AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #41 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 13.45): Får barna aldri varm middag? Det er jo tvert imot sunt å være sulten. Kroppen får jobbet ordentlig med det den alt har før nytt påfyll skal fordøyes, så alle har godt av å gå litt forbi "hmm, jeg er litt småsulten" stadiet og spise når de er skikkelig sultne. Ofte er man jo bare fysen på noe. Har selv vokst opp som ekstremt kresen og mat ble noe anstrengte greier. Ble jo overlykkelig når det var noe jeg likte. Nå liker jeg stort sett alt, men denne gleden over å få mat jeg liker har ikke gått bort 😆 Jeg kan glede meg stort over et knekkebrød med godt påelgg, for alt er jo godt nå 🙈 Middager er det jeg liker best og mannen er lik, så det er kvalitetstid for oss. Og ja, vi tenker på det gjennom dagen og gleder oss til det 😊Heldigvis er jeg mest glad i magert kjøtt, ikke altfor salt mat, og elsker krydder, så jeg kan lage store porsjoner og vi kan kose oss med gode smaker og likevel ikke få i oss for mye i forhold til behov Anonymkode: f9173...c96 Det får de. Min mann lager middag 🙂 Anonymkode: b29b9...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #42 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det høres så ufattelig trist ut å ikke kjenne matglede. Huff, stakkars dere! Må gjenta meg selv. Stakkars dere. Anonymkode: a7290...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #43 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det høres så ufattelig trist ut å ikke kjenne matglede. Huff, stakkars dere! Anonymkode: a7290...a21 Hva er trist med det? Anonymkode: 3afb6...10f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #44 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 21.24): Det høres så ufattelig trist ut å ikke kjenne matglede. Huff, stakkars dere! Anonymkode: a7290...a21 Heldigvis er jeg opptatt med andre hobbyer som gir glede😉 Anonymkode: 5659c...f13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #45 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 21.24): Det høres så ufattelig trist ut å ikke kjenne matglede. Huff, stakkars dere! Anonymkode: a7290...a21 De finner vel glede i andre ting 🤷♀️ Er selv glad i mat, men reagerer likevel på hvor mye plass i livet vårt mat har fått. Det er nesten en religiøsitet knyttet til det. I samtaler med venner og kollegaer blir det fort til at 70% av samtalene handler om mat. Da kobler til og med jeg ut 😄 Anonymkode: edd0b...30f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #46 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 19.13): Har en slektning som er tynn og alltid har vært det. Vi hadde nylig en interessant samtale. Hun glemmer ofte å spise og kan gjerne hoppe over måltider, slik at hun husker å spise klokka 15. Hun er heller ikke særlig glad i mat, tenker lite på det, og mat har lite betydning for henne. Jeg misunner henne på en måte, men samtidig synes jeg litt synd på henne som ikke gleder seg til et godt måltid. Jeg kan glede meg til god mat en hel dag:) Noen refleksjoner på dette, er det mange som bare ikke liker særlig mat? Og ville du ha byttet for å bli tynn? Anonymkode: 48695...712 Jeg er normalvektig. Har nesten ikke interesse for mat. Jeg er glad i mat når jeg får det servert, men kan spise rester grøten til min sønn på 3 år bare for å spise noe. Jeg kan gå til kantinen på jobb, se hva de har og ende opp med at alt byr meg i mot, men spiser noe og blir mett. Middag må mannen lage fordi jeg er så uniteressert i mat, og syns det derfor er kjedelig å lage. Godteri derimot, det liker jeg. Anonymkode: 7836b...46e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #47 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 19.13): Har en slektning som er tynn og alltid har vært det. Vi hadde nylig en interessant samtale. Hun glemmer ofte å spise og kan gjerne hoppe over måltider, slik at hun husker å spise klokka 15. Hun er heller ikke særlig glad i mat, tenker lite på det, og mat har lite betydning for henne. Jeg misunner henne på en måte, men samtidig synes jeg litt synd på henne som ikke gleder seg til et godt måltid. Jeg kan glede meg til god mat en hel dag:) Noen refleksjoner på dette, er det mange som bare ikke liker særlig mat? Og ville du ha byttet for å bli tynn? Anonymkode: 48695...712 Det er vel nettopp derfor hun er tynn. De nye slankemedisinene kan gi litt samme forhold til mat for oss som er veldig matglade, og ditto runde og tunge slik at vi også kan få til å spise mindre. Anonymkode: e5d4e...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet 22. desember 2024 #48 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg er slik. Og det har ikke noe med at jeg ikke er glad i mat, men jeg rett og slett glemmer å spise. Og jeg gar vært slik så lenge jeg kan huske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #49 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg vet ikke om jeg er i målgruppen for denne tråden. Men jeg er normalvektig. Jeg er over gjennomsnittet glad i mat, men spiser som regel to måltider per dag. Jeg er glad i å lage mat og det å spise er en stor interesse for meg. Men jeg vet også at mye som smaker godt ikke er godt for kroppen. Det fins også mye annet i livet som gir like mye glede som mat. Anonymkode: 4e6fb...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå