Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i dag i en ganske stor by i Norge. Studerte her, og ble ferdig utdannet for ca. 1 år siden. Jobbmulighetene viste seg å være vanskelige å få, og jeg har først nå fått en midlertidig 60% stilling. Min kjæreste bor på andre siden av landet i en veldig mye mindre by. Jeg er veldig glad i byen jeg bor i nå, men begynner å tenke at det kanskje hadde vært interessant å prøve ut byen til kjæresten en periode. Ingen av oss vil bli boende der, men for 1-2 år kunne det vært kjekt. Vi er også veldig lei av å reise så mye frem og tilbake for å sees. Leiligheten han bor i er mye større enn min, og jeg kommer godt overens med familien hans. Jeg vet de blant annet er litt desperate etter lærervikarer der borte, så jeg tror jeg kunne fått nok jobb (men også søke annet om det dukker opp noe). 

Jeg er så i tvil om hva jeg skal gjøre. Er redd jeg vil angre uansett hva.

- Redd for at jeg blir ensom der siden jeg ikke har noen venner utenom han og familien, men vil jo tro at det vil være greit å få seg venner.

- Det vil være mye lenger for meg å dra hjem til min hjemby, men så drar jeg heller ikke så mye hjem nå heller.

-Været er mye bedre, noe jeg ikke har tenkt så mye over før jeg nå har vært der en del - og hvor mye det kan gjøre for humør og sinn.

-Det er bare snakk om en periode, så ikke for alltid. 

- jobben jeg har nå kan kanskje ikke tilby meg mer enn 60% noen gang, og kanskje ikke det en gang om typ 6 mnd. 

- vi får funnet ut om vi virkelig passer sammen med å bo med hverandre.

Dette ble litt langt, men jeg har så mange tanker i hodet om hva jeg bør gjøre. Har noen tips eller tanker? Noen som har flyttet langt for å bo med kjæreste? 

Anonymkode: 0e3fa...c5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv - det er den eneste måten å få svar på og det er ikke en livstidsdom.

• Hjerte 1
Skrevet

Prø, men spar også penger, for hvis du enten ikke liker deg der eller det ikke fungerer så bra med kjæresten så er det fint å ha egenkapital. Det er lettest å flytte på seg når man er ung eller etter at barna er flyttet ut, så gjør det mens du kan :)

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...