AnonymBruker Skrevet 8. desember #1 Del Skrevet 8. desember Jeg har arvet noen små saltbøsser av et avdødd familiemedlem. Bøssene har ligget ubrukt med salt i i mange år, og har nå fått et stygt belegg, som jeg regner med kommer fra en kjemisk reaksjon mellom saltet og sølvet. Jeg har prøvd tradisjonelt sølvpuss, og har prøvd kjerringrådet om aluminiumsfolie, kokende vann og salt. Ingenting biter. Er det noen som har råd om hvordan jeg kan prøve å bli kvitt dette? Anonymkode: 65b4a...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #2 Del Skrevet 8. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har arvet noen små saltbøsser av et avdødd familiemedlem. Bøssene har ligget ubrukt med salt i i mange år, og har nå fått et stygt belegg, som jeg regner med kommer fra en kjemisk reaksjon mellom saltet og sølvet. Jeg har prøvd tradisjonelt sølvpuss, og har prøvd kjerringrådet om aluminiumsfolie, kokende vann og salt. Ingenting biter. Er det noen som har råd om hvordan jeg kan prøve å bli kvitt dette? Anonymkode: 65b4a...8f8 Det der skulle du gått til en sølvsmed FØR du begynte å rote med. Om de kan reddes nå, vet jeg ikke. Men ikke bruk eller kluss mer med dem, ta dem med til en seriøs søvsmedbutikk og be om hjelp eller anbefaling for hvor de kan dette. Norge Rundt på nrk var en gang på https://arven.no/pages/kontakt i Bergen. Du kan sende mail til dem og spørre der. Mener de restaurerte gammelt sølv. Anonymkode: 80234...463 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 8. desember #3 Del Skrevet 8. desember Det blå er sølv sulfat som betur at det har vært i kontakt med sulfater av noe slag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå