Gå til innhold

Drikke mye vann, hjelper det på huden føler dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spesielt nå om vinteren når det er kaldt, så mange dårlig og tørr ansiktshud. Føler dere og drikke vann har hjulpet noe? Mer glans i ansiktet? 

Anonymkode: 55824...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tørr vinterhud trenger fett. Å pøse på med fettfri fuktighetskrem eller serum hjelper ikke. 

Så fetere krem må til 

Anonymkode: cf679...5bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Spesielt nå om vinteren når det er kaldt, så mange dårlig og tørr ansiktshud. Føler dere og drikke vann har hjulpet noe? Mer glans i ansiktet? 

Ja absolutt

Anonymkode: 9a7e7...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, drikker vann med fersk sitron presset i hele dagen.

Anonymkode: 8415c...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg får i meg normal mengde væske så ser jeg ikke forskjell nei.

Anonymkode: 88265...bcf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det går bare tvers igjennom. Sier meg enig med den over her som anbefaler hudkrem. Trenger ikke dyrt og fancy heller, det er glyserol du trenger, og det er det i alle.

Anonymkode: fa2ea...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja absolutt

Anonymkode: 9a7e7...b6f

Hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del fungerer det ikke.

Så en fyr på internett som gjorde en test hvor han skulle forsøke å drikke rikelig med vann for å hydrere huden, og det fungerte heller ikke. Var ca samme fuktprosent for og etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg må drikke over 2 l for å få effekt.. har uren hud og synes det hjelper litt… sluntrer unna ofte dog…

Anonymkode: 134d9...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, men jeg må drikke over 2 l for å få effekt.. har uren hud og synes det hjelper litt… sluntrer unna ofte dog…

Anonymkode: 134d9...a92

Har drukket over 2 liter hver dag i lang tid, og uten å skryte, virker huden min langt yngre enn jeg faktisk er - så ja, jeg kan personlig bekrefte at det å få i seg væske hjelper langt mer enn dyre kremer; å drikke er naturlig for menneskekroppen, mens kosmetikk øker inntektene for dem som produserer og selger dette.

Kan legge til at jeg hadde store problemer med tørr hud i ansiktet for over 20 år tilbake, trodde dettte skyldtes tørt inneklima og kjøpte ekstra fet krem på apoteket, før jeg til slutt fant ut at det var mangel på væske som var årsaken.

Anonymkode: d7dbe...37f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker så og si aldri vann, er 44 år og får komplimenter for huden min, den er både glatt og myk. Har aldri hatt hatt tørr hud. Jeg kan få litt tørr hud på hendene når det er kaldt men det har nada å si for vann drikking. Kommer nok ikke til å skvulpe i meg vann med det første heller.

Anonymkode: 301e9...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det ja. Kombinert med god krem for årstidene (går ALLTID med solkrem vår, sommer og høst) også bruker jeg dagkrem og nattkrem. På vinteren hender det jeg går for nattkremen på dagtid også fordi den er fetere og jeg slipper dermed en eventuell episode med purging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man ikke drikker nok, så fører jo det til at man blir dehydrert. Dehydrering fører til matt og livløs hud, mørke ringer under øynene, linjer og rynker og mange andre kroppslige symptomer.

Med mindre man er dehydrert, så tviler jeg på at det hjelper å drikke mer vann har noen positiv effekt på huden. Å holde seg normalt hydrert er viktig på mange måter, og da vil man naturlig nok se friskere ut.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg drikker så og si aldri vann, er 44 år og får komplimenter for huden min, den er både glatt og myk. Har aldri hatt hatt tørr hud. Jeg kan få litt tørr hud på hendene når det er kaldt men det har nada å si for vann drikking. Kommer nok ikke til å skvulpe i meg vann med det første heller.

Anonymkode: 301e9...4c2

Går ut i fra at du får i deg endel vann i løpet av dagen via andre drikker og i mat. Hvis ikke blir du jo dehydrert.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så lenge man får i seg nok væske (ikke er dehydrert), har det ikke noe å si.

Det er bare tull at mennesker skal drikke vann konstant. Det er noe som ble "funnet opp" med kjøpevannet. Man skal drikke når man er tørst, ikke bare drikke for å drikke. Det gjør bare at man må tisse hele tida, og det kan i ekstreme tilfeller være dårlig for kroppen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser det på huden om jeg drikker for lite. Men om jeg drikker passe eller ekstra mye merker jeg ingen forskjell på. Drikker generelt veldig mye vann, bare av vane. 

Anonymkode: 952e5...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å være hydrert hjelper kroppen, ikke bare huden, men mange drikker faktisk for mye vann og det kan gi problemer igjen, også i huden.. tilføring av gode produkter tror jeg mer på enn å bøtte innpå med vann liksom, drikk når du er tørst - og lær deg kjenne forskjell på tørst og sult osv.. 

Anonymkode: a9218...23b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det godt på huden om jeg har drukket for lite vann (og for mye kaffe!), ja. Det gjelder året rundt. Det beste for kroppens organer, inkludert huden, er selvsagt å være normalt hydrert. Ikke for stort væskeinntak og ikke for lite.

Sånn ellers merker jeg selv STOR forskjell avhengig av kosthold. I perioder der jeg spiser ren og råvarebasert mat er huden merkbart finere enn om jeg har vært på et par ukers ferie og skeiet ut med ekstra mye av usunne ting som sukker og alkohol..

På vinteren er også huden min generelt mer "krevende", det er vel vanlig. Jeg har kombinasjonshud og kan uansett ikke bruke veldig fete kremer i ansiktet, men jeg må bytte over til rikere og mer næringsrike nattkremer i vinterhalvåret for ikke å føle meg tørr og stram. Bruker dagkrem med solfaktor året rundt.

Hvis du er usikker på hvilken hudtype du har kan jeg anbefale å spørre på apoteket, de har som regel minst 1 ansatt med videreutdanning i hudpleie, som kan utføre en kjapp analyse av huden din og eventuelt anbefale produkter som kan passe.

Anonymkode: 41a4c...362

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...