AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:09 #1 Del Skrevet mandag kl 09:09 Hva tenker dere egentlig om å ta med seg barn som bråker på restaurant? Fikk hele restaurantkvelden ødelagt i går pga dette. Fant på at jeg skulle ta med meg ungen for en roligere kveld og litt pause i alt dette julemaset som er om dagen. Han er fornøyd bare han får seg litt pizza og brus, mens jeg kan ta meg et rolig glass. Parkerte ungen i en stol med iPaden, så holder jo han fred i en time eller to. Det kunne jeg ikke si om nabobordet for å si det mildt. Der var det støy og bråk konstant. Holdte på å klikke i vinkel der jeg satt, men ingen reagerte. Var ikke langt i fra at det rablet fullstendig for meg. Synes at resturanter burde være sted for rod og avslapping. Er jo nok mas ellers. Ikke akkurat gratis med mat for to og en flaske rødvin heller. Også er det jul i tillegg. Fy flate Anonymkode: 72163...b1f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet mandag kl 09:12 #2 Del Skrevet mandag kl 09:12 (endret) Så det er greit at du tar med deg barnet, men ikke andre? Jeg tenker at barnefamilier har like mye rett til å være på restaurant som alle andre, foreldre finnes i mange varianter. Det er begrenset hvor lenge en oppholder seg et slikt sted samtidig, jeg ville vært glad for at jeg kunne dra hjem til stillhet. Men en flaske med rødvin og iPad til barnet? Sikker på at du ikke prøver å provosere her? Ikke drikk så mye med barnet ditt hvis dette er et reelt innlegg. Endret mandag kl 09:13 av Kålrota 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:13 #3 Del Skrevet mandag kl 09:13 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Parkerte ungen i en stol med iPaden, så holder jo han fred i en time eller to. Dette er jo faktisk verre. Man tar med ungene på restaurant for at de er en del av samfunnet og at de skal være der sammen med følget sitt. Ikke for at de skal sitte og stirre på en skjerm. Lyd i det offentlige rom må man regne med. Anonymkode: cc8e4...5c8 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet mandag kl 09:15 #4 Del Skrevet mandag kl 09:15 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva tenker dere egentlig om å ta med seg barn som bråker på restaurant? Fikk hele restaurantkvelden ødelagt i går pga dette. Fant på at jeg skulle ta med meg ungen for en roligere kveld og litt pause i alt dette julemaset som er om dagen. Han er fornøyd bare han får seg litt pizza og brus, mens jeg kan ta meg et rolig glass. Parkerte ungen i en stol med iPaden, så holder jo han fred i en time eller to. Det kunne jeg ikke si om nabobordet for å si det mildt. Der var det støy og bråk konstant. Holdte på å klikke i vinkel der jeg satt, men ingen reagerte. Var ikke langt i fra at det rablet fullstendig for meg. Synes at resturanter burde være sted for rod og avslapping. Er jo nok mas ellers. Ikke akkurat gratis med mat for to og en flaske rødvin heller. Også er det jul i tillegg. Fy flate Anonymkode: 72163...b1f Har du vært på restaurant før? Det er aldri stille der... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:15 #5 Del Skrevet mandag kl 09:15 Du gjør barnet ditt skjermavhengig for å slippe støynivået(Deres sosiale utvikling og behov) Anonymkode: 1a23c...e15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet mandag kl 09:15 #6 Del Skrevet mandag kl 09:15 Reagerer på at du sette ipaden på ungen på en resturant. Er noe å lære å sitte ute å spise uten å ha skjermen for å være rolig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zalozingo Skrevet mandag kl 09:18 #7 Del Skrevet mandag kl 09:18 Haha, skjerm og alkohol. Dette er et trolleinnlegg 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:18 #8 Del Skrevet mandag kl 09:18 Så frøken alkoholiker setter barnet sitt foran skjerm for at hun skal få litt fred, og klager over at familie normal også er ute og spiser? Dette er troll Anonymkode: 5d145...119 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:19 #9 Del Skrevet mandag kl 09:19 Tror du skriver for å provosere, jeg. Men her er mitt bidrag: jeg foretrekker å vente med restaurantbesøk til de er store nok til å verken bråke eller trenge iPad. McDonald's eller kafé med småbarn, gjerne, dry kan være kos. Men middag ute gidder jeg ikke med en treåring, altså. Først og fremst av hensyn til meg selv, haha. Anonymkode: 5021b...c9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet mandag kl 09:20 #10 Del Skrevet mandag kl 09:20 Sånn generelt sett er det jo bråkete på restauranter. Med mindre du går på en med lite folk, kan du ikke regne med at du skal få tidenes avslapning av besøket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:25 #11 Del Skrevet mandag kl 09:25 Barn fortjener å gå ut å spise de også, oppleve smaker og opplevelser. om du blir sur for et barn har iPad ved bordet? Hva så? barn lager lyd, men det gjør jaggu voksne også, og enda verre når de begynner å bli beruset. er mer drit å høre på jentekveld og GUTTASTEMNING, enn et barn som er litt surt i par minutter. Anonymkode: 8a7a9...aaa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:27 #12 Del Skrevet mandag kl 09:27 Vel, jeg har fått restaurantopplevelse ødelagt av en gruppe voksne fulle mennesker som hoiet, lo høyt og generelt sjauet som om de var helt alene i verden. Hadde tatt "ungestøy" any day over det der. Anonymkode: ae73a...57d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:30 #13 Del Skrevet mandag kl 09:30 Kålrota skrev (11 minutter siden): Så det er greit at du tar med deg barnet, men ikke andre? Jeg tenker at barnefamilier har like mye rett til å være på restaurant som alle andre, foreldre finnes i mange varianter. Det er begrenset hvor lenge en oppholder seg et slikt sted samtidig, jeg ville vært glad for at jeg kunne dra hjem til stillhet. Men en flaske med rødvin og iPad til barnet? Sikker på at du ikke prøver å provosere her? Ikke drikk så mye med barnet ditt hvis dette er et reelt innlegg. Jeg skrev barn som BRÅKER. Og ikke i noen minutter, men lenge. Og hva jeg drikker og spiser har du ingenting med. Poenget mitt var at man kommer jo til en restaurant for å spise i rolige omgivelser. jeg stilte et spørsmål med mitt synspunkt på det. Jeg opplevde det som veldig ødeleggende akkurat i går Anonymkode: 72163...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:30 #14 Del Skrevet mandag kl 09:30 Har tre barn under 6 år som vi alltid tar med på restaurant. Har aldri med oss ipad. Snakker med barna mens vi venter på maten. Kanskje de leker litt med bordpynten eller får lov til å vandre rolig rundt og titte. Er det over 20 min ventetid på maten som skjelden skjer, så tar vi frem mobilen som de må sitte tett sammen og se på frem til maten kommer. Og det er som sagt utrolig skjelden. Har aldri fått klager. Barna mine har rett til å være der i like stor grad som noen andre. Barn må få lære seg å vente og noen ganger er det kjedelig. Noen ganger blir det bråk. Ville aldri sittet sammen med barnet mitt alene og drukket en flaske vin. Da hadde du fått et stygt blikk fra meg om jeg var vitne. Anonymkode: 14c5f...24f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet mandag kl 09:31 #15 Del Skrevet mandag kl 09:31 Jøss, så hyggelig du er. Poenget er vel at bråk er relativt og hvis du vil spise i fred, må du være hjemme. En flaske vin sammen med et barn er helt ute og det skjønner helt sikkert du også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet mandag kl 09:32 #16 Del Skrevet mandag kl 09:32 Jeg synes det er greit å ta med unger på restaurant, men man må jo passe på dem. Dvs. hverken la dem løpe rundt og hyle eller parkere dem med iPad. Det er naturlig at unger lager litt støy, men restaurant er ikke en lekeplass, så jeg er enig i at en del foreldre er sløve. Å spise på restaurant er en del av en læringsprosess for unger - å vente på maten og å sitte pent og spise. Er man som forelder ikke i stand til å veilede dem i den prosessen, lar man være å ta dem med. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:35 #17 Del Skrevet mandag kl 09:35 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skrev barn som BRÅKER. Og ikke i noen minutter, men lenge. Og hva jeg drikker og spiser har du ingenting med. Poenget mitt var at man kommer jo til en restaurant for å spise i rolige omgivelser. jeg stilte et spørsmål med mitt synspunkt på det. Jeg opplevde det som veldig ødeleggende akkurat i går Anonymkode: 72163...b1f Da er det dine foreventninger du må jobbe med. Om du selv velger å gå ut for å spise, så er forventningen om å få "spise i rolige omgivelser" helt bak mål. Vil man spise i rolige omgivelser spiser man hjemme. På restaurant kommer det til å være andre mennesker, og de har faktisk lov å lage lyd. Det er lov å le høyt, det er lov å prate, og små barn har faktisk lov å oppføre seg som små barn. Anonymkode: 5488b...c29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:45 #18 Del Skrevet mandag kl 09:45 Dette kommer helt an på restauranten. På en finere restaurant skal verken voksne eller barn hoie og bråke. Er det McDonalds eller Peppes kan man dessverre ikke forvente seg noe annet. Jeg har hat med barn mye på restaurant, men har aldri latt de løpe rundt eller bråke. Barn har like mye rett til å gå på restaurant ja, men som på så mange andre offentlige steder er det foreldrenes jobb å også holde de ro slik at de ikke forstyrrer andre gjester. Det finnes også voksne som bråker? Ja selvfølgelig, og på samme måte som barn kan man snakke til de og be de dempe seg. At voksne gjør noe betyr ikke automatisk at det er greit. Anonymkode: 90638...28d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:01 #19 Del Skrevet mandag kl 10:01 Trolleri trollera... Anonymkode: 3fe8d...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:17 #20 Del Skrevet mandag kl 11:17 2 timer ipad og 1 flaske vin høres ut som oppskriften på et dårlig trolleinnlegg. Du kjørte vel hjem etterpå også med lav promille og uten bilstol kan jeg tenke meg. Anonymkode: 3d1a1...d52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå