AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #1 Del Skrevet 8. desember 2024 Ute etter andres meninger, da min mann ikke ser problemet. Sist juleaften kom min svigerinne i en kjole så kort at rumpeballer vistes. Dette er da hvert år hjemme hos oss, med både små og store barn. Gamle mennesker også. Jeg likte det ikke, og nei det handler ikke om sjalusi. Men respekt for høytiden. Høres vel ekstremt ut med klesrestriksjoner. Men jeg ønsker faktisk ikke en sånn juleaften til. Kan man sende henne en hyggelig melding? Anonymkode: cccf0...486 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 8. desember 2024 #2 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg synes ikke det passer i et juleselskap med familien, så ville nok syntes det var rart om noen dukket opp i et sånt antrekk, men ville ikke tenkt så mye over det ellers. Jeg skjønner ikke helt hvordan jula di kan bli ødelagt av at svigerinna di har på seg kort-kort skjørt? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 8. desember 2024 #3 Del Skrevet 8. desember 2024 Det blir vel mer ei uhyggelig melding... Men dere er arrangører, så da kan dere bestemme regler for antrekk. Problemet er at dere som arrangør ikke er enige. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #4 Del Skrevet 8. desember 2024 Hun om det, tenker jeg. En kan da ikke diktere hva andre har på seg. Tviler på at jula bryr seg om kjolelengder. Anonymkode: fd992...3dd 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #5 Del Skrevet 8. desember 2024 Hadde ikke lagt meg oppi det. Hun må gjerne dumme seg ut ved å ha på en sånn kjole, hvis det er det hun vil. Anonymkode: d31f2...1ca 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #6 Del Skrevet 8. desember 2024 Den tror jeg må være umulig å si ifra om i "en hyggelig melding". Det er jo ganske flaut å kle seg sånn i jule-familiemiddag og du er neppe eneste som tenker sånn. Noen ting er dessverre for vanskelig å si ifra om, og folk er nødt til å gjøre feilen inntil de oppdager det selv. Anonymkode: cc441...591 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #7 Del Skrevet 8. desember 2024 Når det er så kort som det du beskriver, Ts, så blir det pinlig for andre tilstede - så ja, jeg tenker at det er greit å si fra. Jeg ville uansett ha sagt fra til svigerinnen din, for om hun kler seg like upassende i helt andre situasjoner (jobb, andre sosiale situasjoner m.m.), så risikerer hun å ikke bli tatt seriøst, og kanskje også folk viker unna, når det blir så fullstendig malplassert i situasjonen. Hun har tydeligvis ikke lært en del helt elementære grunnregler rundt påkledning, og det vil for henne være et sosialt handikap. Om ingen sier fra til henne lærer hun ingenting, og risikerer å bli lei seg om folk trekker seg unna henne. Hvorfor hun gjør det er faktisk litt vanskelig å forstå. Hadde vært noe helt annet om hun skulle ut på byen eller lignende. Jeg ville sagt fra på en ordentlig måte til henne. Anonymkode: 7b416...30d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #8 Del Skrevet 8. desember 2024 Hvis rumpeballene henger under kjolekanten er det ikke en kjole, men en genser. Hvis kjolen er kort og åletrang slik at hele rumpekonturen er overtydelig går det bra. Jeg tenker at hun sikkert velger en annen kjole i år. Om den er for kort for din smak, så blås i det. Det er jo hun som skjemmer seg ut ved å troppe opp som en prostituert på selveste julekvelden. Anonymkode: 9947f...767 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kometen Skrevet 8. desember 2024 #9 Del Skrevet 8. desember 2024 Det er upassende, absolutt, men du virker likevel som den mest skrullete av dere om du sender henne en melding. Let it go. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strilamann Skrevet 8. desember 2024 #10 Del Skrevet 8. desember 2024 I et juleselskap med familien må man virkelig kunne klare å være så raus at man lar folk komme i det de vil. Middag på slottet og bryllup er greit nok, men at det skal ha noe å si når man bare er familien skjønner jeg ikke... 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashley jackson Skrevet 8. desember 2024 #11 Del Skrevet 8. desember 2024 Drit i det. Det skrives julaften. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #12 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg hadde ikke klart å la være å le 🙂. Ta noen bilder av henne, og la så mange som mulig få se hvordan hun dummer seg ut. Julaften er ikke en kveld på nattklubb 😃. Noen mennesker eier ikke stil. Anonymkode: 367e4...120 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #13 Del Skrevet 8. desember 2024 Du vil fremstå gal hvis du sender en liste med godkjente klær altså. Barn bryr seg lite om slikt uansett Anonymkode: 85e48...e79 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 8. desember 2024 #14 Del Skrevet 8. desember 2024 Barna er jeg ikke bekymret for. At barn blir skadet av å se nakne kvinner, toppløse kvinner eller halvkledde kvinner er tull. Det er hetromenn som blir forstyrret av slikt og ikke barn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 8. desember 2024 #15 Del Skrevet 8. desember 2024 En melding til henne om dette er langt verre enn en kort kjole. La det gå, og vær glad hun ikke er en grinch eller mean drunk på julaften. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #16 Del Skrevet 8. desember 2024 Hvem er dette for deg? Ditt søskens kone? Kone av mannens søsken? Søsken av mannen? Hvis det er søsken av din mann kan mannen din si fra. Han kan gjøre det på en pen måte, trenger ikke å bli dårlig stemning for det. Ellers kan mannen hennes gjøre det på en subtil måte. Har selv en svigerinne (kone av min bror) som kler seg ekstremt tacky. Hun er ung og tror at det er skjønnhet. Veldig merkelig å være vitne til, hun hadde kløft ned til navlen i sist dåp vi var i. Uansett, jeg sier ifra til min bror om det når det går for langt, jeg gir 100% faen at noen blir fornærma. Det er de som driter seg ut, og jeg får vondt av dem begge to. Til og med min sladreallergiske familie snakker om det når de ikke er der, så sjokkerende er disse antrekkene. Anonymkode: 58311...f94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strilamann Skrevet 8. desember 2024 #17 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 🙂. Ta noen bilder av henne, og la så mange som mulig få se hvordan hun dummer seg ut. Julaften er ikke en kveld på nattklubb 😃. Noen mennesker eier ikke stil. Anonymkode: 367e4...120 I min familie behandler vi svogre og svigerinner (nesten) på samme måte som vi behandler brødre og søstre. Vil du altså gå bak ryggen på et familiemedlem og drive med utdriting og baksnakking? Har du egentlig tenkt gjennom dette? Da er du rett og slett en råtten person om du faktisk hadde gjort noe slikt... 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 8. desember 2024 #18 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg synes i grunn ikke at en sånn kjole passer seg i selskap uansett, eller er pent for den del, men med mindre dere tenker å gå for julepysj i år ser jeg ikke hvordan du kan si fra på en hyggelig måte. Det er liksom innforstått at man tar på seg et penere antrekk om man skal i juleselskap (med mindre pysjparty), og hvis hun anser kun slike kjoler som penere antrekk for sin egen del... Vel, da må man i så fall begynne å bli ganske konkret. "Hei, gleder meg til å treffes på julaften, fint om du tar på en kjole som er minst xx lang 😊" blir fort veldig rart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #19 Del Skrevet 8. desember 2024 Har en følelse av at du overdriver litt her. Hvor gammel er svigerinna og hvorfor bryr du deg så mye? Kunne ikke brydd meg mindre om hva andre går i så lenge de føler seg bra Anonymkode: d02a8...f37 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #20 Del Skrevet 8. desember 2024 Forstår ikke. Kan du legge ved illustrasjonsbilde? Anonymkode: 2ec7f...915 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå