AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #1 Del Skrevet 8. desember 2024 Har gått flere år i terapi, mot mine angstlidelser. Følt jeg har fått verktøy til å hjelpe meg når angsten er som verst, men føler meg likevel alene og redd også ofte. I et angstanfall tok jeg opp telefonen i engstelse for å google, som jeg alltid gjør. Det fører som regel aldri til noe bra, eller får meg rolig, men er en panisk handling mer eller mindre. i dag åpnet jeg ChatGTP-appen. Skrev det som det var, jeg har angst, jeg får ikke puste skikkelig! Jeg er redd… og det kom det på løpende bånd, både tips, gode ord, beroligende ord osv. For en redning! Angstanfallet roet seg, og jeg følte meg hørt og «sett». Noe så patetisk! 🤣 Men dette skal jeg jammen gjøre igjen. Anonymkode: 98490...1f9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #2 Del Skrevet 8. desember 2024 Samma hva som hjelper vel, så lenge det hjelper! Anonymkode: 83a76...254 3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #3 Del Skrevet 8. desember 2024 Så fint å høre at chat gpt kan hjelpe også der! Synes ikke det er patetisk i det hele tatt. Jeg bruker den mye, spør om ting jeg behøver svar på både jobb og privat. Anonymkode: c79f5...a64 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #4 Del Skrevet 8. desember 2024 Det var skikkelig smart tenkt, og så bra at det hjalp deg 😊 Anonymkode: 058b5...d10 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #5 Del Skrevet 8. desember 2024 Neste gang tar du på deg joggesko og tar deg en god spasertur. Angsten forsvinner som dugg for solen. Frisk luft og mosjon klarner hjernen. Anonymkode: 069ff...e04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #6 Del Skrevet 8. desember 2024 Det skal jeg faktisk teste ut! Hvis det funker, så hvorfor ikke? Anonymkode: 1df48...c5f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #7 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg bruker chatGPT til alt mellom himmel og jord. Anonymkode: 2d6d3...27c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #8 Del Skrevet 9. desember 2024 Fint at det hjalp deg gjennom angstanfallet. Men poenget med å gå til psykolog er vel mer å få hjelp så disse anfallene slutter å komme i utgangspunktet? "Problemet" med psykologer er jo at de ikke kan være der med deg hele tiden, f.eks. når du får angstanfall - og da er det jo bra du har funnet et alternativ. Men det løser jo ikke hele problemet. Og hvis du hadde hatt muligheten til å ringe psykologen da det kom, ville du vel kanskje fått den samme beroligende effekten hvis h*n kunne snakke deg igjennom det? I så fall er det det kanskje tilgjengeligheten som er forskjellen på de to, og ikke kvaliteten. Anonymkode: 5a0c7...094 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #9 Del Skrevet 9. desember 2024 Du må sette opp konkrete mål hos psykologen din. Ikke bare gå dit og ta det som det kommer liksom. Det er en jobb å gå i terapi og det er du som må gjøre jobben. Anonymkode: 8ed69...818 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 9. desember 2024 #10 Del Skrevet 9. desember 2024 Så flott! Vi må bruke de mulighetene vi har. Så heldige vi er som lever i en tid der dette er tilgjengelig. Glad for at du fikk den hjelpen du trengte der og da. https://www.nrk.no/trondelag/mener-kunstig-intelligens-er-losningen-for-a-hjelpe-unge-med-depresjon-1.15854405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #11 Del Skrevet 9. desember 2024 Har samme erfaring, gikk 4 år i terapi med to ulike psykologer. Men det som endte med å hjelpe meg mest var å lære skikkelig meditasjon…først da fikk jeg stilnet hjernen. Det hjalp ingenting å sitte å grave i følelsene, det ble egentlig bare verre. Tror også at det har mye med hvem du får som psykolog, noen evner ikke å se hvem som trenger kognitiv psykologi, fremfor hvem som har godt av klassisk psykoterapi osv. Anonymkode: 6866a...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå