AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #1 Skrevet 8. desember 2024 Må lese det og høre om det flere ganger. Personer som sliter tungt, men som avslagsgrunn brukes grunnen at «du har barn og partner» eller «du klarer å jobbe» er det ikke en bra ting at en forelder søker psykisk helsehjelp før det går ut over barna deres? At de får hjelp før de ikke klarer å komme seg opp om morgenen lenger og ivareta behovene til barna? Er det ikke bra at noen får hjelp mens de klarer å jobbe noe? hvorfor vente til de er 100% sykemeldt? Er det ikke bra å holde mennesker i jobb ? det klages på sykefraværet i Norge. Hva må hjelpe folk mens de kan jobbe? for å sette på spissen jeg forstår ikke hvorfor barn må utsettes for omsorgssvikt før foreldrene skal få hjelp med sine psykiske problemer. Det er ikke logikk i slike svar. Noen som har litt kontekst slik? Anonymkode: 6e6bf...b29 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #2 Skrevet 8. desember 2024 Jeg fikk motsatt beskjed fra fastlegen, «du har familie og jobb så deg kommer de til å satse på», og jammen kom jeg kjapt inn og fikk hjelp. Det var snakk om rusbehandling. Jeg fikk følelsen av at om jeg ikke hadde hatt jobb og barn, så ville jeg kanskje ikke fått hjelp. Anonymkode: d090e...eef 2 1
Vaffelhunden Skrevet 8. desember 2024 #3 Skrevet 8. desember 2024 Det er veldig mange som ønsker seg psykisk helsehjelp, selv om det ikke er noe objektivt behov for det. De sier sånne ting for å vise at "du er relativt velfungerende, og vi har større tapere å prioritere". 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #4 Skrevet 8. desember 2024 Jeg har mann, to barn og står i full jobb, og har endelig fått innpass hos psykisk helsevern i kommunen. Det tok et år, men endelig, endelig har jeg fått noen å prate med. Anonymkode: b8311...0e3 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #5 Skrevet 8. desember 2024 Jeg hadde vært på nippet med å bli langtidssykemeldt, og fikk behandling. Tenkte at om dette skjer igjen så skal jeg ta tak i det tidligere, jeg ventet alt for lenge. Neste gang kom. Jeg hold løftet til meg selv men dette var rett oppi koronanedstegningen, og det gikk laaaaang tid før jeg fikk hjelp. Så det rakk å smelle før jeg fikk det, og da smalt det skikkelig også. Jeg selvskadet og var suicidal, jeg innlagt, selvsagt langtidssykemeldt, på nav, måtte få hjelp til å bytte jobb for jeg var til fare for andre mennesker og stod i fare for å miste lisensen. Masse terapi og ble pakka full av antidepressiva. Jeg ble aldri meg selv igjen etter antidepressiva, enda det er gått 3 år siden jeg sluttet. Det påvirker jobben jeg har i dag negativ for jeg husker ikke en damn shit lengre. Det er som om jeg er dement. Hadde jeg fått kommet inn med en gang hadde nok hele den runden der vært unngått. Anonymkode: 96679...889 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #6 Skrevet 9. desember 2024 Det handler om ulike prioriteringer. Ideelt sett skulle alle med behov for psykiske helsetjenester fått hjelp i løpet av kort tid, men det er det ikke ressurser til. Dessverre. Anonymkode: 16b41...25f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå