AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #21 Del Skrevet 9. desember 2024 Det tror jeg ikke. Jeg misliker 17. mai, Halloween og folk som ikke klarer å bestemme seg for om de vil skrive innlegget på norsk eller engelsk. Men jeg elsker jul. Og jeg tror ikke jeg er deprimert eller at jeg ødelegger for de rundt meg – jeg går jo ikke rundt i det virkelige liv og sier at jeg ikke liker 17. mai, det skulle tatt seg ut! De som blander norsk og engelsk, derimot, de fortjener å få høre hvor dumt det høres ut. Anonymkode: 2cf66...8b3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 9. desember 2024 #22 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): …og har generelt en negativ innstilling til hyggelige ting i livet - og skjønner ikke selv hvor mye det påvirker og ødelegger gleder i livet for folk rundt dem. Tar jeg feil? Nei. Anonymkode: 5260f...e2c Jo, du tar feil. Jeg hater ikke julen, men jeg liker den ikke spesielt godt. All juleglede forsvant for meg, når mamma døde i 2004. Hun var veldig glad i julen og tok meg seg den gode, fine julefølelsen i graven. Siden det har ikke julen hatt noen betydning for meg. Jeg er heller ikke deprimert p.g.a det, så før du slenger ut en så bastant påstand, så bør du bakke det opp med noe form for forskning som sier at det er sant. På hvilken måte påvirker det andre rundt meg i hverdagen, at jeg ikke er glad i julen? Det er ikke akkurat sånn at jeg går rundt å sier det til gud og hvermann hver eneste dag. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #23 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): og skjønner ikke selv hvor mye det påvirker og ødelegger gleder i livet for folk rundt dem. Anonymkode: 5260f...e2c Verre med de som skal prakke sine gleder i livet på andre. Anonymkode: 57db2...86d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 9. desember 2024 #24 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg innledet med en ganske skarp påstand, og det provoserer selvsagt. Samtidig merker jeg meg at de sinte svarene som tikker inn her er nettopp… utrolig negative. Point proven i guess TS Anonymkode: 5260f...e2c Point proven? Dvs sinte = deprimert? Siden det var påstanden din? Du aner ingenting om hva som gjør at folk ikke liker jul, eller hva depresjon er...point proven..... 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 9. desember 2024 #25 Del Skrevet 9. desember 2024 Det stemmer sikkert for noen, men langt fra alle. Det er nok mange årsaker til at folk ikke liker jul, eller andre høytider. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 9. desember 2024 #26 Del Skrevet 9. desember 2024 (endret) ufiltrert skrev (1 time siden): Ikke alle har vokst opp ned fin jul vøtt ditt jævla esel Nei det er tydelig 😏 Hva med å bryte mønsteret, og bestemme seg for å ha fine juler fra nå av? Hilsen ei som ikke fikk lov å feire i det hele tatt som barn. Endret 9. desember 2024 av Bacteria 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UltimateNothing Skrevet 9. desember 2024 #27 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg innledet med en ganske skarp påstand, og det provoserer selvsagt. Samtidig merker jeg meg at de sinte svarene som tikker inn her er nettopp… utrolig negative. Point proven i guess TS Anonymkode: 5260f...e2c Jeg er negativ til at julen har blitt en forbruksfest. Julen har både før og etter kristendommen overtok vært stille og fredelig, nå er det bare stress. Ikke for meg, men for altfor mange. Påstanden din er ikke skarp, og du har ikke bevist noe. Om du hadde ønsket noe mer enn å trolle, så hadde du spurt hvorfor folk hater jul. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 9. desember 2024 #28 Del Skrevet 9. desember 2024 Litt enig med OP jeg da. Har vokst opp uten å få feire jul, og julen er for meg en høytid for takknemlighet. Takknemlighet for å få liv til å feire jul, takknemlighet for at jeg har midler til å feire, og takknemlighet for familien min, barna mine, hjemmet mitt. Er klar over at dette ikke er noen selvfølge, og noe av dette, eller alt, kan bli tatt fra meg på et øyeblikk… Min erfaring er at de som går rundt og proklamerer «jeg hater jula» har pågående personlige problemer. Og det er greit nok, men trenger ikke ta fra andre gleden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #29 Del Skrevet 9. desember 2024 Mange liker kanskje ikke julen fordi de har lite penger? Og blir lei seg og stressa pga man ikke kan kjøpe så mye gaver, og press om at man «Skal kose seg». Det er en typisk familie høytid, så de som ikke har noe særlig familie etc. kan føle seg ekstra ensomme. Og noen er bare ikke så glad i de samme tradisjonene år etter år. Anonymkode: 5019f...b5c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #30 Del Skrevet 9. desember 2024 Bacteria skrev (9 minutter siden): Litt enig med OP jeg da. Har vokst opp uten å få feire jul, og julen er for meg en høytid for takknemlighet. Takknemlighet for å få liv til å feire jul, takknemlighet for at jeg har midler til å feire, og takknemlighet for familien min, barna mine, hjemmet mitt. Er klar over at dette ikke er noen selvfølge, og noe av dette, eller alt, kan bli tatt fra meg på et øyeblikk… Min erfaring er at de som går rundt og proklamerer «jeg hater jula» har pågående personlige problemer. Og det er greit nok, men trenger ikke ta fra andre gleden. Mener du det om alle som ikke liker sommeren, våren, høsten, halloween, 17. mai, bursdager, vaffeldagen osv også? Jeg tror alle har noen dager eller noen tider på året de ikke liker, hvorfor er det så enormt viktig at alle skal like julen? Det er utrolig respektøst å mene bare fordi du eller ts har et hellig lykkeeufori til julen. Anonymkode: 79c17...041 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #31 Del Skrevet 9. desember 2024 Jeg er over middels glad i jul. Men for meg handler den om å glede andre. Jeg gir julegaver fordi det gjør meg glad, forventer ingenting tilbake. Jul er for mange en sår tid. Ikke alle har familie å feire med, ikke alle har råd til julemat og slike forskjeller er enormt tydelige i jula. Det å kjøpe en eneste billig julegave kan være det som velter hele budsjettet. Ene barnet mitt sier at min juleglede er nok for en hel familie, han synes jul er noe forbanna drit. Andre igjen elsker ting jeg ikke liker uten at det er noe feil med det. Anonymkode: b1c36...a2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #32 Del Skrevet 9. desember 2024 Reddhara skrev (1 time siden): TS her! For all del, mange nyanser og ulike opplevelser, det skjønner jeg jo! Men når man allerede selv prøver så godt man kan å ha det bra i livet og unngå tunge tanker, er det så utmattende og demotiverende å ha folk rundt seg som «helst ikke vil kjøpe gaver» (og nei, jeg forventer ikke store dyre ting!!), som hater julemat og juletre og julepynt… man orker jo ikke til slutt! Er så dårlig gjort å ødelegge andres glede, hvorfor er det så vanskelig å se at det å gjøre andre glad og oppmuntre andre i deres gleder kan være vel så givende som å sitte og surmule og trekke andre ned? Jeg skjønner bare ikke hvorfor man VIL bli i den negative tankegangen? Det er jo et aktivt valg man tar! (Til alle dere som kommer til å protestere på dette - JO DE FLESTE TING MAN SIER OG GJØR ER VALG MAN TAR) Jeg har tatt et aktivt valg om å "hate" julen slik du ser det. Jeg ser det ikke sånn. Jeg har i grunn ikke så mye valg når det gjelder julen og julefeiring. Jeg betrodde mine nærmeste at en i familien har forgrepet seg på meg over mange år. Det toppet seg for meg for noen år siden og jeg har ikke klart å omgås vedkommende etterpå. Jeg er traumatisert og trengte å slippe påtvunget samvær med personen. Familien synes det er trist at jeg har opplevd dette, men det får ingen konsekvenser for min overgriper. Jeg vet bare at ved å betro meg til mine nærmeste håpet jeg at det skulle få andre konsekvenser enn at jeg aktivt må trekke meg vekk fra familien for å slippe å omgås en person som har forgrepet seg på meg gjennom mange år. Nå som de vet om dette bryr de seg likevel ikke og det er jeg som sitter igjen med både kvalmen og skammen. Det ender opp med at jeg er hun kjiiiipe som melder meg ut, men jeg tenker at dette i utgangspunktet ikke er mitt valg. Jeg skulle så gjerne sett at det ble et annet utfall. Merker det også gjør noe med meg resten av året at de unngår meg, men inkluderer denne personen som har gjort meg så mye vondt. Det forventes at jeg bare skal svelge unna, men det går ikke lenger. Julen er blitt symbolsk da det var i julen jeg tok opp dette første gang for noen år siden. Senere har jeg fått en avsmak for julen uten at jeg er deprimert gjennom resten av året av den grunn. Jeg har mange flotte folk i livet, men julen er tid for familiekos og glede. I en dysfunksjonell familie kan julen oppleves ganske trasig, ihvertfall for enkelte. Synes du skal burde skamme deg for å tillegge andre skyld for saker du ikke aner årsaker til. Det er mange grunner til ikke å være særlig begeistret for julen. For min del ønsker jeg ikke julegaver og jeg orker ikke pynte til jul. Jeg sitter alene på julaften og vil helst se det som en vanlig hverdag og kose meg i mitt eget selskap. Hvorfor må jeg pynte til jul og kaste meg på gavekarusellen bare fordi DU synes det er koselig? Dette med manglende interesse for gaver kan jeg innse at er mitt valg, men det betyr ikke at det også er at valget gjøres ut fra følelser som er en konsekvens av andre ting. Du er heldig som er del av en velfungerende familie som du gleder deg til å feire jul sammen med. Synes likevel det er rart at du drar alle som har utfordringer med julen under en kam og mener at det er deres egne negative holdninger som ødelegger julen både for seg selv og andre. Kjenner jeg ble provosert av fordommene dine. Tenker du har alvorlig mangel på empati kombinert med at du ser ting veldig enkelt og også svart/hvitt. Mulig du kunne hatt godt av å sette deg ned og tenke litt når både julefreden og -fryden kommer over deg. Forsøk et kort lite øyeblikk å ta andres perspektiv og få en bredere forståelse for hvorfor julen ikke er like fantastisk for alle og enhver. Ikke alle er like heldige som deg, skjønner du 😉 Anonymkode: 03127...afa 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #33 Del Skrevet 9. desember 2024 Jeg gleder meg ikke over julen og bare venter på at desember skal bli ferdig. Og ja, jeg er faktisk ganske tungsindig. Kjip livssituasjon, dysfunksjonell familie, helseproblemer, og ingen å finne på noe koselig/gøy med i julen uansett. Har absolutt null skrupler med å uttrykke hvor lite begeistret jeg er over høytiden til de få som hører på. La folk få være negativ så de bare vil, DU trenger jo ikke å la deg påvirke av det? Anonymkode: c79bc...a54 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #34 Del Skrevet 9. desember 2024 Tja, litt sant tror jeg. Men er nok flere mulige grunner. Vet feks at en del med autisme ikke liker jul. Jeg er høysensitiv selv og kan lette få overload av lys, lys mm i advent. Jeg prøver å unngå det verste maset i starten og slutten av advent. Feks handler jeg nå og ikke om 3 dager når halve byen har lønningsdag, hehe.. Men jeg liker jo jula. På mine premisser. Anonymkode: 2e68b...b86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #35 Del Skrevet 9. desember 2024 Reddhara skrev (2 timer siden): TS her! For all del, mange nyanser og ulike opplevelser, det skjønner jeg jo! Men når man allerede selv prøver så godt man kan å ha det bra i livet og unngå tunge tanker, er det så utmattende og demotiverende å ha folk rundt seg som «helst ikke vil kjøpe gaver» (og nei, jeg forventer ikke store dyre ting!!), som hater julemat og juletre og julepynt… man orker jo ikke til slutt! Er så dårlig gjort å ødelegge andres glede, hvorfor er det så vanskelig å se at det å gjøre andre glad og oppmuntre andre i deres gleder kan være vel så givende som å sitte og surmule og trekke andre ned? Jeg skjønner bare ikke hvorfor man VIL bli i den negative tankegangen? Det er jo et aktivt valg man tar! (Til alle dere som kommer til å protestere på dette - JO DE FLESTE TING MAN SIER OG GJØR ER VALG MAN TAR) Tror nok traumer for mange er litt mer komplisert enn at man bare kan ta et aktivt valg. Handler mer om hvem man er, og om man stoler på seg selv og andre. Det kan være en lang prosess. Jula kan også være sår pga sorg. Jeg smågråter litt selv om dagen fordi flere familiemedlemmer døde rett før og rett etter jul. Det blir ikke alltid lettere med årene. Plutselig må jeg minne meg selv på å ikke kjøpe annen gave enn gravpynt til mamma... Generelt synes jeg det er bra å glede seg men folk har ulike ting som gjør dem glad. I stedet for å irritere meg over at ikke alle har gode juleminner og juleglede, gleder jeg meg selv... og gjør ok til fine ting for folk rundt meg. Det hjelper nok ikke likegyldige eller tom sure folk om jeg irriterer meg. Vi vet aldri hvor andre kommer fra. Anonymkode: 2e68b...b86 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HanneH1980 Skrevet 9. desember 2024 #36 Del Skrevet 9. desember 2024 (endret) Alle som hater jul er altså deprimerte..? Det var litt av en konklusjon. Det går an å ikke like noe, ha fått avsmak av noe, og ikke ønske å delta på noe uten å være deprimert. Grunnene kan være mange. Jula er også den høytiden hvor: 1. Det drikkes veldig mye i enkelte familier, med de konsekvenser dette har fått og fortsatt får. Mange gruer seg som faen til jula på grunn av foreldres/slektningers/ektefelles alkoholforbruk. Og noen på grunn av sitt eget. 2. Det kommersielle har balletak på de aller fleste av oss. Det skal kjøpes, bakes, og pyntes. Selv "billige" gaver kan fort koste veldig mye for de som har en stram økonomi. Og det er ikke lett å være den som "ikke har råd til en bitteliten gave" til omgangskretsen. 3. Man er sammen med slektninger man ellers ikke har et godt forhold til, fordi "i jula skal alle samles". For mange er dette et helvete som de bare venter på skal være over. Reddhara skrev (3 timer siden): TS her! For all del, mange nyanser og ulike opplevelser, det skjønner jeg jo! Men når man allerede selv prøver så godt man kan å ha det bra i livet og unngå tunge tanker, er det så utmattende og demotiverende å ha folk rundt seg som «helst ikke vil kjøpe gaver» (og nei, jeg forventer ikke store dyre ting!!), som hater julemat og juletre og julepynt… man orker jo ikke til slutt! Er så dårlig gjort å ødelegge andres glede, hvorfor er det så vanskelig å se at det å gjøre andre glad og oppmuntre andre i deres gleder kan være vel så givende som å sitte og surmule og trekke andre ned? Jeg skjønner bare ikke hvorfor man VIL bli i den negative tankegangen? Det er jo et aktivt valg man tar! (Til alle dere som kommer til å protestere på dette - JO DE FLESTE TING MAN SIER OG GJØR ER VALG MAN TAR) Men når man allerede selv prøver så godt man kan å ha det bra i livet og unngå tunge tanker, er det så utmattende og demotiverende å ha folk rundt seg som «helst ikke vil feire Halloween» (og nei, jeg forventer ikke at de skal skjære ut gresskar!!), som hater halloweensnop og kostymer og halloweenpynt… man orker jo ikke til slutt! Bare for å sette det litt på spissen 😉 Det er mye andre kan ha glede av, men som andre igjen helst vil slippe unna maset om og ikke ønsker å være en del av. Det samme burde gjelde jula. Feire jula så mye du vil selv, og kos deg med juletradisjonene sammen med andre som også liker det. Man trenger ikke å få sin glede ødelagt bare fordi noen ikke liker det samme som oss. Endret 9. desember 2024 av HanneH1980 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 9. desember 2024 #37 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): …og har generelt en negativ innstilling til hyggelige ting i livet - og skjønner ikke selv hvor mye det påvirker og ødelegger gleder i livet for folk rundt dem. Tar jeg feil? Nei. Anonymkode: 5260f...e2c Du kan ikke henge alle på en depresjonsknagg. Noen er deprimerte. Hos andre trigges sorg hver jul. Andre har psykiske eller fysiske plager som gjør julen anstrengt. Andre igjen liker bare ikke høytiden. Andre igjen kobler jula mot stress, mas og gjøremål. Andre igjen opplever økt aktivitet på jobb hver jul. Andre lider av familiekonflikter. Andre har traumer fra juletidene. Andre liker bare ikke årstiden siden det er vinter og mørkt, som igjen forplanter seg mot jul. Osv. Jul er veldig individuelt. Jeg elsker selv juletiden (november til januar), men jeg respekterer virkelig de som ikke liker julen. De har nok sine grunner, og sånn er det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #38 Del Skrevet 9. desember 2024 Reddhara skrev (4 timer siden): TS her! For all del, mange nyanser og ulike opplevelser, det skjønner jeg jo! Men når man allerede selv prøver så godt man kan å ha det bra i livet og unngå tunge tanker, er det så utmattende og demotiverende å ha folk rundt seg som «helst ikke vil kjøpe gaver» (og nei, jeg forventer ikke store dyre ting!!), som hater julemat og juletre og julepynt… man orker jo ikke til slutt! Er så dårlig gjort å ødelegge andres glede, hvorfor er det så vanskelig å se at det å gjøre andre glad og oppmuntre andre i deres gleder kan være vel så givende som å sitte og surmule og trekke andre ned? Jeg skjønner bare ikke hvorfor man VIL bli i den negative tankegangen? Det er jo et aktivt valg man tar! (Til alle dere som kommer til å protestere på dette - JO DE FLESTE TING MAN SIER OG GJØR ER VALG MAN TAR) Får gjennom dette innlegget mer og mer følelsen av at dette er en konkret og privat situasjon du står i… 😅 Nesten sånn som på film når noen er sinte og langer ut av seg noe, for så å gå over til å grine før man har snakket ferdig… Høres ut som du er i en nokså negativ tankegang selv…? 🤔 Anonymkode: ad45a...a1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #39 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): …og har generelt en negativ innstilling til hyggelige ting i livet - og skjønner ikke selv hvor mye det påvirker og ødelegger gleder i livet for folk rundt dem. Tar jeg feil? Nei. Anonymkode: 5260f...e2c Det er mye jeg elsker, men jula er virkelig ikke en av dem. Snakket mer et par stk i dag, som jeg anser som heller muntre og blide og ingen av oss liker jula og hva den representerer.. 😂 Men hvis du, ukjente menneske mener at jeg er deprimert, så er jeg nok det. Skal klage til min beste venninne. Hun som psykolog, burde advart meg 😭 Anonymkode: c966a...d70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #40 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har tatt et aktivt valg om å "hate" julen slik du ser det. Jeg ser det ikke sånn. Jeg har i grunn ikke så mye valg når det gjelder julen og julefeiring. Jeg betrodde mine nærmeste at en i familien har forgrepet seg på meg over mange år. Det toppet seg for meg for noen år siden og jeg har ikke klart å omgås vedkommende etterpå. Jeg er traumatisert og trengte å slippe påtvunget samvær med personen. Familien synes det er trist at jeg har opplevd dette, men det får ingen konsekvenser for min overgriper. Jeg vet bare at ved å betro meg til mine nærmeste håpet jeg at det skulle få andre konsekvenser enn at jeg aktivt må trekke meg vekk fra familien for å slippe å omgås en person som har forgrepet seg på meg gjennom mange år. Nå som de vet om dette bryr de seg likevel ikke og det er jeg som sitter igjen med både kvalmen og skammen. Det ender opp med at jeg er hun kjiiiipe som melder meg ut, men jeg tenker at dette i utgangspunktet ikke er mitt valg. Jeg skulle så gjerne sett at det ble et annet utfall. Merker det også gjør noe med meg resten av året at de unngår meg, men inkluderer denne personen som har gjort meg så mye vondt. Det forventes at jeg bare skal svelge unna, men det går ikke lenger. Julen er blitt symbolsk da det var i julen jeg tok opp dette første gang for noen år siden. Senere har jeg fått en avsmak for julen uten at jeg er deprimert gjennom resten av året av den grunn. Jeg har mange flotte folk i livet, men julen er tid for familiekos og glede. I en dysfunksjonell familie kan julen oppleves ganske trasig, ihvertfall for enkelte. Synes du skal burde skamme deg for å tillegge andre skyld for saker du ikke aner årsaker til. Det er mange grunner til ikke å være særlig begeistret for julen. For min del ønsker jeg ikke julegaver og jeg orker ikke pynte til jul. Jeg sitter alene på julaften og vil helst se det som en vanlig hverdag og kose meg i mitt eget selskap. Hvorfor må jeg pynte til jul og kaste meg på gavekarusellen bare fordi DU synes det er koselig? Dette med manglende interesse for gaver kan jeg innse at er mitt valg, men det betyr ikke at det også er at valget gjøres ut fra følelser som er en konsekvens av andre ting. Du er heldig som er del av en velfungerende familie som du gleder deg til å feire jul sammen med. Synes likevel det er rart at du drar alle som har utfordringer med julen under en kam og mener at det er deres egne negative holdninger som ødelegger julen både for seg selv og andre. Kjenner jeg ble provosert av fordommene dine. Tenker du har alvorlig mangel på empati kombinert med at du ser ting veldig enkelt og også svart/hvitt. Mulig du kunne hatt godt av å sette deg ned og tenke litt når både julefreden og -fryden kommer over deg. Forsøk et kort lite øyeblikk å ta andres perspektiv og få en bredere forståelse for hvorfor julen ikke er like fantastisk for alle og enhver. Ikke alle er like heldige som deg, skjønner du 😉 Anonymkode: 03127...afa En stor klem til deg! ❤️ Jeg er i samme båt og synes jul er skikkelig trasig. Tenke seg at familie for noen er noe av det verste som finnes. Om jeg er deprimert? Nei, absolutt ikke. Jeg har mange baller i luften ellers og setter så stor pris på helligdager og andre anledninger hvor det er mer innafor å feire og tilbringe tid med venner, for venner er de beste relasjonene jeg har nå som familien min har nådd et nytt nivå av dysfunksjonell. Ikke alle er like heldige, TS. Verden er ikke bare "meg, meg, meg". Det er ikke noe galt med oss som ikke liker julen, som innlegget ditt antyder. Det er du som må ta en titt på hvorfor du har en så sterk reaksjon på dette. Det er litt flaut å være sneversynt. For det er jo bare å ikke bry seg? Nyt julen, du. Anonymkode: a4c11...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå