Gå til innhold

Hvilken alder mista deres barn sin første tann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig variasjon på når barn mister. 8åringen begynte å miste de første tennene noen måneder før han ble 5 år. Nå har han sin 11 tann løs.  Minste som blir 6 år om 1 måned har akkurat sin første tann løs og mister snart.

Litt spennende å høre når andre mista sine😁

Anonymkode: c8982...b3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både jeg, faren og ungene mistet kjempesent. Minste er 6.5 med to løse tenner, men ingen mistet. 

Anonymkode: 1a73c...d1b

• Hjerte 1
Skrevet

Alle mine 3 var 6 år og  ca 2 mnd når de mistet første tann.

De fikk også første tann til samme tid, 7 mnd og 1 uke,

Anonymkode: af3a6...bee

• Hjerte 1
Skrevet

Begge mine var 5 år og et par måneder. 

Tror som tommelfingerregel at det ofte stemmer at de som får tenner tidlig, mister dem tidlig. Mine fikk sine første tenner rundt 4-5 mnd.

Anonymkode: 7ab94...38e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Min ble 6 i september og har fortsatt ikke mista... har hatt ei tann nede som har vært løs i et par måneder, så lurer egentlig på om den har fått seg en trøkk, og ikke blitt løs på naturlig vis.

På tannlegekontroll antydet de at han nok er litt sent ute med tenner, han hadde blant annet ikke antydning seksårs-jeksler.

Anonymkode: 66862...054

• Hjerte 1
Skrevet

Eldste var 5 år og 3 måneder, yngste 5 år og 11 måneder (hvordan husker jeg dette?!) 😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Min eldste var fire og min yngste var fem.

Anonymkode: ae8ef...cd7

• Hjerte 1
Skrevet

Alle tre var mellom 6 og 7 år da de mistet første tann.  

• Hjerte 1
Skrevet

Min eldste er 6 år og 3 mnd og har fremdeles ingen løse tenner.

Anonymkode: 2ba8b...49a

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Min eldste var fire og min yngste var fem.

Anonymkode: ae8ef...cd7

Har de noen sykdommer etc? Så tidlig betyr at skjelletet eldes fortere enn normalt. 

Anonymkode: e0ba8...6d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er veldig variasjon på når barn mister. 8åringen begynte å miste de første tennene noen måneder før han ble 5 år. Nå har han sin 11 tann løs.  Minste som blir 6 år om 1 måned har akkurat sin første tann løs og mister snart.

nesten 6år begge

Anonymkode: a93a6...1a8

Skrevet

Min var 5 år, gikk siste året i barnehagen. Mistet 6 tenner, før 6 års dagen. Er helt tannløs på 1 klasse bildet 🤣

Anonymkode: 5b241...1b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har de noen sykdommer etc? Så tidlig betyr at skjelletet eldes fortere enn normalt. 

Anonymkode: e0ba8...6d9

Kilde?

Noe sånt har jeg aldri hørt. Mine var som sagt drøye 5 år da de begynte å miste tenner, ingen leger eller tannleger etc. sa noen gang at det var unormalt.

Anonymkode: 7ab94...38e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har erfaring med at dette kan variere. Førstemann mistet sin første tann da han var 7,5 år. Det er sent, men da var han i gang med tannfelling for fullt. Mellomste mistet sin første da han var 5,5 

Anonymkode: af5bb...8a7

Skrevet

En mistet sin første tann ved 8 år. 

To av dem var 3,5 år. De var ferdig ved skolestart.

En var 4,5 år.

Anonymkode: c0132...7fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

største var uheldig og slo ut tanna si når han var 16mnd , de 2 fortennene, så gikk lenge uten

nr 2 jente hun var nesten 6

nr 3 jente var nesten 7

tvillingguttene som snart fyller 4 , har ikke mistet noen ennå

de er nå 13,11,9 og  snart 4

Anonymkode: 2b257...958

Skrevet

tennene ,ikke tanna

Anonymkode: 2b257...958

Skrevet

Eldste mistet første tann da hun var 4 år, hadde mistet alle da hun var 10 år.  Yngste mistet første da hun var 5 år, hun er nå 9 år og mangler å miste to tenner.

De fikk tenner tidligt.

Anonymkode: 6223e...649

Skrevet

Snart 6,5 og har mistet 5, tre av de nå nylig med noen få ukers mellomrom. De to første falt og ut omtrent samtidig ved ca 5,5 års alder.

Fikk tenner sent mener jeg å huske. Har fått en seksårsjeksel.

Anonymkode: 6a49a...2fc

Skrevet

Min yngste hadde nettopp fylt 4 da de 2 første tennene datt ut, hun fikk første tann rett før og rett etter fylte 4 mnd. Så gikk det lang stund før de neste tennene kom og datt ut.

Eldste var vel 5-6 år da tennene begynte å dette ut. Fikk de også sent.

Anonymkode: 8fbcf...9b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...