AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #1 Skrevet 8. desember 2024 Vi forklarer hvordan ting gjøres og hvorfor til ingen nytte. Nyansatte mener det går bra slik de gjør det selv om de aldri har vært borte i det. Blir det feil sier ledelsen at det er pga dårlig opplæring. Hva gjør en da? Anonymkode: 4f2b2...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #2 Skrevet 8. desember 2024 Da går du til ledelsen og forklarer at den nyansatte ikke hører på hva dere har å si. Anonymkode: f856f...069 4 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #3 Skrevet 8. desember 2024 Sier til ledelsen at man har forklart hvordan det skal gjøres, men at det ikke synker inn. Er ikke annet å gjøre, men det hjelper dessverre ikke alltid. Min erfaring med opplæring er at de som stiller masse spørsmål og maser litt blir de beste medarbeiderne, mens de som later som de forstår alt med en gang eller gjør det på egen måte aldri vil passe inn. Anonymkode: 2dafa...58d 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #4 Skrevet 8. desember 2024 Gå til ledelsen. Dersom det vedvarer må den nyansatte får beskjed fra ledelse om at dersom de(n) ikke følger bedriften retningslinjer, sies de opp ila prøvetid. Anonymkode: 7eac1...3a1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #5 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gå til ledelsen. Dersom det vedvarer må den nyansatte får beskjed fra ledelse om at dersom de(n) ikke følger bedriften retningslinjer, sies de opp ila prøvetid. Anonymkode: 7eac1...3a1 Ingen har noensinne blitt sagt opp i prøvetiden her. Har sagt ifra til ledelsen, men det faller bare tilbake på oss. Anonymkode: 4f2b2...4f0
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #6 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen har noensinne blitt sagt opp i prøvetiden her. Har sagt ifra til ledelsen, men det faller bare tilbake på oss. Anonymkode: 4f2b2...4f0 Da hadde jeg tatt kontakt med HR. Anonymkode: f856f...069 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #7 Skrevet 8. desember 2024 Da hadde jeg nekta å gi opplæring. Anonymkode: 2db6a...cc0 1 2
Bålkaffe Skrevet 8. desember 2024 #8 Skrevet 8. desember 2024 Om ledelsen ikke tror på dere, så kan jo ledelsen få komme og ta opplæringa da.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #9 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Vi forklarer hvordan ting gjøres og hvorfor til ingen nytte. Nyansatte mener det går bra slik de gjør det selv om de aldri har vært borte i det. Blir det feil sier ledelsen at det er pga dårlig opplæring. Hva gjør en da? Anonymkode: 4f2b2...4f0 Få noen med autoritet til å stå for opplæringen. Anonymkode: 315d6...ff7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #10 Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Få noen med autoritet til å stå for opplæringen. Anonymkode: 315d6...ff7 Er mange om opplæring pga turnus Anonymkode: 4f2b2...4f0
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #11 Skrevet 8. desember 2024 Gi beskjed til ledelsen. Er leder som må gjøre noe. Og skriv avvik når noe går skeis. Kan jo skrive på forbedringsforslag at leder må ta en prat med den nyansatte. Kanskje det får dem til å ta det mer på alvor Anonymkode: be7e3...624 1
BlackSunshine Skrevet 8. desember 2024 #12 Skrevet 8. desember 2024 Har jobbet mye med dette, faktisk. Dokumentasjon. Selv om det er praktisk opplæring, kan du definere konkrete ferdighetsmål. Om du kommuniserer dette tydelig før du starter opplæringen, og gir tilbakemelding underveis, blir ansvaret lagt mer over på arbeidstaker. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #13 Skrevet 8. desember 2024 Innføre eksamen? De ganger jeg har hatt kurs/opplæring har det vært avsluttende test. Ikke bestått = ny runde med opplæring og ny test. Fint hvis man også kobler det til lønn, god motivasjonsfaktor. Anonymkode: 7caec...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå