AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #1 Del Skrevet 9. desember 2024 Har bedt fastlegen om å ta noen blodprøver for å sjekke om jeg har noen mangler (noe jeg ikke tror), bare for å starte et sted. Har hatt det ekstremt travel i det siste, mye fravær på jobb, plutselig to syke foreldre (jeg er enebarn) og føler egentlig aldri at jeg har "fri" eller kan koble av. Føler meg ikke stresset som sådan egentlig, men kroppen kan sikkert stresse allikevel. Jeg er sliten, tom og det stritter i meg når folk ber meg om noe (noe som skjer veldig ofte, og som til vanlig ikke er noe problem). Jeg jobber på en barneskole og det er mye som skjer hele tiden. Merker at jeg har kortere lunte (noe jeg biter i meg, så ungene merker ingenting, men det er følelsen inni meg jeg reagerer på). Har ingen symptomer på overgangsalder sånn ellers, men kan dette være symptom på at det nærmer seg? (jeg er 51 år). Jeg sover i tillegg dårlig, har gjort lenge nå. Sovner av og til greit, men som oftest bruker jeg litt tid, og våkner gjerne før klokka 04 og får ikke sove mer. Andre ting jeg burde be legen sjekke, eventuelt? Er uvant å være såpass mye svimmel og sliten, og jeg liker ikke at det stritter sånn i mot av helt dagligdagse "krav" og samtaler. Anonymkode: 58a32...622 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 9. desember 2024 #2 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har bedt fastlegen om å ta noen blodprøver for å sjekke om jeg har noen mangler (noe jeg ikke tror), bare for å starte et sted. Har hatt det ekstremt travel i det siste, mye fravær på jobb, plutselig to syke foreldre (jeg er enebarn) og føler egentlig aldri at jeg har "fri" eller kan koble av. Føler meg ikke stresset som sådan egentlig, men kroppen kan sikkert stresse allikevel. Jeg er sliten, tom og det stritter i meg når folk ber meg om noe (noe som skjer veldig ofte, og som til vanlig ikke er noe problem). Jeg jobber på en barneskole og det er mye som skjer hele tiden. Merker at jeg har kortere lunte (noe jeg biter i meg, så ungene merker ingenting, men det er følelsen inni meg jeg reagerer på). Har ingen symptomer på overgangsalder sånn ellers, men kan dette være symptom på at det nærmer seg? (jeg er 51 år). Jeg sover i tillegg dårlig, har gjort lenge nå. Sovner av og til greit, men som oftest bruker jeg litt tid, og våkner gjerne før klokka 04 og får ikke sove mer. Andre ting jeg burde be legen sjekke, eventuelt? Er uvant å være såpass mye svimmel og sliten, og jeg liker ikke at det stritter sånn i mot av helt dagligdagse "krav" og samtaler. Anonymkode: 58a32...622 Jeg ville tatt en blodprøve og sjekket hormoner. Jeg er 42 og har det litt likt, usikker på om det er hormoner. Men om du er 51 er det ikke usannsynlig at det er overgangsalder. Mye rart som skjer med kropp og hode da tydeligvis😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #3 Del Skrevet 9. desember 2024 Memorangen skrev (1 time siden): Jeg ville tatt en blodprøve og sjekket hormoner. Jeg er 42 og har det litt likt, usikker på om det er hormoner. Men om du er 51 er det ikke usannsynlig at det er overgangsalder. Mye rart som skjer med kropp og hode da tydeligvis😅 Men synes sånt på blodprøver da? Har lest noe om at man må treffe på akkurat riktig dag for å vite om det stemmer.... Anonymkode: 58a32...622 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 9. desember 2024 #4 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men synes sånt på blodprøver da? Har lest noe om at man må treffe på akkurat riktig dag for å vite om det stemmer.... Anonymkode: 58a32...622 Det kan gjøre det. Men jeg ville hørt med legen😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #5 Del Skrevet 9. desember 2024 Memorangen skrev (2 timer siden): Det kan gjøre det. Men jeg ville hørt med legen😊 Skal gjøre det, ihvertfall hvis de andre prøvene ikke viser noe som helst (har ikke hatt time, ba bare om blodprøver for å få sjekket). Anonymkode: 58a32...622 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå