AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #1 Del Skrevet 9. desember 2024 Hei! En i familien har fjernet en svulst og lymfer i forbindelse med den for å se etter spredning. De har ikke hørt noe fra leger etterpå, men det ligger et brev i HelseNorge. Det er ikke mulig for dem å tyde utifra brevet om det er funnet spredning grunnet ordvalg fra sykehuset. De venter nå på å bli kontaktet, men jeg synes det er rart at det går flere dager uten at de fikk brevet. Er det noen som har vært i samme situasjon, og kontaktet legen/ sykehuset dere selv om det ikke var funnet spredning? Tok det lang tid fra brevet kom til noen tok kontakt? Jeg trodde liksom at man fikk en tilbakemelding uansett i et såpass alvorlig tilfelle. Skjønner at legen ikke ringer når alle vitaminene dine er fine liksom, men man har jo vært gjennom alvorlig operasjon her. Anonymkode: d3fc7...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #2 Del Skrevet 9. desember 2024 Hvor mange virkedager har det gått? Det er ikke sikkert legen har vært på jobb i mellomtiden (sykt barn, syk selv), eller har hatt andre arbeidsoppgaver og vært så travel at det å ringe om en sånn beskjed ikke har gått (eller hatt andre ting som haster mer). Er det et brev til pasienten som ligger på Helsenorge? Og det står der at de vil bli kontaktet? Hva er planlagt av kontroll fremover? Kan være at det er tenkt at svarene blir gitt på kontroll? Anonymkode: af46d...945 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #3 Del Skrevet 9. desember 2024 Hos meg tok det 12 uker. Nytte få legen som hadde henvist meg til å sjekke opp. Fikk aldri noe brev. Anonymkode: 81bac...290 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #4 Del Skrevet 9. desember 2024 Er det fordi de har brukt fagspråk at det er vanskelig å tyde? Jeg har også fått tilbakemelding hvor det var brukt en mengde latinske ord og faglige begrep som kanskje ikke er lett å tyde for alle. Jeg kjenner til nok medisinske begreper til at jeg kunne tyde resultatet mitt. Men jeg har en venn i Danmark som gikk gjennom samme type undersøkelse som meg, og jeg måtte nesten le av den danske tilbakemeldingen sammenlignet med den norske. I Danmark har de tydeligvis (og med rette) lagt seg på et språk som er forståelig for legmann og der sto det ganske enkelt "Du har ikke kreft.". Man burde begynne med samme praksis i Norge. I min oppsummering sto det bl. a. "ingen patologiske funn", hvilket betyr at det ikke er gjort noen uvanlige funn som kunne tyde på kreft eller andre sykdommer. Anonymkode: de20a...137 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #5 Del Skrevet 9. desember 2024 Jeg hadde kreftoperasjon for rett over 5 uker siden. Fikk beskjed om at jeg ville få svar etter 3 uker. Det fikk jeg ikke, men ble kalt inn til telefontime for å få resultatene nøyaktig 4 uker etter operasjonen. Jeg fikk riktignok ikke noe brev på forhånd. Anonymkode: 0da6f...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå