Gå til innhold

Er Brit Care et bra tørrfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten min spiser Hills (for tjukke katter) og jeg har tenkt at det er et bra for, siden dyrlegen anbefalte det.

Ble anbefalt Brit Care av en ansatt på Musti som sa at det er kornfritt, har mer proteiner og at katten derfor blir fortere mett når det er mer proteiner og mindre mel.

Hills bruker vel maismel istedenfor hvete, men har vel mer karbohydrater enn et kornfritt for likevel?

Anonymkode: 548f7...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel et helt alright fôr, bedre enn mye annet på markedet. Jeg råfôrer mine katter, synes det fungerer optimalt. Lite avføring, null lukt, slanke og fine og blanke i pelsen. 

Anonymkode: a6d37...b9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brit er et veldig bra for og ekstra pluss for at det er kornfritt. Har brukt det tidligere på hunder, men kattene mine var ikke så begeistret for Brit. De skal på død og liv bare ha "Kiwimat", men fant til slutt en veldig bra (og dritdyrt for) de vil ha. Sportsmans Pride.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hills bruker vel maismel istedenfor hvete, men har vel mer karbohydrater enn et kornfritt for likevel?

Kornfritt betyr desverre ikke mindre karbohydrater automatisk, lett å la seg lure der. Men de fleste for vil ha noe mindre karbohydrater enn Hills, da de har veldig mye igjen. 

Brit Care er bedre enn Hills, men det fins en del bedre alternativer også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brit Care sterilised light weight har ca 33% karbohydrater 

Hills light weight kylling har ca 46% karbohydrater 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brit Care Weight Control er bedre enn Hill's.

Inneholder 52% kjøtt pluss 2% lever og litt probiotika. Litt mye fyll i form av erter (16%) - må nesten se hvordan katten takler ertene.

Hill's Metabolic er bare noen melklumper der de 3 første ingredienser (som det er mest av) er mel, mel og flaket ris. Ingen kjøtt, bare 16% oppmalte nebb og klør.

Brit Care Weight Control: Ferskt andekjøtt (26 %), dehydrert kalkun (26 %), gule erter (16 %), kikerter (10 %), tørkede epler (7 %), fjørfefett (beskyttet ved hjelp av tokoferoler, 4 %), lakseolje (2 %), hydrolysert kyllinglever (2 %), frø og skall av psyllium (2 %), ølgjær (2 %), linfrø (1 %), tørket blomkarse (0,5 %), tørket kamille (0,5 %), mineraler, tørket havtorn (0,3 %), tørkede tyttebær (0,2 %), frukto-oligosakkarider (0,015 %), mannan-oligosakkarider (0,015 %), yucca schidigera (0,008 %), Lactobacillus acidophilus HA – 122 inaktivert (15x109 celler pr. kg).

Hill's Metabolic: Kylling- (16%) og kalkunmel, maisglutenmel, bryggeri-ris, cellulose, tørkede tomatpressrester, betefiber, linfrø, kokosolje, proteinhydrolysat, animalsk fett, mineraler, fiskeolje, tørket gulrot, vitaminer, taurin, sporelementer og beta-caroten. Med naturlige antioksidanter (blandede tocopheroler).

Endret av Sioux
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kun brukt Brit til hund. Helt ok fôr, kanskje litt dyrere enn fortjent. Syns Brit og Pure Natural produserer masse drit, og jeg ville heller brukt litt mer penger på noe bedre.

Purizon til steriliserte katter kan kanskje være verdt å se på? Finnes mange ulike smaker/typer, men til steriliserte katter vil hjelpe mer med vektnedgangen

Anonymkode: 0949e...89f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg husker det, er det veldig mye tørket erter i Brit Care. Katten min fikk mye luft i magen av det. Hva med Nutrima eller Pure Natural?

Anonymkode: 29023...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arx skrev (20 timer siden):

Kornfritt betyr desverre ikke mindre karbohydrater automatisk, lett å la seg lure der. Men de fleste for vil ha noe mindre karbohydrater enn Hills, da de har veldig mye igjen. 

Brit Care er bedre enn Hills, men det fins en del bedre alternativer også. 

Hvilke fòr er bedre? Min katt får brit care, ble anbefalt det på Musti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Slik jeg husker det, er det veldig mye tørket erter i Brit Care. Katten min fikk mye luft i magen av det. Hva med Nutrima eller Pure Natural?

Anonymkode: 29023...344

Nå har jeg bestilt en sekk med Brit Care for på Musti, og hvishan blir dårlig i magen leverer jeg det inn igjen og får noe annet siden de har smaksgaranti

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (7 timer siden):

Hvilke fòr er bedre? Min katt får brit care, ble anbefalt det på Musti. 

Orijen, Carnilove, AATU. Jeg mener det aller beste er rått eller vårfor, men disse er gode tørrfor med mye kjøtt i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arx skrev (1 time siden):

Orijen, Carnilove, AATU. Jeg mener det aller beste er rått eller vårfor, men disse er gode tørrfor med mye kjøtt i.

Takk for tips :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 11.34):

Nå har jeg bestilt en sekk med Brit Care for på Musti, og hvishan blir dårlig i magen leverer jeg det inn igjen og får noe annet siden de har smaksgaranti

Ts

Husk å bytt gradvis fra gammelt til nytt fôr. Da unngår man som regel at dyret får plager med fordøyelsen. 

Anonymkode: c7e33...47a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Husk å bytt gradvis fra gammelt til nytt fôr. Da unngår man som regel at dyret får plager med fordøyelsen. 

Anonymkode: c7e33...47a

Det gjør jeg alltid

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at valg av for er stor sett bare synsing basert på økonomisk motiverte informasjonskampanjer, det er lite støtte fra faktiske studier. Det finnes eksempelvis ikke grunnlag for å hevde at korn-fri er bedre med mindre katten har spesifikke diagnoser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gregarious skrev (12 timer siden):

Bare husk at valg av for er stor sett bare synsing basert på økonomisk motiverte informasjonskampanjer, det er lite støtte fra faktiske studier. Det finnes eksempelvis ikke grunnlag for å hevde at korn-fri er bedre med mindre katten har spesifikke diagnoser. 

Helt enig. Og så er det greit å sjekke hva de bruker istedenfor korn. Jeg byttet til et kornfritt fôr som visstnok skulle være sååå bra.... 1/3 av fôret bestod av erter istedet. Nei takk!

Anonymkode: 55c82...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Omine skrev (På 9.12.2024 den 20.52):

Brit care

Tørkede erter:) Mye rart de putter inni for.. Aske fx🤣Holder meg til kortreist for fra Felleskjøpet - Nå Appetitt. Veldig fornøyd. Husk : er hunden frisk og har fin avføring. Hold deg til dette foret!

Anonymkode: 805cb...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tørkede erter:) Mye rart de putter inni for.. Aske fx🤣Holder meg til kortreist for fra Felleskjøpet - Nå Appetitt. Veldig fornøyd. Husk : er hunden frisk og har fin avføring. Hold deg til dette foret!

Anonymkode: 805cb...554

Det puttes ikke aske i for, den asken som står på analysen er asken som er igjen når man brenner produktet for analyse. 

Det er forøvrig erteprotein i Appetitt også. 

Endret av Arx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...