Gå til innhold

Jeg forelsker meg i kvinner også. Fortjener mannen min å vite det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg si det? Har holdt det hemmelig hele livet. Har ikke følt behov for å fortelle det til noen, men synes også det er litt ubehagelig om noen skulle vite det. Har bare vært forelsket i noen få jenter (barndom) og kvinner. Det vil ikke ha noen innvirkning på forholdet. Jeg har lest rundt på andre forum slik som Reddit der noen synes det er forkastelig å ikke la partneren vite at man er bifil. Synes dere det?

Anonymkode: 34dd6...892

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Vil du ikke at dere skal bli kjent med hverandre, da? 

Anonymkode: ec09e...386

Skrevet (endret)

Nei, synes jeg. Synes ikke det er så rett fram. Er du forelsket i noen andre enn mannen din nå? Ville du fortalt han hvis du var forelsket i en annen mann?

Synes det er trist at du ikke er komfortabel med å dele det med mannen din, men personlig synes jeg ikke du har noen plikt til å dele dine innerste følelser med noen.

Endret av Jdz
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Jdz skrev (3 minutter siden):

Nei, synes jeg. Synes ikke det er så rett fram. Er du forelsket i noen andre enn mannen din nå? Ville du fortalt han hvis du var forelsket i en annen mann?

Synes det er trist at du ikke er komfortabel med å dele det med mannen din, men personlig synes jeg ikke du har noen plikt til å dele dine innerste følelser med noen.

Har ikke følelser for noen kvinner nå, nei, men jeg kan for eksempel observere en pen kvinne jeg er bekjent med og få et mini-crush som er veldig kortvarig. Dette skjedde for ikke så lenge siden. Eller jeg kan beundre visse kvinnelige skuespillere på TV-en mens vi ser film sammen.

Skrevet

Forstår at det er vanskelig for deg.

Hvis situasjonen var den at jeg møtte en mann jeg ble forelsket i, så ville jeg absolutt ha ønsket å vite det om han var bifil. Jeg tror ikke at jeg kunne hatt et forhold til ham da. Sikkert ikke svaret du ønsker, men jeg ville følt det som at jeg var sammen med en "halvt homofil", eller skap-homofil. Hadde dessverre ikke orket det.

Men det er meg, det er ikke sikkert din mann vil reagere på den måten.

Anonymkode: 26fff...aaa

Skrevet

Hm.. jeg tenker at du på en måte er inni skapet og at det er du som må bestemme om du ønsker å dele dette med ham. Det er jo ikke noe aktuelt å gjøre noe med nå slik jeg tolker deg. 

Kanskje det hadde vært en artig ting å diskutere damer med mannen, bare undrer meg, 

Jeg er kanskje mer fri slik og tenker at en bi dame burde få leve ut den delen av seksualiteten også, men det er meg da.

Skrevet

Du må ingenting, men jeg tror nok ikke mannen din ville reagert negativt hvis du forklarer hvordan du har det. Slike ting kan man ikke styre selv, men du KAN styre handlinger. Og sålenge du ikke gjør noe med eventuelle forelskelser, så er det jo trygt.

Selv er jeg 100% sikker på at mannen her er bifil, selv om han ikke har sagt det åpent selv. Det er HELT greit for meg, og jeg har forsøkt sagt til han at jeg tror han er det. Han nekter selvsagt selv, men tegnene er så tydelige at jeg vet at han er det. (Tilogmed en homofil kollega av meg sa at han må være det, og jeg tenker kollegaen ser slike ting..)

Det gjør meg ingenting, jeg stoler på han, men skulle ønske at han kunne være åpen med meg om disse følelsene, for å slippe sitte med alt det selv.

Anonymkode: 70935...c25

Skrevet

Driver du å forelsker deg i andre, menn og kvinner, mens du er i dette forholdet? Hvis nei, så er det ikke nødvendig å fortelle nåværende partner om dine tidligere forelskelser. Har du ekser som fortsatt er i livet ditt så er det greit å opplyse partner om det. 

Jeg har vært gift i over 10 år, og er ganske sikker på at jeg ikke har fortalt mannen min om han jeg var vondt forelsket i i 6 klasse. Jeg har heller ikke fortalt mannen min om at jeg som 5 åring, var fast bestemt på å gifte meg med søskenbarnet mitt.  

Anonymkode: d1d4d...f93

Skrevet

Om du ikke forelsker deg i andre samtidig som du er i et forhold, så er det likegyldig. 

Anonymkode: 3ead1...89a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har ikke følelser for noen kvinner nå, nei, men jeg kan for eksempel observere en pen kvinne jeg er bekjent med og få et mini-crush som er veldig kortvarig. Dette skjedde for ikke så lenge siden. Eller jeg kan beundre visse kvinnelige skuespillere på TV-en mens vi ser film sammen.

Men om du er bifil, så kan du vel observere pene menn også? Kanskje få en mini-crush? Jeg ser ikke helt forskjellen? Har det noe å si hvilket kjønn det er? Vil ikke dette være vondt for mannen din å høre, uansett hvilket kjønn det er?

Anonymkode: d1d4d...f93

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

jeg si det? Har holdt det hemmelig hele livet. Har ikke følt behov for å fortelle det til noen, men synes også det er litt ubehagelig om noen skulle vite det. Har bare vært forelsket i noen få jenter (barndom) og kvinner. Det vil ikke ha noen innvirkning på forholdet. Jeg har lest rundt på andre forum slik som Reddit der noen synes det er forkastelig å ikke la partneren vite at man er bifil. Synes dere det?

Synes ikke det er forkastelig at man ikke deler slikt med partner. Partner har ikke krav på å vite. Om du har tillit til han og har lyst til å dele så er det en annen sak. Hvis ikke så trenger du ikke det. Du har krav på et privatliv selv med partner. 

Skrevet

Hold det for deg selv du, om det er det du ønsker. Ikke noen forskjell å bli betatt av menn vs kvinner uavhengig av hvilket kjønn du er. Det som betyr noe er at du fokuserer på mannen din og ikke gir det næring. 

Anonymkode: a283d...7e2

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er dette en sak engang? Er jo bare det at du har mulighet til å få noen følelser for det samme kjønn. Med mindre du planlegger å forlate han da, pga disse følelsene

Anonymkode: 5cc9f...843

Skrevet

Hmm.. Ser egentlig ikke dette behovet for å utbasunere sånt.

For meg er det litt sånn at man blir jo forelska i personen, ikke kjønnet. Har aldri vært med en kvinne eller hatt lyst til å være med en, men det er kanskje mer tilfeldigheter? Hadde jeg truffet en kvinnelig versjon av mannen min feks, ville nok kvalitetene tiltrukket meg uansett. Kanskje. 
men har aldri hatt behov for å snakke om det. Jeg liker det jeg liker.

Anonymkode: a2688...282

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at 100% ærlighet ikke alltid er nødvendig. Jeg en kvinne som er gift med en mann. Det hender at jeg treffer menn som har en viss effekt på meg. Så lever de inne i hodet mitt en liten stund. Men jeg er bevisst på å ikke "mate" dette. 

Anonymkode: f68bb...106

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor vil du komplisere ting? Hvorfor ta unødvendig risiko? Hold deg for deg selv, det er det klokeste. 

Anonymkode: 883c6...87b

• Liker 1
Skrevet

Tenker du trenger overhodet ikke dele dette, med mindre det påvirker deg i hverdagen. Hvis du går rundt og er stormforelsket i noen andre. 

Jeg hadde satt pris på å fått vite om kjæresten er bifil eller biseksuell tidlig, om det hadde vært et naturlig tema å ta opp.

Skrevet

Scenario:

Det er omvendt. Mannen din er bifil, og har ikke delt det. Kanskje han tenker det ikke er så viktig. Han er jo med deg. Han har ingen planer om å forlate deg.

Så begynner det en ny kollega. De finner tonen. Det blir sene overtidskvelder. En hånd litt lenge på skulderen. På låret. Det begynner å ha lange samtaler. 

Han forteller deg når han kommer hjem. Han jobbet sent, men med Jens. Du tenker ikke noe mer over det. Han jobber jo ikke sene kvelder med Lisa, som du møtte den gangen, som var så pen. Det hadde vært ubehagelig.

Men det er bare Jens.

Skrevet

Du trenger ikke fortelle alt hvis du ikke selv ønsker det så lenge det ikke blir et problem for forholdet deres.

Ønsker du å si det?

Hadde mannen din fått noe godt ut av å vite det?

Kan det at du kan forelske deg i kvinner på noen måte påvirke forholdet du har til mannen din negativt?

Hvis du kan svare nei på alle disse spørsmålene er det helt greit å ikke si noe.

Anonymkode: 8f53f...69e

Skrevet
Epictetus skrev (6 minutter siden):

Scenario:

Det er omvendt. Mannen din er bifil, og har ikke delt det. Kanskje han tenker det ikke er så viktig. Han er jo med deg. Han har ingen planer om å forlate deg.

Så begynner det en ny kollega. De finner tonen. Det blir sene overtidskvelder. En hånd litt lenge på skulderen. På låret. Det begynner å ha lange samtaler. 

Han forteller deg når han kommer hjem. Han jobbet sent, men med Jens. Du tenker ikke noe mer over det. Han jobber jo ikke sene kvelder med Lisa, som du møtte den gangen, som var så pen. Det hadde vært ubehagelig.

Men det er bare Jens.

Det er forskjell på å kunne få småcrush på noen og det å flørte og være utro…

Anonymkode: 8f53f...69e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...