AdonisFFM Skrevet 24. januar #21 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ok, så politikere har instruert tusenvis av klimaforskere over hele verden til å bli med på dette? Hvordan kunne det foregått i praksis? Anonymkode: 6c1f2...139 Når du fjerner og delister enhver skeptikere fra academia blir det bare nikkedukker igjen. En trygg jobb hvor en ikke trenger å gjøre mye samt god lønn får mange til å holde seg korrekt. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #22 Del Skrevet 28. januar AdonisFFM skrev (På 24.1.2025 den 21.49): Når du fjerner og delister enhver skeptikere fra academia blir det bare nikkedukker igjen. En trygg jobb hvor en ikke trenger å gjøre mye samt god lønn får mange til å holde seg korrekt. Så noen har fjernet skeptikere fra klimaforskning over hele verden altså. Her snakker vi om universiteter og uavhengige forskningsinstitusjoner over hele verden. Hvem kan ha så stor makt at de kan gjøre det? Hvem står bak? Anonymkode: 6c1f2...139 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 28. januar #23 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så noen har fjernet skeptikere fra klimaforskning over hele verden altså. Her snakker vi om universiteter og uavhengige forskningsinstitusjoner over hele verden. Hvem kan ha så stor makt at de kan gjøre det? Hvem står bak? Anonymkode: 6c1f2...139 Det har jo vært sånn lenge innen det etablerte akademia. Ikke bare med dette, men my annet også. Det er ikke sånn at det var noen som satte seg ned og laget en liste over systematisk undertrykkelse over hele verden. Til å begynne med var "klimaforsking" en nisje, begrenset til noen få steder. Og så ble det gradvis involverende overalt. Nettverk ble bygd opp. Du husker sikkert datafilene ved Universitet i England for noen år siden. Mye avslørende der over hvordan ting foregår. I dag får du neppe en stilling innen akademia om du er skeptisk eller rett og slett vil forse imot konsensus. Og DET er faktisk problemet. Konsensus har ingenting å gjøre i det frie akademia. Det er enormt mye penger i dette og enormt stor agenda. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #24 Del Skrevet 30. januar AdonisFFM skrev (På 28.1.2025 den 18.28): Det har jo vært sånn lenge innen det etablerte akademia. Ikke bare med dette, men my annet også. Det er ikke sånn at det var noen som satte seg ned og laget en liste over systematisk undertrykkelse over hele verden. Til å begynne med var "klimaforsking" en nisje, begrenset til noen få steder. Og så ble det gradvis involverende overalt. Nettverk ble bygd opp. Du husker sikkert datafilene ved Universitet i England for noen år siden. Mye avslørende der over hvordan ting foregår. I dag får du neppe en stilling innen akademia om du er skeptisk eller rett og slett vil forse imot konsensus. Og DET er faktisk problemet. Konsensus har ingenting å gjøre i det frie akademia. Det er enormt mye penger i dette og enormt stor agenda. Skjønner ikke helt hva du mener her... det er jo slik at forskning på et fagfelt alltid begynner i det små. Det er ikke et svakhetstegn på noen måte. Og hvorfor det på noen måte skulle bety at tusenvis av forskere over hele verden blir fortalt hva de skal si er mer enn jeg forstår. Og hvorfor, egentlig. Hvorfor skulle noen ønske å forfalske informasjon om klimaet vårt? Hvem tjener på det? Anonymkode: 6c1f2...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 30. januar #25 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): .....forfalske informasjon om klimaet vårt? Hvem tjener på det? Anonymkode: 6c1f2...139 Det blir vel et ENDA dypere spørsmål som har mange sammenhenger. Men det er helt klart at dette har vært gjort på en mer systematisk måte (East Anglia) eller med beste vilje (det utrolig konsensus-dominerte miljøet innen "klimaforsking". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #26 Del Skrevet 4. februar AdonisFFM skrev (På 30.1.2025 den 15.37): Det blir vel et ENDA dypere spørsmål som har mange sammenhenger. Men det er helt klart at dette har vært gjort på en mer systematisk måte (East Anglia) eller med beste vilje (det utrolig konsensus-dominerte miljøet innen "klimaforsking". Litt usikker på hva Øst-England har med dette å gjøre, men det til side... Er det ikke ganske konspiratorisk å hevde at resultater av klimaforskingen er systematisk styrt? Hva er egentlig oddsen for at ingen skulle lekke informasjon om dette? Anonymkode: 6c1f2...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 4. februar #27 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Litt usikker på hva Øst-England har med dette å gjøre, men det til side... Er det ikke ganske konspiratorisk å hevde at resultater av klimaforskingen er systematisk styrt? Hva er egentlig oddsen for at ingen skulle lekke informasjon om dette? Anonymkode: 6c1f2...139 Ja, hvis du ikke kjenner til East Anglia og de hackede epostene der så kjenner du vel ikke til en av de mest kjente skandalene. Som sagt, det er få prosesser som er "systematisk styrt" på et slikt nivå. Jeg ville ikke sagt det sånn, men at det er en fabrikkert konsensus som har utelukket omtrent alle skeptikere, er det vel få som betviler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #28 Del Skrevet 6. februar Det beste en gjør er å la denne galskapen foregå ute av syne, ute av sinn. Anonymkode: 91647...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #29 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 13.47): Så noen har fjernet skeptikere fra klimaforskning over hele verden altså. Her snakker vi om universiteter og uavhengige forskningsinstitusjoner over hele verden. Hvem kan ha så stor makt at de kan gjøre det? Hvem står bak? Anonymkode: 6c1f2...139 Eh... hørt om FN? Anonymkode: 907bb...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 13. februar #30 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 8.07): Det jeg synes er pussig, er at man ikke gidder å bruke penger på å oppgradere turbiner i eksisterende vannkraftverk. 4,4 TWh kan man få, billig og uten naturinngrep. Man hadde dekt halvparten av Oslo sitt energiforbruk! Men det er selvfølgelig ikke sexy nok for politikere. Anonymkode: cf9c9...b52 så så enig med deg ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 13. februar #31 Del Skrevet 13. februar Druid skrev (På 9.12.2024 den 12.50): Problemstillingen er at vi er absolutt ikke klar for å ta kosten av dette i et CO2 regnskap. La oss nøye oss med at vi velger å trekke vekk skogene og ikke avdekke hvor dysfunksjonelt vi forvalter boligstrukturen vår. (Bare en helt ubetydelig sentralisering av bygdene våre, ville økt den reelle befolkningstettheten MYE, og betydd ekstremt mye mer enn skogene i CO2 regnskapet ... og alle andre regnskap også. Tullete bostedsmønster er Norges viktigste luksus forbruk. ) Samtidig dere kunne starte med hytter.. Jeg skal ALDRI forstå hvordan Nordmenn trenger så mange hytter. Jeg kan ikke gå 1 km i skogen eller i natur generelt uten å finne ei hytte eller hytte felt.. Men jeg kan godt forstå hvorfor ikke alle mennesker har lyst til å bo i byen. Jeg bor i en plass som pleide å være rolig, men det var før fortetting politikk, nå det blir mer og mer et mareritt og drømmen er å flytte utenfor byen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 13. februar #32 Del Skrevet 13. februar (endret) NatNat skrev (3 timer siden): Samtidig dere kunne starte med hytter.. Jeg skal ALDRI forstå hvordan Nordmenn trenger så mange hytter. Akkurat på det området skal jeg holde hodet lavt: Jeg har arvet min mors hytte på fjellet, og forvalter min fars hytte, og min kone har arvet en tantes sommerhus ved sjøen og forvalter sine foreldres hytte. Så selv om vi holder vekke «hytta» i London, sitter vi to stykker med ansvar for 4 hytter, og det har blir litt pendling de siste årene. På sikt går nok min fars hytte og sommerhuset ut på salg, men fyren må få daue først. Hva f jeg skal gjøre med min mors «prepper-paradis» vet jeg faktisk ikke; jeg tror jeg må ribbe den noe før jeg selger, men det er ikke et sted som tåler offisielt lys. Endret 13. februar av Druid 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 14. februar #33 Del Skrevet 14. februar Druid skrev (10 timer siden): Akkurat på det området skal jeg holde hodet lavt: Jeg har arvet min mors hytte på fjellet, og forvalter min fars hytte, og min kone har arvet en tantes sommerhus ved sjøen og forvalter sine foreldres hytte. Så selv om vi holder vekke «hytta» i London, sitter vi to stykker med ansvar for 4 hytter, og det har blir litt pendling de siste årene. På sikt går nok min fars hytte og sommerhuset ut på salg, men fyren må få daue først. Hva f jeg skal gjøre med min mors «prepper-paradis» vet jeg faktisk ikke; jeg tror jeg må ribbe den noe før jeg selger, men det er ikke et sted som tåler offisielt lys. 😄 tør ikke spørre hva er en prepper paradis... ok, men du har arvet dem, det er litt forskjellig.. Jeg hører stadig om at det bygges ny hytter og jeg forstår ikke helt hvorfor, det er tross alt begrenset med mengde folk i Norge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #34 Del Skrevet 16. februar NatNat skrev (På 14.2.2025 den 9.29): 😄 tør ikke spørre hva er en prepper paradis... ok, men du har arvet dem, det er litt forskjellig.. Jeg hører stadig om at det bygges ny hytter og jeg forstår ikke helt hvorfor, det er tross alt begrenset med mengde folk i Norge.. Russerne liker å kjøpe hytter i grenseområdene, med utsikt til kritisk infrastruktur. Og så har danskene og tyskerne begynt å kjøpe hytter i den norske fjellheimen. Anonymkode: cf9c9...b52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå