AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #1 Skrevet 8. desember 2024 Jeg er 39, og har prøvd å bli gravid med barn nummer 2 siden januar. Nå har jeg fått en etterlengtet ny jobb, og har oppstart i mars. Nå får jeg veldig dårlig samvittighet av tanken på å fortsette å prøve. Ikke at vi har hatt så mye hell foreløpig, men om det klaffer nå, eller i løpet av de neste månedene, så får jeg jo ganske kort tid i jobben før permisjon. Jeg er nok litt "flink pike" og hater virkelig å skuffe folk. Om jeg hadde vært 5 eller 10 år yngre, hadde jeg nok tatt en pause fra prøvingen. Men i min alder, kan jeg faktisk ikke vente noe særlig. Har noen erfaring med å gå ut i perm etter 5-6 måneder i ny jobb? Eller erfaring med å ansette noen som er gravid før oppstart? Anonymkode: 38224...7af
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #2 Skrevet 8. desember 2024 Ikke ha dårlig samvittighet. Anonymkode: 60bf7...e6d 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #3 Skrevet 8. desember 2024 Nei, tenk på deg selv. Ditt liv Anonymkode: aa957...6d4 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #4 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har noen erfaring med å gå ut i perm etter 5-6 måneder i ny jobb? Eller erfaring med å ansette noen som er gravid før oppstart? Anonymkode: 38224...7af Man bare finner en vikar. Er ikke mer dramatisk. Anonymkode: 10941...5e6 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #5 Skrevet 8. desember 2024 Er permisjon en del av sykestatistikken? Anonymkode: 0cfa2...a4e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #6 Skrevet 8. desember 2024 Hvis du akkurat hadde startet med å prøve så ville jeg ha sagt at det er litt dårlig gjort. Men nå har jo du faktisk forsøkt i nesten et år, så dette er bare en fortsettelse av noe du allerede har holdt på med lenge. Så dette blir mer uheldig timing enn noe annet. Husk at det at ansatte blir gravide er en helt naturlig del av å drive en bedrift. Så ikke ha dårlig samvittighet fordi det er noe du planlegger! Bedriften kommer til å klare seg fint mens du er i permisjon, og om den bukker under fordi du ikke er der, så er det IKKE din feil. Anonymkode: 6d098...8ca 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #7 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er permisjon en del av sykestatistikken? Anonymkode: 0cfa2...a4e Fødselspermisjon regnes ikke som sykdom. Anonymkode: 10941...5e6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #9 Skrevet 8. desember 2024 Nei det er ikke dårlig gjort. Forrige gang jeg byttet jobb var jeg 6 uker på vei den dagen jeg startet. Det gikk helt fint. Det er ikke uvanlig at kvinner blir gravide og arbeidsgivere bør være proffe nok til å kunne takle en graviditet. lykke til med prøvingen ❤️ Anonymkode: f7c36...0ed 2
got2go Skrevet 8. desember 2024 #10 Skrevet 8. desember 2024 Jeg syns det er dårlig gjort. Du setter jobben og kollegaene i en knipe ved å må skaffe vikar når de nettopp har ansatt deg. 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #11 Skrevet 8. desember 2024 Hvorfor bytter du jobb om du prøver å bli gravid? Jeg forstår bare ikke motivasjonen. Skjønner at du ikke kan vente pga alder, men da hadde det helt ærlig vært bedre å forbli i den jobben du har. Men du har all rett på din side, så arbeidsgiver må bare løse det. Anonymkode: 13025...c46 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #12 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor bytter du jobb om du prøver å bli gravid? Jeg forstår bare ikke motivasjonen. Skjønner at du ikke kan vente pga alder, men da hadde det helt ærlig vært bedre å forbli i den jobben du har. Men du har all rett på din side, så arbeidsgiver må bare løse det. Anonymkode: 13025...c46 Kanskje fordi det åpnet seg en mulighet som ikke vokser på trær? Kanskje fordi ts ikke trivdes i stillingen hun hadde? Kanskje fordi ts er 39 år gammel og strengt talt ikke vet om hun kan bli gravid igjen? Kanskje fordi man ikke kan sette livet på vent for at man KANSKJE blir gravid innen nær fremtid (eller kanskje ikke, hvem vet?)? Det blir jo bare spekulasjoner så lenge ts ikke svarer selv, selvsagt. Jeg var 6-7 uker på vei da jeg startet opp i min forrige jobb. Det gikk fint. Anonymkode: a507f...96c 3 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #13 Skrevet 8. desember 2024 Det er jo litt kjipt. Men det er mange grunner til jobbskifte og vanskelig å planlegge. Det er ditt liv. Jeg hadde gjort det og ikke hatt dårlig samvittighet en plass! ☺️ lykke til!! ❤️ Anonymkode: 54358...e99
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #14 Skrevet 8. desember 2024 Du har strengt tatt ikke tid til å vente. Og for jobben så er dette veldig sjeldent krise. For å si det sånn, det koster deg mer å vente enn det koster jobben å finne vikar for deg i den perioden. Anonymkode: 5c501...679 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #15 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er permisjon en del av sykestatistikken? Anonymkode: 0cfa2...a4e Nei, men veldig mange som er gravide har diverse sykemeldinger ila graviditeten. Anonymkode: be498...2b9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #16 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nei, men veldig mange som er gravide har diverse sykemeldinger ila graviditeten. Anonymkode: be498...2b9 Det har veldig mange uten å være gravid og. Anonymkode: 5c501...679
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #17 Skrevet 8. desember 2024 NEI. Jobben takker deg ikke for å ofre familien du drømmer om. Du skal ikke vente. Kjør på, og en permisjon fikser de, så er du tilbake. Tiden flyr. Lykke til med prøvingen♥️ Anonymkode: 5185b...c60
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #18 Skrevet 9. desember 2024 Du er 39 og har forsøkt å bli gravid i snart et år uten hell. Helt ærlig er ny jobb det siste du bør bekymre deg for akkurat nå. Hvorvidt dere i det hele tatt kan få flere barn bør være hovedprioritet. Anonymkode: c3948...719 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #19 Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er 39 og har forsøkt å bli gravid i snart et år uten hell. Helt ærlig er ny jobb det siste du bør bekymre deg for akkurat nå. Hvorvidt dere i det hele tatt kan få flere barn bør være hovedprioritet. Anonymkode: c3948...719 Dette svaret oppfattes kanskje litt krast av enkelte, men jeg er i grunnen enig. Håper du oppsøker lege for å finne ut av veien videre angående fertiliteten din. Her har du ingen tid å miste. Det ordner seg ALLTID med jobben! ALLTID. Det kan jo hende at arbeidsgiver i sitt stille sinn tenkte at en dame på snart 40 sikkert er ferdig med å få barn og at det veiet inn da de valgte å tilby deg stilling (hvis andre kvinnelige kandidater var yngre, mener jeg)..men arbeidsgiver burde også vite at alle damer under overgangsalder plutselig kan bli gravide uansett. Jeg personlig ville absolutt ikke vært redd for å skuffe noen her, men så lider ikke jeg av "flink pike"-syndrom heller. Anonymkode: f05bd...d12 1
katties Skrevet 9. desember 2024 #20 Skrevet 9. desember 2024 Nei, ikke ha dårlig samvittighet. Ting skjer, de finner nok vikar, og du har kanskje mange år igjen i den jobben etterpå også, og hadde du blitt gravid senere så måtte de jo uansett ha ansatt vikar da óg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå