Gå til innhold

Der ingen skulle tru at nokon kunne bu

Gogglebox

Anbefalte innlegg

Her kan vi diskutere serien «Der ingen skulle tru at nokon kunne bu»

Har selv bare sett frem til sesong 18, men liker den veldig godt. Syns det er bra at de har brukt lang tid på å produsere hver episode, med besøk både vinter og sommer. Skulle ønske de hadde flere oppfølgingsepisoder. Hender jeg googler litt og ser om folka fortsatt bor på plassen, eller om det har kommet en ny generasjon. 

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett alle episodene. Herlig program! Rolig og behagelig, i motsetning til det meste man får servert på TV. 

Drømmer meg litt bort 😊

• Liker 13
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor fan av programmet. Syntes det er kjempekoselig og interessant. Hyggelig med noe "tregere" tv program å kose seg med. Gøy å se hvordan folk lever i avsidesliggende strøk. Skulle ønske nrk lagde flere episoder da de siste sesongene har færre episoder.

Må jo ofte Google navnene på de som er med og det er interessant. Er overrasket over triste dødsfall men og annet hyggelig.

Endret av Huskone
Ordfeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var ur-treigt da det startet, og skjønte ikke foreldres fascinasjon og begeistring. Med alderen har min fascinasjon økt, og også begeistringen. Flotte programmer! 👏

• Liker 7
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gogglebox skrev (19 minutter siden):

Her kan vi diskutere serien «Der ingen skulle tru at nokon kunne bu»

Har selv bare sett frem til sesong 18, men liker den veldig godt. Syns det er bra at de har brukt lang tid på å produsere hver episode, med besøk både vinter og sommer. Skulle ønske de hadde flere oppfølgingsepisoder. Hender jeg googler litt og ser om folka fortsatt bor på plassen, eller om det har kommet en ny generasjon. 

Det finns noen programmer i serien som har oppfølgere. Nå kommer jeg bare på " Øvre Brekkebakkane" som eksempel. Men vet det er et par til. 

Jeg syns og det er behagelig å se på, man blir rolig og forstår litt av hva som egentlig teller her i livet. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gagaen skrev (1 time siden):

Det finns noen programmer i serien som har oppfølgere. Nå kommer jeg bare på " Øvre Brekkebakkane" som eksempel. Men vet det er et par til. 

Jeg syns og det er behagelig å se på, man blir rolig og forstår litt av hva som egentlig teller her i livet. 

I sesong 11 er det oppfølging fra tidligere steder. 

Farfar sitt barndoms hus er med i en av episodene. ;)

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fascinerende at en mann fra England flytter til en avsidesliggende fjellgård i Luster. Han virket som en herlig fyr.

• Liker 7
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huskone skrev (3 timer siden):

Jeg er stor fan av programmet. Syntes det er kjempekoselig og interessant. Hyggelig med noe "tregere" tv program å kose seg med. Gøy å se hvordan folk lever i avsidesliggende strøk. Skulle ønske nrk lagde flere episoder da de siste sesongene har færre episoder.

Må jo ofte Google navnene på de som er med og det er interessant. Er overrasket over triste dødsfall men og annet hyggelig.

Hvilke dødsfall? 💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk fin serie ♥️ Tenkte å se gjennom noen episoder snart. 

Spesielt husker jeg Jon Skår, en eldre mann som bodde alene langt oppi fjellsiden i Sogn. Han døde for noen år siden 💔

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (5 minutter siden):

Fantastisk fin serie ♥️ Tenkte å se gjennom noen episoder snart. 

Spesielt husker jeg Jon Skår, en eldre mann som bodde alene langt oppi fjellsiden i Sogn. Han døde for noen år siden 💔

Jeg husker også ham. Koselig program, jeg kan mer enn gjerne se dem i reprise flere ganger. Spesielt koselig når det kommer en oppfølger. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (På 8.12.2024 den 22.25):

Det er fascinerende at en mann fra England flytter til en avsidesliggende fjellgård i Luster. Han virket som en herlig fyr.

Jeg ble forvirret av at Alice, som kom på besøk til Ben, hadde samme etternavn som han. Satt først bare og ventet på at fortelleren skulle si at de allerede hadde giftet seg 😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg og mannen elsker det programmet. Vi sitter å drømmer om småbruk og drivhus 🥰 Nydelig saktetv.. nå i julen har eldstedatteren også sett på... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin serie, men de fremstiller ofte dette som tunge, forferdelige valg som en person måtte ta. Livet som aldri ble osv. Noen episoder virker jo nærmest som reklame for folk som trenger inntekt fra turister. Synest at de første episodene var de beste, de som handlet om eldre folk som hadde bodd hele livet på en fjellgård. Nå er det litt mye om unge folk med psykisk uhelse som får en ide om at de skal dyrke egen mat osv.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mitt yndlingsprogram. Har sett alt, lest bøkene, juleheftene o.l. 

Mannen min ser programmet med praktiske øyne, og kommenterer arbeidsmengde, dårlig/ingen vei, upraktisk m.m., så dette programmet vil jeg se alene og drømme meg bort. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
anno19 skrev (12 timer siden):

Fin serie, men de fremstiller ofte dette som tunge, forferdelige valg som en person måtte ta. Livet som aldri ble osv. Noen episoder virker jo nærmest som reklame for folk som trenger inntekt fra turister. Synest at de første episodene var de beste, de som handlet om eldre folk som hadde bodd hele livet på en fjellgård. Nå er det litt mye om unge folk med psykisk uhelse som får en ide om at de skal dyrke egen mat osv.

Han Ben leier ut for 1500 natta nå. Blir nok fullbooket. Men ser ikke problemet, han får selskap og midler til å fortsette oppussing. Håper han finner en kone for et sosialt vesen som han overlever neppe mange år alene der.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (På 26.12.2024 den 9.12):

Ja, og tror mange gir opp når virkeligheten kommer og banker på døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (På 26.12.2024 den 9.12):

De har da ikke psykisk uhelse! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig han Brage som holder til i Trysil som ble sendt i kveld! Imponerende! 👏👏

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...