Gå til innhold

Du som sterkt ønsket jente, men fikk gutt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I stedet for å fokusere på kjønn, kanskje man heller skulle fokusert på at det er barna sine man får, et helt spesielt lite menneske som er sin helt egen person men samtidig en del av deg, samme om du er mann eller kvinne selv. Forholdet til barnet ditt er ikke knyttet til felles interesser og hobbyer. Jeg er heller ikke kjempeinteressert i traktor, biler, fotball og gaming, men det sønnen min har likt har jeg også hatt glede av opp gjennom. Det er heller ikke slik at jeg ikke forstår han fordi han er gutt og jeg kvinne.

Jeg har en av hver og synes ikke det er store forskjeller i å oppdra jente og gutt, det er krevende og givende begge deler. Oppdragelsen justeres etter personlighet, ikke kjønn. 

Anonymkode: e4ecb...52c

• Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å fokusere på hva du kan gi barnet i stedet for hva barnet kan gi deg? Vil si det er mye mer normalt å tenke på hvordan man skal gi ungen sin et fint liv enn motsatt.  Men kanskje ikke her på kg.

Anonymkode: 29e45...b66

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt du får så mye dritt her, syns dette må være helt lov å føle på en periode. 

Nå er jeg mann så har åpenbart aldri født ett barn, men husker jeg var litt skuffa da vår tredje var en jente. Det kom av ren og skjær frykt. Vi har to gutter fra før, og jeg syntes jeg hadde så god kontroll på å være guttepappa. Så det å plutselig skulle oppdra en jente skremte meg. Jeg ønsket meg tre gutter, hvis jeg skal være ærlig.

Men, alt snudde når hun ble født. Jeg kan ikke se for meg en verden med tre sønner nå og får dårlig samvittighet fordi følelsene jeg hadde før hun ble født. Hun er absolutt en jente-jente, og jeg elsker det. Jeg håper venninnen din får samme opplevelse når tiden kommer 🩷 

Anonymkode: b8251...63f

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man egentlig lyst på barn, om man blir så skuffet av at det er "feil" kjønn? Veldig spesielt

Anonymkode: ece82...4f4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aldri skjønt greia med å ønske et spesifikt kjønn..

Anonymkode: 91943...f5c

Aldri skjønt greia med at folk som ikke har erfaring med et tema skal svare i tråden. 

mer du samme person som svarer «og jeg skal ha spagetti til middag» under kjendisartikler på Facebook?

Anonymkode: 35043...f25

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dersom hun faktisk vurderer å ta abort bare fordi det er en gutt for så å prøve på nytt fordi det da kan være jente så burde hun ikke få barn i det hele tatt! 

Anonymkode: 05170...1cd

Dette har flertallet stemt frem. Å utvide selvbestemt abort til uke 18 vil dessverre føre til flere aborter basert på barnets kjønn.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håpet på at nr 3 skulle bli ei jente, ble heller paff enn skuffet tror jeg da jeg så hvem som kom ut av meg. 
Det stakk litt da såkalte venninner tydelig syntes synd på meg som fikk gutt nr 3. Og så har det stukket litt når jeg har tenkt at mine barnebarn kanskje får et nærere forhold til sin mormor enn til meg. 
Men så opplever jeg det stikk motsatte nå- har et utrolig nært forhold til svigerdatter og kommer til å ha mer og nærmere kontakt med mine barnebarn enn hennes mor vil ha. Så det blir ikke alltid slik vi «frykter». 

Anonymkode: 6cd13...20d

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du har helt rett i dette. Jeg sitter på amerikanske forum og der blir man kun møtt med støtte, oppløftende ord og alle gjør en innsats for å hjelpe den kommende mor å forsone seg med følelsene sine.

Her inne ser man tydelig at nordmenn lever ekstremt skjermet for livets mange ubehagelige sider noe som viser seg i desperat og panisk skittkasting som egentlig ikke fører noen vei. Blir å bare scrolle videre til man finner et fornuftig innlegg som ditt.

Over til det å være gravid med gutt. Hun er enig i alt du sier bortsett fra at hun vet med 100% sikkerhet at hun hadde knyttet seg til jenta i magen. 

Hun heller innså ikke hvor ekstrem sterk preferanser for jenta var før hun fant ut det var gutt hun ventet. Hun er også fullstendig klar over hvordan hun høres ut for andre, men som du sier kan hun ikke bare skru av følelsene heller.

Hun er uenig med deg at det er krisemaksimering, for det er et faktum at gutter er annerledes enn jenter. Det er dette hun har vanskelig for å akseptere. Hun kjenner seg ikke igjen i guttenes interesser og væremåter og finner de usjarmerende. 

Hun har absolutt beskytterinstinkt ovenfor han, uten tvil. Men den intense kjærlighetsfølelsen som hun kjente for datteren finnes ikke, og hun er redd den ikke vil komme eller noen gang kunne måles med det hun føler for datteren. Og det er urettferdig mot han å bringe han inn i verden vel vitende om at muligheten for at hun ikke kan gi han den samme kjærligheten er der. 

Hun har allerede snakket med en, men  hun er ikke overbevist om at det vil gå seg til. Hva om det ikke gjør det? Hvordan kan folk garantere henne det?

Anonymkode: 542e0...527

1) Jeg tenker det er bra at nordmenn reagerer å uakseptable og umodne holdninger, og ikke bare jatter med som man tydeligvis gjør på amerikanske forum. Amerikanere er jo - om man skal tolke sosiale medier rett - fullstendig opphengt i kjønn, og spesielt jenter, så de er neppe noen gode forbilder her. 
2) Livet kommer ikke med garantier. Aldri. 

Du vet så mange detaljer  her at jeg mistenker at det ikke er en “venninne”? 

Anonymkode: 2ce4f...4ba

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (1 time siden):

Dette har flertallet stemt frem. Å utvide selvbestemt abort til uke 18 vil dessverre føre til flere aborter basert på barnets kjønn.

Jeg tenker det må bli slutt på å opplyse om kjønn på ultralyd før uke 18. Jeg er helt for selvbestemt abort fram til uke 18, men jeg er helt imot kjønnsbestemt abort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker det må bli slutt på å opplyse om kjønn på ultralyd før uke 18. Jeg er helt for selvbestemt abort fram til uke 18, men jeg er helt imot kjønnsbestemt abort. 

Det er det ingen lov mot. Lett å finne ut kjønn i uke 14. 

Anonymkode: 9b632...5ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og det burde ikke være lov. Denne tråden viser med all mulig tydelighet hvorfor det ikke bør gjøres. Det var vel forbud mot å oppgi kjønn på NIPT for uke 12 også, nettopp for å unngå kjønnsseleksjon? Ny abortlov fører til behov for å utvide grensa for når man oppgir kjønn også. Dessverre. Fordi enkelte er ekstremt overflatiske og ikke ser hva som er viktig i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 12.44):

Kan hun ikke bare ta abort? Vi gjorde det.

Anonymkode: a2958...69f

Abort pga feil kjønn? 

Anonymkode: 6496f...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jo, pr i dag er det i henhold til bioteknologiloven ulovlig for helsepersonell å opplyse om kjønn på ultralyd, NIPT, osv innen utgangen av uke 12 og grensen for selvbestemt abort. En av grunnene er bl.a. for å unngå at folk tar abort på grunnlag av kjønn. Unntaket gjelder ved mistanke om eller kjønnsbunden sykdom i familien og genetisk kartlegging ift det. Jeg tenker at med utvidelsen av abortloven så må man bare utvide bioteknologiloven også. Om folk er så fæle at de tar abort fordi de med sine ufaglærte øyne tror de ser en gutt selv på bilder tatt før uke 18, så får de bare gjøre det, men får leve med at de er overfladiske mennesker som egentlig ikke burde få barn i det hele tatt. 

Anonymkode: 05170...1cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Og det burde ikke være lov. Denne tråden viser med all mulig tydelighet hvorfor det ikke bør gjøres. Det var vel forbud mot å oppgi kjønn på NIPT for uke 12 også, nettopp for å unngå kjønnsseleksjon? Ny abortlov fører til behov for å utvide grensa for når man oppgir kjønn også. Dessverre. Fordi enkelte er ekstremt overflatiske og ikke ser hva som er viktig i livet.

Er enig i at det ikke burde være lov. Denne tråden viser hvorfor. I India og Kina blir jentefostre drept, og det samme kommer til å skje med gutter og barn med trisomi i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er enig i at det ikke burde være lov. Denne tråden viser hvorfor. I India og Kina blir jentefostre drept, og det samme kommer til å skje med gutter og barn med trisomi i Norge.

Nei. Dette er en trolletråd. Ute i den virkelige verden i Norge er det stor stas både å få gutt og jente, og de aller aller fleste foreldre ønsker både gutter og jenter velkommen. Noen få vil helst ha gutt eller jente, men også de blir glad i barna de får. De (hvis disse faktisk finnes) som vurderet abort pga kjønn er psykisk syke og burde ikke få barn uansett. 

Anonymkode: 29e45...b66

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Slet ikke sånn veldig, men hadde mest lyst på jente fordi det er det vi er vant til. Fikk en gutt og elsker han like mye som de andre barna. Nå skal vi ha enda en gutt så det blir to av hver, og tror det blir fint. 

Tror veldig mange kommer over det innen ungen er født. Om ikke så tenker jeg det er noe man bør følge med på ja. Vi hadde sett for oss tre jenter og ble litt triste over at det ikke ble som vi ønsket, men har det helt fint med gutt også. Litt irriterende da at alle skulle bli så veldig glade for at det "endelig" ble gutt når det ikke var noe vi hadde tanker om. Synes det er unødvendig å putte sine egne følelser over på andre. Men de samme ble stille når vi fortalte at vi ventet enda en gutt for tror de trodde vi hadde gått rundt og venta på en sønn men det var jo ikke tilfellet. Vi er bare glad i barn og ville ha en liten flokk. Men er nok nå da bare så det er sagt hehe

Anonymkode: aee4f...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...