AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #1 Skrevet 8. desember 2024 Barnevakten har meldt avbud, så et planlagt keisersnitt ser det ut som om jeg må ta alene. Synes jo i grunn at det er greit, noen som gjorde det uten partner? Planen er at jeg da må kjøre inn selv, ca 1 times veg og møte to timer før operasjon. Så leverer mannen min i bhg så tidlig som mulig og kommer innover og da kan være på oppvåkning med oss. Han går glipp av et øyeblikk, men sånn må det jo bli. Og må dra tidligere enn tenkt for å hente fra bhg da. Men dette var vel sikkert vanlig under corona, så dere som har opplevd noe lignende, var det allikevel en fin opplevelse? Ble det lagt tilrette for at du fikk ha barnet hos deg? Takk for svar. (Hva vi gjør med bilen jeg kjører inn får vi finne ut av senere. ) Anonymkode: 903b2...7df
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #2 Skrevet 8. desember 2024 Er det virkelig så ille at barnevakten ikke kan stille opp i en så spesiell anledning som en fødsel ? Kjenner dere ikke noen andre som dere kan spørre ? Venner el noen i barnehagen ? Anonymkode: 094ec...d92 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #3 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det virkelig så ille at barnevakten ikke kan stille opp i en så spesiell anledning som en fødsel ? Kjenner dere ikke noen andre som dere kan spørre ? Venner el noen i barnehagen ? Anonymkode: 094ec...d92 Nei, vi har ingen andre som kan, det var ikke meningen at det skal bli det store temaet. Vi må bare innfinne oss i å ordne oss selv, og håpe det blir fint lell. Anonymkode: 903b2...7df
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #4 Skrevet 8. desember 2024 Har ikke gjort det selv, men tror det kan være helt ålreit. Du har jo anestesisykepleier rett ved hodet ditt som du kan prate med og som vet hva som foregår, og som kan være vel så mye støtte som mannen din. Under mitt keisersnitt måtte mannen min ut på gangen og puste litt og jeg husker ærlig talt ingenting av hva han sa eller gjorde. Sykepleieren derimot var god å ha! Så tenker det er vel så viktig at han får med seg de første timene på oppvåkning, når du selv kan være litt redusert. Så får dere den første stunden med baby sammen. Eventuelt får han vært med babyen om du ikke skulle være i form til å ha dem hos deg. Anonymkode: 69213...d94
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #5 Skrevet 8. desember 2024 Barnet må ligge hud mot hud hos noen mens du sys sammen og de gjør endel greier for å få livmor til å trekke seg sammen. Du bør absolutt ha mannen der da. Anonymkode: 2f3eb...48e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #6 Skrevet 8. desember 2024 Har dere tenkt på alternative barnevakter? Hva med naboer eller en god venn i barnehagen? Tenker slike ting kan være greit å ha på plass når man har barn, at man har et nettverk og støtte seg på. Verken jeg eller mannen har familie her vi bor, men kunne ringt både naboer og gode venner fra barnehagen skulle det stått om noe. Anonymkode: 02ca4...c85 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #7 Skrevet 8. desember 2024 Tja, jeg har en mann som besvimer ved synet av blod, så jeg tok keisersnitt alene. Gikk helt greit det altså. Ikke rart i det hele tatt. Barnet måtte rett på nyfødtintensiven så hvordan de første timene etter keisersnitt normalt foregår vet jeg ikke. Anonymkode: a4616...085
Trolltunge Skrevet 8. desember 2024 #8 Skrevet 8. desember 2024 (endret) Hastekeisersnitt her, så ingen hadde tid til å få kledd om ledsager, men jeg tror nok ikke noen av oss tenker at det å gå glipp av dette har noen stor betydning. Mannen fikk forøvrig se ungene før meg. De løp avgårde med dem (tvillinger), og kun hun som løp med gutten tenkte på å et sekund tippe den lille bylten ned mot meg, så jeg fikk et lite glimt av et sinna nissefjes inni et teppe. 😂 Tok litt tid før jeg virkelig fikk hilse på dem. Spesielt gutten, siden han ble fraktet til nyfødtintensiven. Far fikk derimot litt tid med begge før de fraktet gutten bort. Helt greit at min mann ikke var der under keisersnittet. Endret 8. desember 2024 av Trolltunge
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #9 Skrevet 8. desember 2024 Planlagt KS forrige desember på St.Olav. Babyen lå ikke med noen hud mot hud mens jeg ble sydd som det står skrevet over her. Pappaen og sykepleier tok alle mål og lot meg få hilse på den. Rett til overvåkningen og der fikk jeg barnet på puppen med engang. 💛 Super fin opplevelse. Hadde klart det fint uten far også. Det handler mye om hvordan man tenker på ting. Klarer du å tenke at det går fint så gjør det mest sannsynlig det😉 Anonymkode: c2d08...b5e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #10 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Barnet må ligge hud mot hud hos noen mens du sys sammen og de gjør endel greier for å få livmor til å trekke seg sammen. Du bør absolutt ha mannen der da. Anonymkode: 2f3eb...48e Det er bare oxytocin de gir da. Har tatt ks før, men da var mannen med. Lå ikke hud mot hud mens jeg ble sydd da, men siden det ble hastesnitt sent på kveld måtte de vente på barsel på meg, siden andre på oppvåkning skulle sove. Men nå skjer det på dagtid, så vil jo ha barnet hos meg. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har dere tenkt på alternative barnevakter? Hva med naboer eller en god venn i barnehagen? Tenker slike ting kan være greit å ha på plass når man har barn, at man har et nettverk og støtte seg på. Verken jeg eller mannen har familie her vi bor, men kunne ringt både naboer og gode venner fra barnehagen skulle det stått om noe. Anonymkode: 02ca4...c85 Som sagt vi har ingen. Folk kan ikke ta seg fri fra jobb for oss, selv om vi tilbyr å kjøpe dem fri. Eldste barnet har ikke gått i bhg mer enn 3mnd og er ikke kjent med foreldrene enda. Det er ikke akkurat lett å ha på plass før man får barn. Er mine foreldre som skulle passe, men de synes det blir masete med barnehagen og henting, og de vil ikke ha overnatting, så de trakk seg. Min søster bort langt unna, hun tilbød oss at vi kunne levere eldste der, men da må vi vekke han kl 3 på natta for å rekke å kjøre omvei på elendige veger som kan være stengt og. Bedre er å klare oss selv den dagen. Vi har desverre ikke et nettverk som kan kan hjelpe så mye, vi prøver å bygge. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Planlagt KS forrige desember på St.Olav. Babyen lå ikke med noen hud mot hud mens jeg ble sydd som det står skrevet over her. Pappaen og sykepleier tok alle mål og lot meg få hilse på den. Rett til overvåkningen og der fikk jeg barnet på puppen med engang. 💛 Super fin opplevelse. Hadde klart det fint uten far også. Det handler mye om hvordan man tenker på ting. Klarer du å tenke at det går fint så gjør det mest sannsynlig det😉 Anonymkode: c2d08...b5e Å det høres betryggende ut. Jeg håper jeg klarer å holde meg positiv, og mest sannsynlig rekke han å komme så han kan følges til oss så fort operasjonen er ferdig! Takk for svar. AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har ikke gjort det selv, men tror det kan være helt ålreit. Du har jo anestesisykepleier rett ved hodet ditt som du kan prate med og som vet hva som foregår, og som kan være vel så mye støtte som mannen din. Under mitt keisersnitt måtte mannen min ut på gangen og puste litt og jeg husker ærlig talt ingenting av hva han sa eller gjorde. Sykepleieren derimot var god å ha! Så tenker det er vel så viktig at han får med seg de første timene på oppvåkning, når du selv kan være litt redusert. Så får dere den første stunden med baby sammen. Eventuelt får han vært med babyen om du ikke skulle være i form til å ha dem hos deg. Anonymkode: 69213...d94 Ja, du sier noe. De er vel vant til våkne pasienter. Tusen takk for svar. Anonymkode: 903b2...7df
Belima Skrevet 8. desember 2024 #11 Skrevet 8. desember 2024 Hvorfor kan ikke far kjøre eldste til søsteren din kvelden i forveien? Da hadde dere begge hatt "fri" til å være med. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #12 Skrevet 8. desember 2024 Mulig å utsette keisersnittet en time sånn at far kan være med? Jeg ville i hvertfall spurt. Anonymkode: 5bbfc...ada 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #13 Skrevet 9. desember 2024 Da jeg tok planlagt ks ble mannen sittende i kø etter en bilulykke (han hadde også vært og levert i barnehagen). Det de gjorde var bare å vente med å kjøre meg inn. Sykehuset hadde flere planlagt ks, så de tok bare de andre først. Tror ikke det var noe ekstra styr for de en gang, hvis jeg har skjønt det rett så var det noen som måtte vente uansett. Anonymkode: a0e05...f49 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #14 Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er bare oxytocin de gir da. Har tatt ks før, men da var mannen med. Lå ikke hud mot hud mens jeg ble sydd da, men siden det ble hastesnitt sent på kveld måtte de vente på barsel på meg, siden andre på oppvåkning skulle sove. Men nå skjer det på dagtid, så vil jo ha barnet hos meg. Som sagt vi har ingen. Folk kan ikke ta seg fri fra jobb for oss, selv om vi tilbyr å kjøpe dem fri. Eldste barnet har ikke gått i bhg mer enn 3mnd og er ikke kjent med foreldrene enda. Det er ikke akkurat lett å ha på plass før man får barn. Er mine foreldre som skulle passe, men de synes det blir masete med barnehagen og henting, og de vil ikke ha overnatting, så de trakk seg. Min søster bort langt unna, hun tilbød oss at vi kunne levere eldste der, men da må vi vekke han kl 3 på natta for å rekke å kjøre omvei på elendige veger som kan være stengt og. Bedre er å klare oss selv den dagen. Vi har desverre ikke et nettverk som kan kan hjelpe så mye, vi prøver å bygge. Å det høres betryggende ut. Jeg håper jeg klarer å holde meg positiv, og mest sannsynlig rekke han å komme så han kan følges til oss så fort operasjonen er ferdig! Takk for svar. Ja, du sier noe. De er vel vant til våkne pasienter. Tusen takk for svar. Anonymkode: 903b2...7df Oi, beklager å si det, men familien din må virkelig skjerpe seg. Kan dessverre ikke hjelpe deg med det du lurer på. Anonymkode: c06c7...d93 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #15 Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): . Er mine foreldre som skulle passe, men de synes det blir masete med barnehagen og henting, og de vil ikke ha overnatting, så de trakk seg. Min søster bort langt unna, hun tilbød oss at vi kunne levere eldste der, men da må vi vekke han kl 3 på natta for å rekke å kjøre omvei på elendige veger som kan være stengt og. Bedre er å klare oss selv den dagen. Vi har desverre ikke et nettverk som kan kan hjelpe så mye, vi prøver å bygge. Anonymkode: 903b2...7df Familien din høres skikkelig kjipe ut. Kan ikke søsteren din komme hjem til dere? Eller be sykehuset om å tilrettelegge slik at mannen din rekker å levere i barnehagen først? Regner med det ville gått helt fint om dere spør. Ellers ville jeg, som flere her påpeker, fokusert på å bygge nettverk i tida som kommer. Selv om det ikke nødvendigvis hjelper akkurat i denne situasjonen, vil det komme andre situasjoner i framtida der dere vil trenge hjelp. Har man ikke familie (som duger), må man alliere seg med gode venner og naboer. Anonymkode: 8bc5e...a68 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #16 Skrevet 9. desember 2024 Når jeg tok ks så avtalte jeg med sykehuset at jeg skulle være der 07.30. Leverte barna i bhg 07.10 (de åpnet bhg kl 07.00 for vår skyld istedenfor 07.30 om de pleier), dro på sykehuset, tok ks og mannen dro og hentet barna. Han fikk i de noe mat og så kom de til sykehuset. Fikk ikke lov til å ha besøk før jeg kunne stå på egne ben og var over på barsel, men det gikk fint det. Kan ha uflaks å komme bak i køen da, mht. krisekeisersnitt som er viktigere, men stort sett har man litt flaks i livet. Hør om du kan komme så tidlig som mulig. Anonymkode: 96b8e...995 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #17 Skrevet 9. desember 2024 Belima skrev (13 timer siden): Hvorfor kan ikke far kjøre eldste til søsteren din kvelden i forveien? Da hadde dere begge hatt "fri" til å være med. Hun jobber på kvelden, har spurt om muligheten til å "kjøpe henne fri", men det ser ikke ut som at noe skal være mulig å få til denne gangen. Alt vi prøver går ikke. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mulig å utsette keisersnittet en time sånn at far kan være med? Jeg ville i hvertfall spurt. Anonymkode: 5bbfc...ada Jeg har alt tatt en tlf, og det lot seg ikke gjøre, de hadde ikke så mye slingringsmonn. Men som de sa så er det ofre forsinkelser. Vet ikke om jeg tør å håpe på det. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Oi, beklager å si det, men familien din må virkelig skjerpe seg. Kan dessverre ikke hjelpe deg med det du lurer på. Anonymkode: c06c7...d93 Det trenger du ikke beklage. Vi ber aldri om barnepass av en grunn, denne gangen måtte vi, og var ingen problemer da, helt til de ombestemte seg. Men men, sånn er jeg egentlig vant til. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Familien din høres skikkelig kjipe ut. Kan ikke søsteren din komme hjem til dere? Eller be sykehuset om å tilrettelegge slik at mannen din rekker å levere i barnehagen først? Regner med det ville gått helt fint om dere spør. Ellers ville jeg, som flere her påpeker, fokusert på å bygge nettverk i tida som kommer. Selv om det ikke nødvendigvis hjelper akkurat i denne situasjonen, vil det komme andre situasjoner i framtida der dere vil trenge hjelp. Har man ikke familie (som duger), må man alliere seg med gode venner og naboer. Anonymkode: 8bc5e...a68 Ja, de er det. Søsteren min jobber kvelden før,så hun har sagt det ikke går. Vi driver å bygger så godt vi kan. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når jeg tok ks så avtalte jeg med sykehuset at jeg skulle være der 07.30. Leverte barna i bhg 07.10 (de åpnet bhg kl 07.00 for vår skyld istedenfor 07.30 om de pleier), dro på sykehuset, tok ks og mannen dro og hentet barna. Han fikk i de noe mat og så kom de til sykehuset. Fikk ikke lov til å ha besøk før jeg kunne stå på egne ben og var over på barsel, men det gikk fint det. Kan ha uflaks å komme bak i køen da, mht. krisekeisersnitt som er viktigere, men stort sett har man litt flaks i livet. Hør om du kan komme så tidlig som mulig. Anonymkode: 96b8e...995 Skal møte 6.30 på sykehuset. Vi har en time å kjøre. Men det går nok bra. Takk alle sammen! Jeg har slått meg til ro og klarer å glede meg. Anonymkode: 903b2...7df 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #18 Skrevet 9. desember 2024 Om det er noko trost så kan det oppstå forsinkelser. Vi vart utsatt såpass lenge at levering i bhg var ingen bekymring. Det kan godt være mannen rekker det. Uansett, lykke til! Det viktigaste er ikkje at han er der akkurat då, men resten av tida Anonymkode: 426f4...a94 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #19 Skrevet 9. desember 2024 Ring sykehuset og forklar situasjonen. Kanskje de kan sette deg opp litt senere på dagen, for eksempel klokka 10-11. Da rekker han å være med. Det øker risikoen for at du blir utsatt til neste dag, men det er kanskje ikke det verste? Anonymkode: 50cfd...682
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #20 Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ring sykehuset og forklar situasjonen. Kanskje de kan sette deg opp litt senere på dagen, for eksempel klokka 10-11. Da rekker han å være med. Det øker risikoen for at du blir utsatt til neste dag, men det er kanskje ikke det verste? Anonymkode: 50cfd...682 Ser nå du allerede har gjort det. Som andre har skrevet er det ofte forsinkelser. Et av mine barn ble født 11:30, og skulle egentlig bli født i 8-tiden. Men for din egen del tenker jeg det går helt fint, mye av tiden er far uansett ikke med. Det er vel verst for ham. Anonymkode: 50cfd...682
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå