Gå til innhold

Hvor mange som du har gått i klasse eller på skole med er døde i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Minst to av dem jeg kjente på videregående er døde - en etter å ha tatt livet sitt, og det er sikkert flere, men har bare kontakt med noen få av dem idag.

Egentlig skummelt å tenke på, at menneskene man en gang snakket og lo med i en sorgløs tilværelse i tenårene der døden virket som noe abstrakt og fjernt, nå er gått over i en tilværelse hinsides livet. Hadde man den gang fortalt dem at de skulle dø da og da, ville ingen tatt dette på alvor; i årene før man fyller 20, tror man at man er udødelig, og at fremtiden er lys.

Kan for øvrig også nevne at en annen på samme skole har skiftet kjønn, noe ingen ville ha trodd den gang, men det er utenom denne debatten; pussig å tenke på hvordan livet utvikler seg.

Om hundre år kommer vi alle til å være borte, og skulle dette forumet overleve i et historisk arkiv, vil folk i en annen tid se på oss med øynene deres der vi bare vil være fortidens skygger; livet er en rar, liten fortelling som er over før man vet ordet av det.

Anonymkode: 94668...2e5

Kunne også legge til at jeg hadde en i klassen i førskolen (er ikke fra Norge, så vi gikk et ekstra år på en vanlig skole for å lære norsk; det var i alle fall meningen at vi skulle gjøre det, for vi lærte ikke noe som helst bortsett fra at man kan leke sammen uten å kunne språket); han hadde i alle fall blodkreft som 6-åring og var mye syk, slik at jeg ikke vet om han klarte seg.

Anonymkode: 94668...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut i fra det jeg vet er det kun én fra hele barneskolen, én fra hele ungdomsskolen og én fra klassen på vgs. Et selvmord i voksen alder og to bilulykker i slutten av tenårene. Er 35 år.

Anonymkode: d8d01...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan vet dere sånne ting?

Jeg er 19, og akkurat ferdig på vgs. Jeg vet ikke engang hva folk jeg gikk i klasse med i vår driver med nå.

Anonymkode: b0314...25d

Facebook. Det er vel relativt ut i din generasjon😅

Anonymkode: da4c3...6a2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere under 50 år som kjenner til dødsfall av tidligere medelever. Hvor mange av disse dødsfallene var mellom 2021-2023?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over at så mange har oversikt over dette. Personlig så har jeg ikke peiling på hva en eneste person fra barneskolen, ungdomsskolen, videregående eller utdanning etter det driver med..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dere under 50 år som kjenner til dødsfall av tidligere medelever. Hvor mange av disse dødsfallene var mellom 2021-2023?

Åh herregud, ingen døde i bilulykke pga. koronavaksina.

Anonymkode: b311f...e11

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43. Ingen av de jeg gikk i klasse med på barneskole, ungdomsskole eller vgs er døde. Kjenner til flere personer fra andre trinn og parallellklasser som har gått bort, men har ikke oversikt på samme måte. Det har da vært rus, ulykke, kreft og selvmord.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 og vet kun om 1, døde i en snøscooter ulykke som 18 åring.

Anonymkode: ff072...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Åh herregud, ingen døde i bilulykke pga. koronavaksina.

Anonymkode: b311f...e11

Jeg tenker vel mer på viruset da. Siden flere døde av blodpropper, hjertestans og kreft mellom 21-23.  Det ser man jo i statistikken /dødsårsakregisteret. Selv har jeg en en klassekompis fra ungdomskolen som døde av blodpropp i 2021 og en av kreft i 2022.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen full oversikt og antar det er flere, men vet om fire. Fem med diabetes, et hjerteinfarkt, en (heroin?)overdose og et fall i fylla. Vi er ca 50 nå, men alle fem døde før de fylte 20. Muligens 19, faktisk. 

Anonymkode: 86ed0...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 36.

Fra barneskole og min paralellklasse på ungdomsskolen så er det to. 1) overdose da han var 19 og 2) selvmord da han var 21.

Disse vet jeg om da jeg fortsatt hadde kontakt med folk. Kan ha dødd flere senere. 

Anonymkode: af463...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ingen.

Anonymkode: f37c1...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 51. Mistet første klassekamerat til rus som 14-åring. Så mistet jeg en i en ulykke første året på vgs. Også en som tok selvmord første året på vgs.

Etter det vet jeg vel bare om én tror jeg. Vedkommende ble knivdrept for noen år siden.

Anonymkode: 5e871...f76

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 44. En fra ungdomsskolen døde i motorsykkel ulykke, ca 20 år. En annen fra samme klasse døde av nyresvikt, ca 30 år. En fra barneskolen frøys i hjel ute om vinteren i fylla. 

Andre fra parallellklasser eller lignende har dødd av overdose, hjertesvikt, selvmord, blitt påkjørt som fotgjenger av bil.

Har ikke oversikt over alle

Anonymkode: 698b0...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er det kun én som er død, en jeg gikk på videregående med. Hun døde av hjerneblødning som 26-åring. 

Hun levde ikke akkurat et edruelig og nyktert liv. 

Anonymkode: 230ef...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen jeg vet om i mine klasser eller parallellklasser, men har heller ikke kontakt med venner/kjente fra barndommen. Har vært nysgjerrig på noen som havnet i feil miljøer, som kan være døde og som jeg ikke har klart å søke opp. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Såvidt jeg vet er det kun én som er død, en jeg gikk på videregående med. Hun døde av hjerneblødning som 26-åring. 

Hun levde ikke akkurat et edruelig og nyktert liv. 

Jeg er 33.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra barne og ungdommskolen er ingen som har gått bort.

Fra videregående mistet vi en til fyllekjøring, når vi var 20.

(Jeg er 91- modell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...