Gå til innhold

«Dratt» ansikt - fillers?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spis kollagen og hyaluronsyre kosttilskudd ,spis vitamin k2 og D3, bruk krem med hyaluronsyre, så slipper du fillers.

Anonymkode: dd410...7a9

😂🙊

Anonymkode: e20be...fa8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 4.04):

Jeg har og lest om det i det siste og synes det er helt skrekkelig at kvinner ikke har fått advarsel om dette. Fy fader. Det er enkelte som hovner opp mye i ansiktet etter noen år av fillers og det er nettop pga at lymfesystemet ikke fungerer som det skal. Hvorfor vil man ta sjanser med helsen på den måten for å se ut som Michael Jackson.

Anonymkode: 3b3f4...b8e

Vi får håpe det er noen journalister eller leger som går ut med dette snart. Det forskes mer på det nå, men det er ganske klart hva de ser og hva som allerede er rapportert og funnet. Noen av kjendiser og influensere er så proppfulle av dette nå at det går i kategorien selvskading vil jeg si. Tror det vil bli mange tragiske tilfeller fremover, for det har eksplodert siste 10 årene, og settes på stadig yngre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale en kombinasjonsbehandling av flere tilnærminger. Første er god hudpleie, nok søvn og fornuftig kosthold.  Av behandlinger ville jeg forsøkt radiofrekvent terapi, som er et instrument der man påfører huden varme og stimulerer kollagen og elastin, det strammer opp huden enkelt forklart. Dette krever flere behandlinger for godt resultat. Så ville jeg gjort en serie med mesoterapi- injeksjoner, som tilfører huden vitaminer, hyaluronsyre og aminosyrer. Litt botox der man helhetlig behandler musklene i ansiktet som trekker nedover vil gi et løft. Ser mange er skeptiske til fillers, men for å erstatte tapt volum, så er det det vi har å jobbe med i dag. Min erfaring er at fillers gir umiddelbart svært godt resultat, det er relativt trygt og mye forsket på. Jeg har lest disse skrekkrapportene og nyere forskning som viser at det kan blokkere sirkulasjon og lymfesystem. Men undrer meg over om de tilfellene handler om personer som har fylt på altfor mye? Fett-transplantasjon er et annet alternativ, men det er dyrt og må gjøres hos plastikkirurg. Hyaluronsyre -fillers har den egenskapen at de binder mye vann, så man kan få et godt resultat med svært lite produkt. Jeg tilbyr også prp-behandlinger, der jeg bruker ditt eget blod, sentrifugerer det og injiserer platelet rich plasma tilbake i huden. Det har mange fordeler, men har ikke jobbet med denne metoden lenge nok til å anbefale det foran fillers. 

Anonymkode: 7071d...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg kan anbefale en kombinasjonsbehandling av flere tilnærminger. Første er god hudpleie, nok søvn og fornuftig kosthold.  Av behandlinger ville jeg forsøkt radiofrekvent terapi, som er et instrument der man påfører huden varme og stimulerer kollagen og elastin, det strammer opp huden enkelt forklart. Dette krever flere behandlinger for godt resultat. Så ville jeg gjort en serie med mesoterapi- injeksjoner, som tilfører huden vitaminer, hyaluronsyre og aminosyrer. Litt botox der man helhetlig behandler musklene i ansiktet som trekker nedover vil gi et løft. Ser mange er skeptiske til fillers, men for å erstatte tapt volum, så er det det vi har å jobbe med i dag. Min erfaring er at fillers gir umiddelbart svært godt resultat, det er relativt trygt og mye forsket på. Jeg har lest disse skrekkrapportene og nyere forskning som viser at det kan blokkere sirkulasjon og lymfesystem. Men undrer meg over om de tilfellene handler om personer som har fylt på altfor mye? Fett-transplantasjon er et annet alternativ, men det er dyrt og må gjøres hos plastikkirurg. Hyaluronsyre -fillers har den egenskapen at de binder mye vann, så man kan få et godt resultat med svært lite produkt. Jeg tilbyr også prp-behandlinger, der jeg bruker ditt eget blod, sentrifugerer det og injiserer platelet rich plasma tilbake i huden. Det har mange fordeler, men har ikke jobbet med denne metoden lenge nok til å anbefale det foran fillers. 

Anonymkode: 7071d...1cf

Hva tenker du om sculptra? Og vil man få et fint resultat ved kun botox? 

Anonymkode: 30e7b...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva tenker du om sculptra? Og vil man få et fint resultat ved kun botox? 

Anonymkode: 30e7b...605

Ja, sculptra jobber med hudens kvalitet ved å stimulere collagen og elastin. Huden fremstår sunnere og fastere etter noen behandlinger. Man kan få et godt resultat med kun botox, men enda bedre resultat dersom man kombinerer behandlinger. Botox gjør ikke noe for hudens kvalitet. Og effekten går ut etter 3-6 mnd. Sculptra har en effekt som varer lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (16 timer siden):

Ja, sculptra jobber med hudens kvalitet ved å stimulere collagen og elastin. Huden fremstår sunnere og fastere etter noen behandlinger. Man kan få et godt resultat med kun botox, men enda bedre resultat dersom man kombinerer behandlinger. Botox gjør ikke noe for hudens kvalitet. Og effekten går ut etter 3-6 mnd. Sculptra har en effekt som varer lengre.

Forskning viser nå at det ødelegger vev. Jobber mot det, ikke med det.

https://baaps.org.uk/about/news/1880/caution_raised_over_potential_immune_system_impact_of_cosmetic_filler/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er ikke sculptra og fillers to forskjellige ting? 

Anonymkode: 3e730...87c

Nei. Det er det samme i bunn og grunn. 

"Although the use of contemporarily available soft tissue fillers is considered safe, several studies have shown that complications occur with all filler types. Late inflammatory reactions (LIRs) are among the most common complications after filler use. "

"Our surgeons have seen filler lasting longer than expected, well over a year in many cases.  Many have noted that anatomical structures are certainly more tethered and scarred when fillers have previously been used and have seen an increase in intraoperative and preoperative anatomical distortion due to the overuse of fillers.”

https://www.allure.com/story/injectables-effects-on-facelifts

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9115339/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke sculptra og fillers to forskjellige ting? 

Anonymkode: 3e730...87c

Fillers er hyaluronsyre-basert, mens sculptra er melkesyre. Så ja, det er ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere tør å injisere noe i ansiktet som er bevist et svært skadelig. Dere Aner jo ikke hvordan dere vil se ut etterhvert. Skrekk og gru. For ikke å snakke om hvordan det står til med helsen om noen år

Anonymkode: 6e849...87f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (1 minutt siden):

Fillers er hyaluronsyre-basert, mens sculptra er melkesyre. Så ja, det er ikke det samme.

Men samme advarsel gis om sculptra. arrdannelse, ødelagt vev og skader på lymfesystem, der det kan migrere og blokkere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...