Gå til innhold

Dilemma med å skifte jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nyutdannet sykepleier og har jobbet i kun 6 måneder i nåværende arbeidsplassen hvor jeg trives godt. Fått gode tilbakemeldinger fra min leder og kollegaer som utrykker konstant hvor glad de er at jeg nå jobber fast hos dem. Nå må jeg flytte til en annen by på grunn av familiesituasjonen, og fant noen stillinger der som jeg vil søke på. Er redd å opplyse nåværende sjefen om det, da i tilfellet jeg ikke får jobben der, kan det bli ubehagelig å fortsette på jobben når alle vet at jeg er på jakt etter en annen jobb. I tillegg krever andre jobber 1-2 referanser, og som nyutdannet sykepleier er jeg nødt til å bruke nåværende sjefen som referanse. Også, det står det i de fleste jobbannonser at "opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort" og kan havne på offentlig søkerliste 😕 Har noen erfaring med dette? Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt å bytte jobb og din leder bør være profesjonell nok til å ikke gi deg en dårlig referanse på grunn av dette. 

Tenker dette er et ikke-problem du konstruerer selv fordi du er ung og uerfaren.

Anonymkode: 46d27...363

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ta en prat med sjefen, bedre at du sier det nå, enn at noen plutselig ringer sjefen å spør om hvordan du er på jobben.

Endret av Ardenus
  • Liker 1
Skrevet

Helt normalt dette og familesituasjon vil de aller fleste forstå hvorfor du må slutte. Jeg tror nok denne sjefen er en bedre referanse enn det du selv tror ut fra det du skriver. :) 

• Liker 1
Skrevet

Flytting er den mest godkjente grunnen til å bytte jobb. 

Anonymkode: 9d236...d96

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...