Gå til innhold

Klarna roter med faktura beløp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt noe på nett og brukte Klarna. De sendte meg faktura med feil beløp, beløpet ble mindre enn selve kjøpet. Jeg prøvde å kontakte dem vis tlf, men det er helt umulig, satt i 1,5 time uten å få snakket med de, ventet og ventet, ble nr.1 i køen så ble det plutselig lagt på. Kontaktet de via chat og skrev med en sol rapporterte inn feilen og jeg skulle vente på ny mail fra dem. 

Etter et par dager får jeg ny faktura på mail med feil beløp igjen, kontakter dem via chat på nytt og ble bedt om å vente på ny mail med faktura fra dem.

Jeg er litt sint, fordi de gjør feil og jeg bruker mye tid på å snakke med de, og det blir feil gang på gang. Vil gjerne betale faktura og bli ferdig med det, men må vente og vente på at de skal rette opp feilen. De har alltid vært ok, fikk kjapp kontakt med etter alt det med kredittgrense dritten, så har de forandret seg og umulig å få kontakt med dem via tlf. 

Jeg har nå to faktura, en er på en viss sum og andre er på en viss sum og når jeg regner sammen disse to så blir det riktig beløp. Kan jeg betale de eller må jeg vente? 

Anonymkode: d2dcf...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis de to fakturaene til sammen viser riktig beløp så er det selvfølgelig bare å betale begge. 

Anonymkode: 9b8d1...1b2

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er en tekst på faktura som forklarer hva det er? Hvis teksten er for den varen du har kjøpt, og utgjør det riktige beløpet, så skal disse betales. Går du så inn på Klarna og kundesiden din, skal du se at varen er betalt fullt ut. Anbefaler å betale med kredittkort hvis du har mulighet til det. Hadde selv mye rot med Klarna for et trekk de gjorde på en vare som aldri ble sendt meg. Kredittkortselskapet tok saken, og da fikk Klarna fart på seg med å ordne opp.

Anonymkode: 2832e...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å betale begge fakturaene, hvorfor bruke mer tid og energi på et ikkeproblem?

Anonymkode: 7a9d2...ff7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i noenlunde samme situasjon nå. 

Dvs: Jeg har brukt Klarna mange ganger før, og har ikke opplevd feil hos dem før.

Men nå har jeg nettopp mottatt en faktura for mange bøker jeg bestilte i én ordre, og totalsummen er helt feil, mye lavere enn den egentlige totalen. 

I utgangspunktet er det jo fint for meg om jeg blir bedt om å betale mye mindre enn jeg egentlig skal, men jeg skjønner ikke hvor beløpet kommer fra, for det samsvarer ikke hverken med prisen på noen av bøkene, eller noen av bøkene kombinert. Det samsvarer heller ikke med frakt + f.eks. en av bøkene. 

Ordren blir forøvrig sendt som flere separate forsendelser, irriterende nok. Så flere av bøkene har jeg ikke mottatt ennå.

Jeg har ikke prøvd å kontakte Klarna ennå.

Generelt er det jo mye rot og økonomisk surr i retail, logistikk og i samfunnet forøvrig nå for tiden. 

Anonymkode: 4a658...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dvs: Jeg har brukt Klarna mange ganger før, og har ikke opplevd feil hos dem før.

Men nå har jeg nettopp mottatt en faktura for mange bøker jeg bestilte i én ordre, og totalsummen er helt feil, mye lavere enn den egentlige totalen. 

I utgangspunktet er det jo fint for meg om jeg blir bedt om å betale mye mindre enn jeg egentlig skal, men jeg skjønner ikke hvor beløpet kommer fra, for det samsvarer ikke hverken med prisen på noen av bøkene, eller noen av bøkene kombinert. Det samsvarer heller ikke med frakt + f.eks. en av bøkene. 

Ordren blir forøvrig sendt som flere separate forsendelser, irriterende nok. Så flere av bøkene har jeg ikke mottatt ennå.

Generelt er det jo mye rot og økonomisk surr i retail, logistikk og i samfunnet forøvrig nå for tiden. 

Det skyldes nok at det er flere separate forsendelser. Du vil nok få en til faktura for bøker som etterhvert sendes. De skal ikke sende faktura før varen(e) faktisk sendes. Slik var det ihvertfall her da en butikk sendte varene i to forsendelser. Fikk da 2 fakturaer, hvor den ene kom først. 

Anonymkode: 4c74c...a2b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Lykke til om du skal kontakte dem, på tlf er det umulig og via chat; de har ikke peiling på hva de snakker om. Jeg fikk tre forskjellige svar fra tre forskjellige på chat.🙄 Ringte nettbutikken og fikk hjelp, null hjelp fra Klarna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du sier jo selv hva som er casen din, de kan ikke fakturere for noe som ikke er mottatt. Tipper at du kan regne over det du har motatt vs fakturert beløp og simsalabim gir det mening. 

Akkurat det der er jo bare at de gjør som de skal, at du har valgt en tilbyder som sender ulike forsendelser kan ikke klarna lastes for.

Anonymkode: 7ebe7...acd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tipper at du kan regne over det du har motatt vs fakturert beløp og simsalabim gir det mening. 

Som sagt har jeg gjort dette. Dvs: Jeg har regnet ut summen av det jeg har mottatt (med og uten frakt), og beløpet samsvarer ikke. Ikke i nærheten engang. 

Men nå er jeg innlogget på Klarna-appen, og ser at det er flere fakturaer der, med småbeløp, og disse andre fakturaene har jeg ikke fått varsel om. De har forøvrig kortere betalingsfrist enn den jeg henviste til tidligere. 

Klarna ber meg i første omgang om å kontakte bokhandelen jeg bestilte fra, og nå har jeg gjort det, og venter på svar. Så får vi se. 

Har som nevnt aldri hatt problemer med Klarna før, og har ofte brukt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er enten at varene blir sendt som separate pakker pg faktureres deretter, eller at du har valgt alternativ "betal med delbeløp". Da får du jo små beløp (og betaler litt renter).

Hvis du ønsker å bruke Klarna, bør du bruke betal innen 30 dager eller betal nå.

Anonymkode: 805e9...102

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er enten at varene blir sendt som separate pakker pg faktureres deretter, eller at du har valgt alternativ "betal med delbeløp". Da får du jo små beløp (og betaler litt renter).

Hvis du ønsker å bruke Klarna, bør du bruke betal innen 30 dager eller betal nå.

Anonymkode: 805e9...102

Jeg valgte "Betal innen 30 dager".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har kjøpt noe på nett og brukte Klarna. De sendte meg faktura med feil beløp, beløpet ble mindre enn selve kjøpet. Jeg prøvde å kontakte dem vis tlf, men det er helt umulig, satt i 1,5 time uten å få snakket med de, ventet og ventet, ble nr.1 i køen så ble det plutselig lagt på. Kontaktet de via chat og skrev med en sol rapporterte inn feilen og jeg skulle vente på ny mail fra dem. 

Etter et par dager får jeg ny faktura på mail med feil beløp igjen, kontakter dem via chat på nytt og ble bedt om å vente på ny mail med faktura fra dem.

Jeg er litt sint, fordi de gjør feil og jeg bruker mye tid på å snakke med de, og det blir feil gang på gang. Vil gjerne betale faktura og bli ferdig med det, men må vente og vente på at de skal rette opp feilen. De har alltid vært ok, fikk kjapp kontakt med etter alt det med kredittgrense dritten, så har de forandret seg og umulig å få kontakt med dem via tlf. 

Jeg har nå to faktura, en er på en viss sum og andre er på en viss sum og når jeg regner sammen disse to så blir det riktig beløp. Kan jeg betale de eller må jeg vente? 

Les deg opp på Klarna, og slutt å bruke dette svindelselskapet. 

Anonymkode: f625f...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Les deg opp på Klarna, og slutt å bruke dette svindelselskapet. 

Anonymkode: f625f...ab0

Hvordan svindler de? Jeg har brukt dem i årevis og har aldri opplevd å bli svindlet. Men jeg betaler før forfall, hele beløpet, og utsetter ingenting og må derfor aldri betale en krone i renter. De som utsetter og har nedbetalingsavtaler, må punge ut med renter, men det er jo ingen svindel. De hemmeligholder ikke at det påløper renter, det er et helt normalt nedbetalingsopplegg med høye renter.

Hvor og hvordan er denne Klarna svindelen du påstår finnes?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...