gud så kjedelig?) Mitsubishi Outlander.De jeg liker best, men det er en del overflatisk fra min side. Styrer unna 2016 modell da de har hatt litt trøbbel (dyr forsikring, stor forskjell på hybrid og bare fossil) Det er budsjettet som setter begrensninger, og det er det jeg har å forholde meg til. Om noen bilkjennere har anbefalinger så setter jeg stor pris på dette! Endret mandag kl 14:33 av tc2053 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet mandag kl 17:56 #2 Del Skrevet mandag kl 17:56 Avensis og insignia er forhjulstrekkere. Men anbefaler deg å ta en kikk på Honda crv, jeg har en '08 diesel som har gått 245000km uten noen store feil og mangler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet mandag kl 17:59 #3 Del Skrevet mandag kl 17:59 Noen forslag. Så får du se om det er noe som passer for deg: https://www.finn.no/mobility/item/383085191 -Toyota Urban Cruiser https://www.finn.no/mobility/item/382272327 - Subaru Impreza (fra 2005, så mulig den er for gammel?) https://www.finn.no/mobility/item/376280444 - Daihatsu Terios Det er vanskelig å finne ut hva man skal kjøpe, da det er så mye å velge mellom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:25 #4 Del Skrevet mandag kl 20:25 Én stemme til til Urban Cruiser, men Suzuki SX4 er en annen enkel, rimelig og pålitelig liten bil som går på alle fire. Mye gode erfaringer med det og ikke helt så kjedelig som Liana. Kompakte biler kommer lengst. Én størrelse opp har du også Suzuki Gran Vitara og Kia Sorento/Hyundai Santa Fe og Hyundai ix35. Veldig kurante biler som handles rimelig brukt. Anonymkode: 99c23...d6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:33 #5 Del Skrevet mandag kl 20:33 Jeg er også alenemor, og har en praktisk bil som jeg kommer fram med overalt! Subaru Forester! Anbefales på det sterkeste. Jeg har en modell fra 2007, men den går som ei kule. Lykke til med jakten! Anonymkode: 99840...556 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:32 #6 Del Skrevet i går, 00:32 Subaru Forester. Vi hadde riktignok litt problemer vår som ble kjøpt brukt til 100.000, men vi har nok vært maks uheldig. Men bilen har god plass både foran, bag og i bagasjerom. God på vinterføre og krevende bakker. Forutsetter riktignok gode dekk. Vi hadde pigg. Ellers tror jeg Skoda Octavia skal være bra. Anonymkode: dcdff...195 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enannerldes Skrevet i går, 00:35 #7 Del Skrevet i går, 00:35 Honda CR-V ville jeg anbefalt, Honda er noe av det beste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:27 #8 Del Skrevet i går, 05:27 Enannerldes skrev (4 timer siden): Honda CR-V ville jeg anbefalt, Honda er noe av det beste 4×4 løsningen i CR-V er en haldex-klutsj og mest til pynt. Anonymkode: 99c23...d6c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:30 #9 Del Skrevet i går, 05:30 Jeg er veldig for lyd med min Toyota Rav4. Anonymkode: a6fe8...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kommodevaran Skrevet i går, 05:52 #10 Del Skrevet i går, 05:52 Nissan X-trail. Har hatt flere av disse, aldri opplevd å ikke komme fram dit jeg vil, og de har ganske lavt drivstofforbruk i forhold til mange andre biler på samme størrelse. Vær dog obs på de nyere modellene, da jeg har sett at enkelte av disse kun har forhjulstrekk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:44 #11 Del Skrevet i går, 06:44 Tviler på at du finner en bra 4x4 bil til under 100. Cr-v er god bil men ikke bra 4-hjulstrekk. Forhjulene spinner uten at det tar bak. Subaru har problemer med motor etter ca 150. Anonymkode: 1c033...6b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet i går, 06:52 #12 Del Skrevet i går, 06:52 Mitsu Pajero og eller Subaru Forester Evt Outlander 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet i går, 09:22 #13 Del Skrevet i går, 09:22 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tviler på at du finner en bra 4x4 bil til under 100. Cr-v er god bil men ikke bra 4-hjulstrekk. Forhjulene spinner uten at det tar bak. Subaru har problemer med motor etter ca 150. Anonymkode: 1c033...6b9 Takk for opplysningen. Skal huske det når Foresteren min passerer 300000 uten motorproblemer rundt nyttår. Alvorlig: Subaru hadde for noen år siden noen problemer med diesel og noen topper. Dette skjer de fleste store bilmerker innimellom. I USA topper Subaru listen over "most reliable" foran f.eks. Toyota og Lexus,. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:18 #14 Del Skrevet i går, 10:18 spinner skrev (56 minutter siden): Takk for opplysningen. Skal huske det når Foresteren min passerer 300000 uten motorproblemer rundt nyttår. Alvorlig: Subaru hadde for noen år siden noen problemer med diesel og noen topper. Dette skjer de fleste store bilmerker innimellom. I USA topper Subaru listen over "most reliable" foran f.eks. Toyota og Lexus,. https://mechanicbase.com/engine/subaru-head-gasket-problems/ Anonymkode: 1c033...6b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:22 #15 Del Skrevet i går, 10:22 av de på listen ville jeg definintivt gått for RAV4 Anonymkode: d8f80...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:27 #16 Del Skrevet i går, 10:27 Jeg har en 12 år gammel bmw x1 som jeg har hatt i mange år, er så fornøyd med den og har ikke tenkt å bytte den ut på lenge enda. De litt eldre ligger på rundt 100 000, det er mye bil for pengene. Anonymkode: bbb80...e66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet i går, 10:28 #17 Del Skrevet i går, 10:28 tc2053 skrev (19 timer siden): Jeg er veldig skeptisk til leasing mtp sluttoppgjør og har rekkeviddeangst på el-bil (der må jeg da også følge opp service mye mer?) La meg bare rette deg litt på denne... Elbiler trenger i realiteten ikke service. Det eneste som skal byttes er et lite filter som filtrerer luften inn i bilen, ingenting som har med driften å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goodtimes Skrevet i går, 10:28 #18 Del Skrevet i går, 10:28 Har selv kjørt outlander i mange år og har aldri hatt feil og problemer med bilen: legger ved link som eksempel: https://www.finn.no/mobility/item/383991610 Meget god på vinterføret og kommer seg lett fram i ulendt terreng. Er også enige med folk som skriver RAV 4. Toyota er jo kjent for å ha driftssikre biler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet i går, 11:33 #19 Del Skrevet i går, 11:33 Tesla's model 3 er litt over budsjettet ditt..men det sparer du fort inn på drivstoffutgifter. Er pålitelig til 1000 og tar seg lett opp bakker de fleste dieselsugger sliter i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:05 #20 Del Skrevet i går, 15:05 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tviler på at du finner en bra 4x4 bil til under 100. Cr-v er god bil men ikke bra 4-hjulstrekk. Forhjulene spinner uten at det tar bak. Subaru har problemer med motor etter ca 150. Anonymkode: 1c033...6b9 Oi du verden, min har snart trillet 250.000 og går enda uten noe problem! Noe mer negativt? Du har tydeligvis ikke peiling😄 Anonymkode: c5495...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå