Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan man kjøpe til par sammen? Det blir så fryktelig mange å kjøpe presanger til om vi skal kjøpe egne presanger til alle søstre/brødre og deres samboere/kjærester for seg. Så spørsmålet er, hva kan man kjøpe til par som ikke bør være kjempedyrt..

Parene er:

søster + samboer

søster + mann

bror + samboer

fetter + samboer

kusine + samboer

Våre forslag så langt:

Brettspill

(Noen som har forslag til hvilke?)

og det var det.. :-?

Hjelp mottas med stor takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Backgammon er et bra parspill :D

Vi kjøpte for en stund siden et pent trebrett med vendbar spilleplate og plass til brikker under. På den ene siden er det backgammonbrett og på den andre dam/sjakkbrett. Brikkene var også fine trebrikker, så det har ikke noe billigpreg over seg selv om det faktisk bare kostet 179 kroner i lekebutikk! Absolutt å anbefale!

Skrevet

Takk for tips Labella! Det passer bra til to av parene som er engelskspråkelige. Ikke så smart med norsk tp og sånt.

Jeg så akkurat at jeg hadde skrevet Gulegaver.. Er det mulig.. :D

Skrevet

Bor de sammen kan du kjøpe noe de kan i hjemmet sitt, f.eks. duker,pyntegjenstander,kjøkkenutstyr osv..

jeg hadde blitt fornærmet hadde jeg fått ett spill,for det eneste som blir spilt her i gården er amerikaner..

*klem* koldbruna 8)

Skrevet

Det finnes mange morsomme spill da, koldbruna! :D Vi har spillkvelder sammen noen ganger men nå har vi "brukt opp" både kortskalle og brainstorm.

De har god økonomi hele gjengen med alt de trenger hjemme etc.. så det er ikke så lett med sånne husting heller. Kanskje duk kunne vært noe, hmm..

Klem fra Vala som blir sliten av å organisere julegaver..

Skrevet

Kaffekvern (de fås ned til en hundreogfemtilapp eller noe).

To spesielle vinglass (kunstglass) som bare de kan bruke.

Lekre olivenoljer som er lagt ned i grønnsaker og hvitløk.

En bok om et sted de er glad i, drømmer om å reise til etc.

En kvittering på 200,- som er gitt til Frelsesarmeen.

Skrevet

Jeg skal kjøpe bestikk til søstra mi og samboeren. Hun hadde en kakespade i Rennesanse serien til Hardanger bestikk og ønsket seg mer. Så jeg kjøper et sett med gafler, kniver eller skjeer.

Skrevet

Kalendere som passer til paret er alltid fint, da.

Brettspill:

Backgammon er kult.

Ellers har man et spill som RoboRally, for dem som liker å planlegge litt framover, og som klarer å tenke logisk og programatisk. Trenger ikke å kunne så mye språk heller, bare nok engelsk til å skjønne instruksjonene.

Ellers er kanskje fancy mat eller vin bra. Noe de ikke kjøper så ofte selv. Vin, god ost og kjeks kan kanskej funke?

Catzy

Skrevet

Hva med gavekort? Jeg og broren min gir alltid gavekort til hverandre.....Vi bare avtaler hvilken butikk vi helst vil ha gavekort fra. Så får vi kjøpe noe vi ønsker oss der......

Skrevet

Brettspill er en stor slager i min vennegjeng!!

Du nevner Brainstorm og Kortskalle - vi har fått dilla på Kokkelimonke og Malarky. Dessuten er jo Backgammon og gode gamle klassikere som Monopol morsomt!!

Men det er ganske dyrt med de brettspillene, dessverre!!

I fjor kjøpte vi en flaske vin, en pakke telys og massasjeolje til noen vennepar...;) Det ble det i hvert fall en del kos av!! Noen år har vi kjøpt store gode badehåndklær og morsomme såper - det er også en fin gave å få for par.

Husting er så vanskelig å kjøpe - det er ikke så lett å finne noe som alle liker. Dessuten synes samboeren min at det er så kjedelig å få duker/lysestaker - det er liksom ikke så morsomt...

Derfor - mitt tips: prøv å finne noe som de kan gjøre sammen. Kortspill, brettspill, vin, massasjeolje eller noe sånt.

Gjest pulverheksa
Skrevet

Brett spill er veldig populært hos oss både når vi er tosammen og venner på besøk. Når det er bare oss to går det i scrabble og backgammon.

Når vi har venner på besøk pleier fantasi med miming å være suksess.

Kjøpte en spillkase på IKEA den inneholdt fem eller seks spill sjakk, ludo ,backgammon +++ kostet 200 tror jeg.

Skrevet

Takker og bukker for mange gode forslag!

Nå er vi nesten ferdig!

Kokkelimonke til de vi har pleid å spille med så vi også får prøve det! hehe..

Har bestilt to fine (håper jeg) backgammon-spill i treskrin på Ebay, passer bra for begge liker "antikviteter" Fant mange fine her: Link

Vin + telys + massasjeolje til det nyforelskede paret. (ikke at de andre ikke kunne fått det altså..)

Kaffekvern og god kaffe(-bønner) skal kjøpes til det siste paret, kanskje med lys til eller noe sånt.

I tillegg får de litt såne småting som passer til hver enkelt. Labrador-pepperkakeform til de med labrador og sånt. :D

• 1 år senere...
Skrevet

Dytter denne litt opp da jeg trenger tips til ett par på ca 22 år. Han jobber og hun er ukependlende nstudent.

Skrevet

God vin er alltid en bra gave!

Skrevet
Pastamaskin også.
DET SKULLE JEG SI OGSÅ!!!!!! :grine::grine::grine:

Kaffe/tepresse.

Noen spesielle stearinlys og sevietter.

Fin ramme

Gjest Hulderjenta i.i
Skrevet

Gavekort på kino!

Eller gavekort på teater!

Så kan de gå ut og kose seg sammen! :D

Skrevet
DET SKULLE JEG SI OGSÅ!!!!!! :grine::grine::grine:

Kaffe/tepresse.

Noen spesielle stearinlys og sevietter.

Fin ramme

Er dette gaver til par, eller er det egentlig gaver til jenta i paret?

Jeg synes det blir så mange gaver som er "til begge", men som han ikke blir spesielt glad for bestandig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...