Gå til innhold

Virker som alle foreldre har fleksibel arbeidstid og hjemmekontor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har barn i barnehage og i 2.klasse og i permisjon med baby. Siden jeg nå er hjemme følger jeg eldste til skolen like før 8.30. Det er flust med foreldre der. Virker som alle har fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor. Når jeg starter på jobb må jeg stå på trappen til barnehagen til de åpner 7.15 og da har jeg dårlig tid på å rekke jobb. Min arbeidsgiver har null fleksibilitet. Har ikke mulighet for å gå fem minutter før arbeidsdagen er slutt eller komme fem over 8.  

Jeg ønsker en jobb med mer fleksibilitet. Hva jobber dere med som har fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor? Jeg er villig til å ta ny utdannelse for å få mer fleksibilitet…tror ikke jeg klarer småbarnslivet og 100% arbeidsdeltakelse når det er så rigid som jeg har det. 
jeg har helsefaglig bachelor og fagbrev i kontor. Vurderer master i HR/ledelse. Evt ny bachelor innen HR. Andre tips? Er bachelor i Økadm bedre? 

Anonymkode: b38f0...229

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sosionom og jobber som saksbehandler i nav. Kjernetid 08.30-14.00, har vanligvis arbeidstid 08.00-15.30. Flexitid og mulighet for hjemmekontor når jeg ikke har avtaler/møter. Helt greit å være «kontorrotte» når jeg ser på styret folk har med turnuser osv 

Anonymkode: b5766...b55

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ta en titt på finn og les jobbannonse, da ser du hvilke arbeidsgivere som tillater sånt. 

Anonymkode: 0bab5...0bd

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du kan jobbe på dokumentasjonssenter på et større sykehus? Vi har fleksitid og mulighet for hjemmekontor. Flere her som er helsesekretærer av utdannelse.

Anonymkode: c6716...08b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er sosionom og jobber som saksbehandler i nav. Kjernetid 08.30-14.00, har vanligvis arbeidstid 08.00-15.30. Flexitid og mulighet for hjemmekontor når jeg ikke har avtaler/møter. Helt greit å være «kontorrotte» når jeg ser på styret folk har med turnuser osv 

Anonymkode: b5766...b55

Samme her. Har jobbet turnus og vakt tidligere og savner det ikke på en flekk. Ville hatt høyere lønn i turnus men fleksibiliteten gjør at det er uaktuelt å endre på jobbsituasjonen pr i dag.

Anonymkode: 94373...de0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke små barn lengre men jobber som avdelingsleder og har kjernetid fra 9-14 

Anonymkode: 9910c...b1a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje du kan jobbe på dokumentasjonssenter på et større sykehus? Vi har fleksitid og mulighet for hjemmekontor. Flere her som er helsesekretærer av utdannelse.

Anonymkode: c6716...08b

Kan jeg spør hvilket sykehus du hører til? ☺️

Anonymkode: b38f0...229

Skrevet

Jobber med analyse og data, og har mer eller mindre full flex. 

Dvs det er et ønske om at folk stiller på kontoret iblant, men ikke faste dager. Kjernetid har jeg forsåvidt, bør jo være tilgjengelig og pålogget når de andre er på jobb, og eventuelle møter er jo også innenfor 9-16. Men jeg flekser ofte på arbeidstiden også, trener eller gjør husarbeid mens jeg har hjemmekontor, så jobber jeg på kvelden eller i helger av og til. Oppgavene og deadlines er der jo, ingen bryr seg om jeg gjør det søndag kveld eller mandag formiddag så lenge det er levert tirsdag.

Korona skapte dette skiftet hos oss, det ble et slags vannskille når det kom til hjemmekontor og fleksibilitet. Men det er også det at det jobber mange tech folk her nå, og det er kanskje den bransjen jeg tror det er vanligst med fleksibel arbeidstid og hjemmekontor. Så skal du ha de beste utviklerne, så kan du ikke være en gammel fjert og si man jobber etter stempelur. Jeg tror egentlig generelt at i kontorjobber så er fleksibilitet noe som settes høyest, sånn at en moderne bedrift som vil ha de beste kandidatene må tilby det.

Så den kulturen med at det er litt flex med hjemmekontor, den gjelder jo alle her, inkludert HR og økonomi. 

Anonymkode: 0f08e...61c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber med internrevisjon. I utgangspunktet kjernetid 9-15, men i praksis kan jeg styre helt selv, med unntak av en del møter. I dag har jeg jobbet i 2 timer, og tar en kaffe og litt frokost nå. Ser ut til å bli nydelig vær i dag, så da løper jeg nok en tur midt på dagen. Som noen over skriver - det er ønskelig med synlighet på kontoret innimellom. Men når, og hvor lenge om gangen, bestemmer man selv. Enkelte foretrekker å ha klart skille, og drar på kontoret hver dag. Men de fleste flekser en del slik jeg gjør. 

Også her var det Korona som skapte skillet. Produktiviteten økte når alle kunne legge opp uka selv. Det er jo både på grunn av økt trivsel (slippe stress med barnehage, kunne få litt sollys som i dag, ta unna ærender midt på dagen), samt at man er fokusert og produserer godt når man sitter med PC. 

Om du har mulighet for hjemmekontor på noen som helst måte så vil jeg virkelig anbefale det. Føler jeg har en helt ny ro i livet mitt, og at jobben er en integrert del av min hverdag. 

Anonymkode: 5211a...175

Skrevet

Jeg er programmerer. Er en av foreldrene som leverer 0830 og labber hjem til eget kontor. Fantastisk 😊

Anonymkode: fabfb...b11

• Liker 1
Skrevet

Alle foreldre har nok ikke hjemmekontor, men kanskje en forelder?

Hvordan gjør dere det med levering og henting til vanlig, ts? Kan mannen levere litt senere på morgenen, og så henter du feks?

Hilsen fra Marit

Anonymkode: c2c45...082

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sosionom og jobbet åtte år i NAV. De siste årene jeg jobber der hadde vi mulighet for hjemmekontor inntil to uker per uke (avhengig av hva man jobbet med). Fleksibel arbeidstid med kjernetid og mulighet for å jobbe inn timer til avspasering. 

Jobber i HR nå. Vi har mulighet for hjemmekontor en dag per uke, men det går sjeldent pga møter. Arbeidstiden styrer jeg delvis selv. Jeg starter på jobb cirka 06:30 hver dag for å ikke måtte jobbe til langt ut på ettermiddagen. Vi kan jobbe inn timer til avspasering. 

Anonymkode: 806d5...02c

Skrevet

Tror nok ikke det er så vanlig med hjemmekontor som det virker basert på hvor mange foreldre som har mulighet til å levere i skole/bhg klokken 8:30. Mange jobber nok turnus/offshore/deltid (som meg selv, 80% med arbeidstid 9-15). Men det at i det minste en av foreldrene har mulighet til hjemmekontor er gull, mannen min er dataingeniør og kan omtrent ha så mye hjemmekontor som han vil, og dette, i kombinasjon med at jeg har gått ned litt i stillingsprosent har gjort at vi slipper unna tidsklemma og stress i småbarnsårene :) 

Anonymkode: e7419...226

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber som barneskolelærer og har plantid 08-9.30 en dag i uka og skolen opererer med lite bunden tid. Så jeg jobber mye etter at barna har lagt seg, leverer ofte tidlig (men en dag i uka seint) og henter tidlig. 

Kombiner dette med en ektefelle som jobber turnus, så har barna våre ofte ganske korte dager i barnehagen. Og noen ganger lange. 

Anonymkode: c0682...fdb

Skrevet

Jeg jobber som deg i bhg og det er ikke noe fleksibilitet på noe som helst vis. Det er så ekstremt slitsomt å jobbe sånn på tyvende året. Det legges aldri merke til hvor mange timer man jobber gratis overtid hver mnd, men er det behov for å gå fem min før pga en tannlegetime er det nei. Føler at jeg ikke er mer verdt enn klærne jeg går i.

pedleder

Anonymkode: c97cb...71e

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jobber i HR og vi kan ha to dager hjemmekontor og har ellers fleksitid. Jeg er ofte på jobb 8-3, og jobber den siste timen på kvelden etter ungene er lagt. 

Anonymkode: 8793f...4b7

Skrevet

Klem til pedleder over her❤️selv sluttet som det. 

Desverre mye gratis arbeid ja og akkurat det der forventes så mye av deg og får så lite igjen sett pedleder etter pedleder kræsje i veggen da jeg var aktiv i yrket og styrere ❤️

Ser etter en mindre krevende jobb selv men trur heller ikke jeg passer til sånn typisk kontor jobb 🤔

Men et yrke hvor du kan gå på do, spise lunsj og skru av tlf når du er hjemme hadde vært noe 👍

• Liker 2
Skrevet
-Missi- skrev (1 minutt siden):

Klem til pedleder over her❤️selv sluttet som det. 

Desverre mye gratis arbeid ja og akkurat det der forventes så mye av deg og får så lite igjen sett pedleder etter pedleder kræsje i veggen da jeg var aktiv i yrket og styrere ❤️

Ser etter en mindre krevende jobb selv men trur heller ikke jeg passer til sånn typisk kontor jobb 🤔

Men et yrke hvor du kan gå på do, spise lunsj og skru av tlf når du er hjemme hadde vært noe 👍

Stor klem tilbake og håper vi begge finner en jobb det går an å leve med.

Hilsen pedlederen❤️

Anonymkode: c97cb...71e

• Hjerte 2
Skrevet

Jobber i finans. Kan ha 2 dager med hjemmekontor hver uke. Kjernetid 09-15. Når det er sagt, er det noe som "skjer" så er det bare å flekse utenom 09-15 også, men da må vi gi beskjed til teamet. Så jeg kan sende melding og skrive at jeg kommer til 0930 hvis jeg ønsker det, så fremt jeg ikke har noen møter. Kan få lov å ha flere dager hjemmekontor også ved behov, men det blir på samme måte, må gis beskjed om. 

Anonymkode: 0a6e9...d30

• Liker 1
Skrevet

De fleste her oppdaget jeg ikke hadde jobb. Så for oss som begge hadde full jobb så var det en utfordring noen ganger. Så det ble en ny verden når barna ble så store at dem kunne være hjemme alene etter skolen. Og kunne gå til skolen selv. Barnehagen kuttet ned på åpningstiden og hadde stengt i jula fordi de fleste hadde foreldre som var hjemme. Så det var en utfordring ja. Men no er heldigvis ungene mine voksne. 

Anonymkode: 27a1e...62e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...