Gå til innhold

Teoriprøven

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ta teoriprøven (personbil) om noen dager og gruer meg skikkelig.

Kan noen forklare meg hva som skjer steg for steg når jeg kommer til Statens vegvesen?

Vær så snill? 

Anonymkode: 92b99...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som skjedde da jeg tok den, var at jeg trykket på en sånn kølapp-ordning for teoriprøven. Det er i så fall merket. Så venter du på din tur, viser leg i skranken, så blir du tatt med på et rom der de forklarer hva du skal gjøre. Når du er ferdig, får du svaret med en gang og du vet hvor mange feil du evt har og om du sto eller ikke. Står du ikke, får du tilbud om ny dato.

Anonymkode: 62ab8...ec9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den for 1 uke siden. Her er det som skjer:

1) Du logger inn på en skjerm med ditt referansenr og får en kølapp. Dette virket ikke for meg, så jeg gikk bare rett til skranken

2) Du viser legitimasjon. Jeg hadde med pass. Fikk beskjed om å ta bilde til førerkortet.

3) Tok bilde 

4) Betalte for prøven

5) Måtte sette telefonen i flymodus og skru av bluetooth. Du kan også skru av telefonen. Deretter låste vi jakke og mobil inn i et skap. Ble spurt om "det var alt" og jeg viste at lommene i buksa var tomme. 

6) Ble vist inn til et rom der det satt mange andre foran hver sin skjerm. Du får en plass og logger inn på skjermen med ditt fødselsnr. Deretter fikk jeg passet mitt tilbake.

7) Nå kan du velge å se en video om hvordan prøven gjennomføres

😎 Start prøven. Om du har brukt teoritentamen.no er spm veldig like, men bildene var MYE mer crap kvalitet.

9) Gjør så godt du kan ❤️ Les spm sakte, les alternativene sakte, les hvert ord, for de legger inn lure-spm. Vær sikker på at du får med deg alle detaljer på bildene.

10 ) Når du er ferdig og leverer, så får du svaret umiddelbart

11 ) Gå ut av rommet, hent tingene dine i skapet og dra hjem

Masse lykke til ❤️ 

Anonymkode: e94a0...ca8

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

1) Du logger inn på en skjerm med ditt referansenr og får en kølapp. Dette virket ikke for meg, så jeg gikk bare rett til skranken

2) Du viser legitimasjon. Jeg hadde med pass. Fikk beskjed om å ta bilde til førerkortet.

3) Tok bilde 

4) Betalte for prøven

5) Måtte sette telefonen i flymodus og skru av bluetooth. Du kan også skru av telefonen. Deretter låste vi jakke og mobil inn i et skap. Ble spurt om "det var alt" og jeg viste at lommene i buksa var tomme. 

6) Ble vist inn til et rom der det satt mange andre foran hver sin skjerm. Du får en plass og logger inn på skjermen med ditt fødselsnr. Deretter fikk jeg passet mitt tilbake.

😎 Start prøven. Om du har brukt teoritentamen.no er spm veldig like, men bildene var MYE mer crap kvalitet.

9) Gjør så godt du kan ❤️ Les spm sakte, les alternativene sakte, les hvert ord, for de legger inn lure-spm. Vær sikker på at du får med deg alle detaljer på bildene.

Masse lykke til ❤️ 

Tok teorien i sommer og var helt identisk hos meg og 😊 Vil også skyte inn at jeg ble sendt bort til fotoboks for ta bilde selv (man får gode instruksjoner i boksen), og at jeg måtte vente 45 min før det ble en pc ledig til meg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 10.38):

3) Tok bilde 

4) Betalte for prøven

Masse lykke til ❤️ 

Tusen takk ❤️

Anonymkode: 92b99...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ikke har gjort det, så ikke fortell noen når du skal opp til prøve..da slipper du stresset med  om du bestod eller ikke med alt for mange. 

Lykke til 🤞😊

Anonymkode: eb9fd...68a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...