Gå til innhold

Ta med seg små barn på restaurant

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du tar med deg ungen på julebordet istedenfor, så er det stortsett så mye støy fra de voksne, att en ikke legger så mye merke til en hylende unge. 

Lite tips. 

Anonymkode: 13c76...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen her inne som har enormt store vinglass hjemme, siden et glass vi automatisk betyr en hel flaske for enkelte....

Ser virkelig ikke noe i veien med ett glass vin når man er på restaurant med et barn. Ei heller pad/mobil slik at alle kan nyte tiden.

Anonymkode: 90638...28d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er noen her inne som har enormt store vinglass hjemme, siden et glass vi automatisk betyr en hel flaske for enkelte....

Ser virkelig ikke noe i veien med ett glass vin når man er på restaurant med et barn. Ei heller pad/mobil slik at alle kan nyte tiden.

Altså hadde barnet til ts ikke hatt ipaden,  så hadde jo barnet hennes antakelig ikke vært like rolig 😅 er måten hun dømmer på som er ganske på jordet. Eventuelt før hun setter seg ned så får hun undersøke restauranten for bråk først, så blir det ingen problem:) når man drar ut blant folk kan man ikke forvente total stillhet

Anonymkode: d5cb3...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Altså hadde barnet til ts ikke hatt ipaden,  så hadde jo barnet hennes antakelig ikke vært like rolig 😅 er måten hun dømmer på som er ganske på jordet. Eventuelt før hun setter seg ned så får hun undersøke restauranten for bråk først, så blir det ingen problem:) når man drar ut blant folk kan man ikke forvente total stillhet

Anonymkode: d5cb3...277

TS tok forbehold og fant en løsning. Om den er pedagogisk riktig er en annen sak, men det er er ikke det dette dreier seg om.

Man kan ikke alltid forvente ro over alt nei, men visse steder kan man faktisk det. Restauranter er en av stedene. Der kan man forvente lyd av prat, klirring av servise og kanskje musikk. Man skal ikke forvente løping, herjing, skrik og gråt.....med mindre det er på McDonalds.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (3 timer siden):

Så det er greit at du tar med deg barnet, men ikke andre? 

Ja.

Om man er 1 eller 100 år er irrelevant. Det eneste som er relevant, er at gjestene oppfører seg.

Om man er sikker på at gjestene man tar med til restauranten evner å oppføre seg, så er de velkommen.

Om man tok feil, så beklager man og forlater restauranten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du kan ta med barnet ditt på restaurant, men andre ikke? Utrolig sært. Når vi går på restaurant så gjør vi det for å være sammen, ikke for at barna skal sitte bak en skjerm mens vi voksne koser oss. Og for at barn skal lære seg å oppføre seg pent på restaurant må de faktisk dra dit og prøve seg. Noen ganger går det bra, andre ikke. Det er heller ikke slik at det bare er barn som bråker. Voksne skravler, roper til hverandre, ler kjempehøyt, bråker med bestikket fordi halvparten ikke har lært seg bordskikk og hvahardu. Det er heldigvis ikke du som bestemmer hva som er ok oppførsel eller støy på restaurant. Så du får enten akseptere at små barn ikke alltid kan være stille eller la være å spise ute til en tid hvor man kan forvente at småbarn er våkne. 

Anonymkode: befbe...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

whiztle skrev (4 minutter siden):

Ja.

Om man er 1 eller 100 år er irrelevant. Det eneste som er relevant, er at gjestene oppfører seg.

Om man er sikker på at gjestene man tar med til restauranten evner å oppføre seg, så er de velkommen.

Om man tok feil, så beklager man og forlater restauranten.

Det er vel et tema åpent for diskusjon om å plassere barnet foran en iPad er å opppføre seg på restaurant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst sånn helt uten om denne tragi mamsen syns jeg absolutt ikke det er innafor med barn som bråker med null oppdragelse har noe på en resturant å gjøre, ok mc donalds ol , men litt finere resturanger de man går ut for og kose seg hører ikke BRÅKETE barn hjemme og jeg tåler barn leker med 19 stk hver dag men med hånda på hjerte et måltid med disse 19 er null i forhold til enkelte unger som får lov og hyle skrike og løpe rundt i fri galopp på resturant. Det er lov og ha kontroll over ungene uten at du er gal i hodet av den grunn

Anonymkode: 03919...d12

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ingen som tenker på de stakkars servitørene? De jobber ikke i en barnehage liksom. Hvorfor tror småbarnsforeldre at de bare kan ture på med at barn er barn alle skal ta hensyn til oss??  

Anonymkode: 03919...d12

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok et tulleinnlegg , men generelt så tenker jeg skrikende barn ikke har noe på restaurant og gjøre. Ja, hvis de ikke klarer og oppføre seg uten iPad et det bedre og gi dem iPad og heller ta « skjerm» oppdragelsen et annet sted. Tror den rødvinsflaska var tull. Og sette seg på restaurant med barn for og nyte en rødvinsflaske i ro i et par timer høres ut som en rar plan. 

Anonymkode: 1fc07...a34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen må bare overdrive og dramatisere hele tiden. 

Anonymkode: 72163...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

2 timer ipad og 1 flaske vin høres ut som oppskriften på et dårlig trolleinnlegg. Du kjørte vel hjem etterpå også med lav promille og uten bilstol kan jeg tenke meg.

Anonymkode: 3d1a1...d52

Nå er det heldigvis sånn at jeg ikke har bil, men bruker kollektivtransport…. Så ikke bekymre deg du 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skrev barn som BRÅKER. Og ikke i noen minutter, men lenge. Og hva jeg drikker og spiser har du ingenting med. Poenget mitt var at man kommer jo til en restaurant for å spise i rolige omgivelser. jeg stilte et spørsmål med mitt synspunkt på det. Jeg opplevde det som veldig ødeleggende akkurat i går 

Nei, man kommer ikke til en restaurant for å spise i rolige omgivelser. Når man går ut og spiser så er det ganske høyt støynivå uansett klientell da de fleste snakker sammen, og når mange snakker i ett rom så blir det støy. At du synes barna på nabobordet bråkte er jo din opplevelse av det, og ingen kan si at det er en feil opplevelse. Men det man kan si er at barn har like stor rett til å dra på restaurant å spise og deres behov er like viktige som dine, og hvis du ikke tåler støy så må du la være å dra ut å spise. At du drikker en flaske rødvin og lat barnet ditt stirre på Ipad fordi du vil ha ro og fred er ikke en god måte å ta med barnet ditt ut å spise så egentlig bør du vurdere deg selv før du tenker stygt om alle andre.

Anonymkode: a3223...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står en flaske i innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (13 minutter siden):

Det er vel et tema åpent for diskusjon om å plassere barnet foran en iPad er å opppføre seg på restaurant.

Poenget er at man ikke skal gjøre så mye ut av seg.

Jeg stirrer ikke over på de andre bordene. Så om de spiser, bruker iPad, eller napper løken. Vet jeg ingenting om.

Jeg kan derimot ikke lukke ørene. Så da handler det om hvilket støy man kan forvente hos et sted som respekterer seg selv.

God latter, klirring i servise, og den ene eller andre gjesten som innimellom har et litt for høyt tonefall, det er et OK bakgrunnsstøy, og en del av stemningen.

Personer som løper rundt, skriker og gråter. Burde ikke være en del av stemningen hos en restaurant som respekterer gjestene sine, og gjestene returnerer den respekten ved å oppføre seg.

Om TS var på en slik restaurant er et relevant spørsmål. Virker som TS trodde det, og vinen forteller meg at det ikke var McDonald's.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venndiagramet til folk som mener at barn ikke bør befinne seg på offentlige steder, og folk som klager på at barn ikke greier å oppføre seg på offentlige steder, er en sirkel. 

Anonymkode: 46c4a...6c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kan ta med barnet ditt på restaurant, men andre ikke? Utrolig sært. Når vi går på restaurant så gjør vi det for å være sammen, ikke for at barna skal sitte bak en skjerm mens vi voksne koser oss. Og for at barn skal lære seg å oppføre seg pent på restaurant må de faktisk dra dit og prøve seg. Noen ganger går det bra, andre ikke. Det er heller ikke slik at det bare er barn som bråker. Voksne skravler, roper til hverandre, ler kjempehøyt, bråker med bestikket fordi halvparten ikke har lært seg bordskikk og hvahardu. Det er heldigvis ikke du som bestemmer hva som er ok oppførsel eller støy på restaurant. Så du får enten akseptere at små barn ikke alltid kan være stille eller la være å spise ute til en tid hvor man kan forvente at småbarn er våkne. 

Anonymkode: befbe...083

Man må faktisk ikke det når det står på som verst, altså når de er i en alder hvor det er vanskelig å sitte ved bordet/mye trass og lyd. Dette kan man øve på hjemme før man tar de med ut, det har jeg gjort med begge mine, og det ble folk av dem. Ikke pokker om det hadde vært hyggelig å spise ute med barn som vrir seg som meitemark eller begynner å løpe rundt, hverken for meg eller andre gjester. Såpass hensyn kan man ta. "Måtte" jeg spise noe på farten så valgte jeg et mest mulig barnevennlig sted. 

Anonymkode: ff066...311

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Venndiagramet til folk som mener at barn ikke bør befinne seg på offentlige steder, og folk som klager på at barn ikke greier å oppføre seg på offentlige steder, er en sirkel. 

Anonymkode: 46c4a...6c0

Men et offentlig sted er jo så mangt, det er forskjell på et kjøpesenter eller en togtur, og en restaurant med typisk voksne besøkende. Jeg som mor selv ønsker faktisk ikke høre på ungevræl og løpende barn om jeg skal ut å spise et bedre måltid, det er liksom en tid og sted for alt. Jeg hadde jo med ungene mine rundt i det offentlige rom for det, men noen steder lot jeg være fordi det hverken var et reelt behov å dra de med dit eller noen hyggelig opplevelse i en viss alder. Har man barn som greier å sitte fint ved bordet og ikke hyler til, så er det selvfølgelig noe annet. 

Anonymkode: ff066...311

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv barn med på restaurant, til og med drikker vi vin, spørs helt hvilken restaurant. Men jeg lar ikke barna mine skrike og hyle rundt andre folk. Det er frekt og veldig forstyrrende for andre. 

Anonymkode: 2694b...6bf

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...