Gå til innhold

Dersom du hadde levd for 200 år siden, når hadde du vært død?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da hadde jeg vært død 27 år gammel i barsel. Måtte ha ks. 

Min bestemor som jeg er oppkalt etter døde 27 år gammel av brystkreft...

Det er jo et tankekors ❤️. Det er surrealistisk å tenke på egentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var fem måneder, av røde hunder. Hvis jeg hadde overlevd fødselen da, trengte litt pustehjelp. 

Anonymkode: cab0d...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 13.33):

Ikke spesielt høy snittalder her så langt, nei! 

Anonymkode: 4f4a5...0a9

er vel forsi vi som ikke har vært i livsfare og kun overlevd pga moderne medisin, ikke kan svare. Jeg er 45 år, og har ikke nesten dødd enda 🤷🏼‍♂️ men kan jo hende jeg hadde vært utsatt for pest om jeg levde for 200 år siden, ellet falt av en hest uten hjelm og knust skallen, eller måttet føde barn som 13-åring og tålt det dårligere enn jeg tålte å føde som 32-åring liksom…

Anonymkode: 6136c...4af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under fødsel da jeg var 19 år gammel. Endte i akutt keisersnitt... Etter det fikk jeg også kreft tidlig i 30-årrne, og den hadde jeg garantert dødd av etterhvert uten behandling. 

Anonymkode: 15968...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Først hadde jeg dødd ved fødsel. 

Deretter kanskje av falsk krupp?

Etter det ville jeg muligens ha dødd av urinveisinfeksjon da jeg var 16.

Eventuelt ved brystbetennelse da jeg var 29.

Til slutt ville jeg dødd av astma 🙃

Anonymkode: b7eb5...7fc

Man dør vel ikke av uvi?

Anonymkode: d7a1d...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 19.21):

Da jeg fødte. Hastekeisersnitt og de hadde allerede satt på lapp på tåa og kjørt meg til den kalde kjelleren, da jeg vakna. 

Anonymkode: 74c85...121

? De venter vel så og så lenge før de er helt sikre på at du er død?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 14.45):

Hadde ikke vært død enda :) 32. Aldri vært syk. Eller kanskje jeg hadde dødd av influensa? Men har aldri tatt vaksine mot det heller, så neppe

Anonymkode: e615b...cb9

Det vet du vel ikke? Muligens død i barsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 15.59):

Kan godt være jeg hadde blitt satt ut i skogen for å dø før skolealder 🤪🫣 

Anonymkode: fd3b0...750

Der sier du noe. Jeg var ikke ønsket, så mye mulig jeg hadde blitt etterlatt et sted i fjæra etter fødselen  🫣

Anonymkode: 1a252...0d7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville trolig ikke blitt født engang, måtte tas med keisersnitt. Om det mot formodning hadde gått bra uten KS, så har jeg hatt flere antibiotikakurer i ungdommen, men hadde kanskje dødd før det, av en nyreskade etter et fall da jeg var 9. Hadde indre blødninger og tisset blod, så stor sjanse at jeg ville blødd ihjel. Evig takknemlig for moderne medisin!

Anonymkode: c2224...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok bare blitt 12 år. Fikk blindtarmbetennelse, og den sprakk på operasjonsbordet. Hadde nok ikke overlevd i 1824.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Død kort tid etter fødsel. Jeg er født i uke 28 og hadde dødd av det

var mye syk som baby og småbarn som også hadde dødd 

jeg hadde også trolig dødd av svangerskapene mine. Jeg gikk aldri i naturlig fødsel og responderte ikke i det hele tatt på alle tiltakene i i gangsettelse som skulle ha starta fødsel. Hadde 17 timer rier i i gangsettelsen første uten av livmorhalsen åpnet seg noe som helst.
Så hadde dødd av deg og barnet også. Eller gått i fødsel etter 10 mnd kanskje med 100% sikkert dødt barn og for stor til at jeg hadde klart å føde selv eller fått blodforgiftning . endte mer keisersnitt i begge mine svangerskap grunnet dum kropp som ikke kan fødsel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Anciol skrev (På 9.12.2024 den 13.33):

Andre fødsel revnet livmor 24 år gammel hadde livet mitt endt , blødde nesten til døde, heldigvis klarte de å redde meg og babyen, men det kostet meg muligheten til flere barn;(

Oj, det samme skjedde meg, med min andre fødsel. Jeg fikk høre at mitt barn var et mirakel, som faktisk overlevde. Han var uten oksygen i 10 min. Jeg ble også fortalt at i slike tilfeller så klarer de ofte å berge moren, men aldri barnet. Da var jeg 33 år.

Når det gjelder hovedtemaet i tråden, så ville jeg dødd under min første fødsel, som var hastekeisersnitt. Da var jeg 29 år. I tillegg ville jeg nok dødd av ondartet føflekkreft i starten av 30-årene. (I tilfelle jeg ikke ble gravid.) 

Anonymkode: 73f05...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dødd som 30- åring, da jeg fikk akutt blodforgiftning. Var ganske alvorlig med dagens medisin også. 

Men kan jo være jeg hadde strøket med av lungebetennelse som barn før den tid. Men over 30 hadde jeg uansett ikke blitt uten dagens medisin. 

Anonymkode: 518e8...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje dødd som spedbarn av kikhoste. Ville også hatt dårlig helse med astma og lungebetennelser hvis jeg skulle levd konstant med vedfyring. Jeg hadde heller ikke overlevd noen fødsler, da alle mine barn er forløst med hjelp. Jeg har søkt opp hele slekta mi fram til mine tipptipptipp oldeforeldre på digitalarkivet.no, det er sjokkerende hvor mange barn i slekta som har dødd, spesielt av feber, influensa og lungebetennelse. 

Anonymkode: 05395...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...