AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #201 Del Skrevet 17. desember 2024 Kanskje under min egen fødsel. Ble tatt med tang nesten to uker over termin (slutten av 70-tallet). Hvis jeg overlevde fødselen hadde jeg kanskje dødd av falsk krupp 9 mnd gammel. Var ganske dramatisk har jeg forstått. Er 46 nå. Anonymkode: ffb56...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #202 Del Skrevet 17. desember 2024 29 år, eggleder som sprakk grunnet gravid utenfor livmoren. Tok tid før legene fant ut hva som var galt. Måtte opereres og få blodoverføring. Anonymkode: e109b...f1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 17. desember 2024 #203 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Blodpropp? Var det en veldig vanlig type? Anonymkode: ba7cb...438 Det var ved bruk av Nuva-Ring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #204 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nja, HSVE er dødelig i 90 prosent av tilfellene, om man ikke får behandling. Vet ikke hva du mener med «alvorlig herpesutbrudd» Herpes er beskrevet allerede på 1700-tallet, men ble ikke en diagnose før ca 100 år senere Anonymkode: 4f4a5...0a9 Ja, det hadde kanskje gått ille med barnet, men jeg lever i beste velgående selv med mer enn 30 år med HSV2. Så tror fortsatt jeg hadde vært i livet om jeg hadde levd for 200 år siden, som ei gammel utslitt kjerring. Anonymkode: a6e3f...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #205 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det hadde kanskje gått ille med barnet, men jeg lever i beste velgående selv med mer enn 30 år med HSV2. Så tror fortsatt jeg hadde vært i livet om jeg hadde levd for 200 år siden, som ei gammel utslitt kjerring. Anonymkode: a6e3f...328 HSVE er ikke det samme som HSV2. E står for encefalitt og er en fryktet komplikasjon ved alvorlige herpesinfeksjoner Anonymkode: 4f4a5...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #206 Del Skrevet 17. desember 2024 Hvis ikke urinveisinfeksjon fra jeg var 19 hadde tatt knekken på meg er det stor sannsynlighet for at jeg hadde dødd av blodforgiftning da jeg var 25. Anonymkode: 74c29...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #207 Del Skrevet 17. desember 2024 Rosa Dartle skrev (20 timer siden): Dette er litt interessant! 😄 Førdt og fremst handler det vel litt om hva man er født inn i. Slekta mi har vært overlevende. Min oldemor fikk 14 barn og alle levde utrolig nok opp. Vokste opp på en stor gård med en del ressurser. Samtidig har det jo vært en del. Jeg har vært i en ulykke der det var viktig å få sydd meg sammen, men det ville de fikset under enkle kår også 😄 Faktisk tror jeg at jeg ville vært foruten et par opplevelser. Jeg har holdt på å dø to ganger. Den ene gangen pga bivirkninger fra hormonprevensjon. Den andre gangen pga en ikke livs-nødvendig operasjon. Men, så fikk jeg kreft da jeg var 37. Ville nok faktisk dødd da om jeg ikke hadde fått hjelp. Så, 37 år gammel. Fantes det hormon prevensjon for 200 år siden? Anonymkode: f6270...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #208 Del Skrevet 17. desember 2024 Jeg hadde nok dødd av nyrebekkenbetennelse/alvorlig jernmangel/muligens når jeg skulle føde. Og en infeksjon jeg hadde som spredte seg hadde nok gitt blodforgiftning uten antibiotika. Anonymkode: 033ac...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #209 Del Skrevet 17. desember 2024 Hadde dødd i begynnelsen av 20-årene. Fikk en alvorlig sykdom som ikke ville blitt oppdaget uten teknologien som vi har i dag. Anonymkode: babdd...729 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #210 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): HSVE er ikke det samme som HSV2. E står for encefalitt og er en fryktet komplikasjon ved alvorlige herpesinfeksjoner Anonymkode: 4f4a5...0a9 Vet det. Har jobbet en mannsalder på nevrologisk avdeling… Men de færreste får encephalitt, annet enn i forb med fødsel. Anonymkode: a6e3f...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #211 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 13.20): Jeg mistenker at jeg hadde vært død etter en alvorlig nyrebekkenbetennelse da jeg var 21 år. Hva med dere? Uten den moderne legevitenskapen hadde mange av oss vært død for lengst Anonymkode: 4f4a5...0a9 Hadde jeg blitt født inn i samme samfunnsklasse så hadde jeg etter all sannsynlighet vært i bedre form enn jeg er i dag fordi jeg hadde jobbet mer fysisk, og fra en tidligere alder. Alternativt kunne jeg vært blind som følge av en infeksjon, det er vel en coinflip hvor vidt datidas allmennhygiene og husmorkunnskaper hadde vært tilstrekkelig. Anonymkode: 7031c...9f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #212 Del Skrevet 18. desember 2024 Hadde nok dødd av blindtarmbetennelse da jeg var 11. Anonymkode: 8d337...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå