AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #1 Del Skrevet 8. desember 2024 Ok, siden jeg er over 40 skulle jeg ha visst dette. Men seriøst; hvordan får dere vaska dyner? Jeg har lufta/rista/lagt ut i kulda, osv, men jeg får den jo ikke inn i en vanlig vaskemaskin. Må pælme og kjøpe nytt hvis ingen har noen gode råd her… Anonymkode: 518bc...bd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitry Skrevet 8. desember 2024 #2 Del Skrevet 8. desember 2024 Hør med vaskeri om du har det i nærheten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #3 Del Skrevet 8. desember 2024 Lever på renseri. Anonymkode: 9a65b...0c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 8. desember 2024 #4 Del Skrevet 8. desember 2024 https://www.bedrenaetter.no/vaske-dyne.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #5 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, siden jeg er over 40 skulle jeg ha visst dette. Men seriøst; hvordan får dere vaska dyner? Jeg har lufta/rista/lagt ut i kulda, osv, men jeg får den jo ikke inn i en vanlig vaskemaskin. Må pælme og kjøpe nytt hvis ingen har noen gode råd her… Anonymkode: 518bc...bd8 Jeg bruker vanlig vaskemaskin. Hvorfor får du ikke din dyne inn i en vaskemaskin? Er det en ekstra stor dobbeltdyne? Eller har du bare en sånn "hybelvaskemaskin"? Anonymkode: fca45...b65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #6 Del Skrevet 8. desember 2024 Ok?? Vasker dun-dyna vår på 200x220 i vaskemaskin 😅 Hva er problemet? Anonymkode: 6ecf6...ded 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #7 Del Skrevet 8. desember 2024 Vi har tykke vinterdyner, 220 lengde. Og de går i vaskemaskinen. Må stappe, men de faller godt sammen når de blir våte. Anonymkode: 63213...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #8 Del Skrevet 8. desember 2024 Det er mange muligheter. Hvis vaskemaskinen din er for liten, så spør noen som har en større maskin om å få vaske der. Kanskje du kjenner noen som bor i blokk med fellesvaskeri? De maskinene er ofte større enn vanlige. Myntvaskerier har ofte store maskiner. Eller du kan levere dyna inn på renseri/vaskeri, men det koster en del. Anonymkode: 0942f...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #9 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok, siden jeg er over 40 skulle jeg ha visst dette. Men seriøst; hvordan får dere vaska dyner? Jeg har lufta/rista/lagt ut i kulda, osv, men jeg får den jo ikke inn i en vanlig vaskemaskin. Må pælme og kjøpe nytt hvis ingen har noen gode råd her… Anonymkode: 518bc...bd8 Du kan ta den på vaskeri, men der er prisene så stive at du like godt kan bruke pengene p` en ny dyne, dersom dynen ikke koster flere tusen. En annen mulighet er å be om hjelp fra venner og bekjente som bor i blokk med fellesvaskeri. Der har de ofte store industrimaskiner med plass til ei dyne. Sommerdyner i dun går fint å vaske på 40 grader i vanlig maskin. Vinterdyner ødelegger du maskinen med. Det samme gjelder for puter. Anonymkode: 63925...a88 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #10 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi har tykke vinterdyner, 220 lengde. Og de går i vaskemaskinen. Må stappe, men de faller godt sammen når de blir våte. Anonymkode: 63213...774 Hvor mange kilo tar vaskemaskinen din? Hva står på dynene at vaskemaskinen maks må kunne ta i kilo? Anonymkode: 63925...a88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #11 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor mange kilo tar vaskemaskinen din? Hva står på dynene at vaskemaskinen maks må kunne ta i kilo? Anonymkode: 63925...a88 Har ikke sjekket. Men har gjennom 20 år, 3 vaskemaskiner, og ulike dyner, aldri hatt noe problem med at en "vanlig" maskin ikke tar en "vanlig" dyne. Har vett nok til å ikke kjøre full sentifugering da, bruker dunprogram. Anonymkode: 63213...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #12 Del Skrevet 8. desember 2024 Har samme problem. Kjøpte en super long dyne i UK. 240x260. Som Jo var supert helt til den burde vaskes 🫢 har 9kg kapasitet på vaskemaskin, men det holder ikke Anonymkode: 47655...389 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #13 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har samme problem. Kjøpte en super long dyne i UK. 240x260. Som Jo var supert helt til den burde vaskes 🫢 har 9kg kapasitet på vaskemaskin, men det holder ikke Anonymkode: 47655...389 Super king* 🤴 Anonymkode: 47655...389 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #14 Del Skrevet 8. desember 2024 Ja, de renseri-prisene er dyre, så jeg endte opp med å kjøpe ny og fin dyne på tilbud istedenfor, det var billigere. Men ikke spesielt bra for miljøet da. Lette etter fellesvaskeri med store maskiner, men det er visst ikke så lett å finne med mindre man vet helt spesifikt hva stedet heter fra før av. Anonymkode: 1dd5c...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #15 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, de renseri-prisene er dyre, så jeg endte opp med å kjøpe ny og fin dyne på tilbud istedenfor, det var billigere. Men ikke spesielt bra for miljøet da. Lette etter fellesvaskeri med store maskiner, men det er visst ikke så lett å finne med mindre man vet helt spesifikt hva stedet heter fra før av. Anonymkode: 1dd5c...031 Fellsevaskeri er for folk som bor i et boligsameie. Skal du bruke maskin der så må du ha en venn bor der og som vasker for deg. Du kan ikke bare booke tid og vaske når du ikke bor der. Anonymkode: 63925...a88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #16 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sommerdyner i dun går fint å vaske på 40 grader i vanlig maskin. Vinterdyner ødelegger du maskinen med. Det samme gjelder for puter. Anonymkode: 63925...a88 Har du prøvd med vinterdyne? 7 kilos maskin? Anonymkode: 337f0...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #17 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du prøvd med vinterdyne? 7 kilos maskin? Anonymkode: 337f0...239 Nei, de er for store. https://jysk.no/soverom/dyner/fiberfyll/termodyne-140x220-hoie-clean-ekstra-varm Har disse dynene når det er minusgrader ute. Brukes kanskje 3-4 måneder pr år. De er for store til maskin på 8 kg maks. Opphenget på maskinen blir ødelagt om en dytter så store dyner inn som i tillegg suger mye vann til seg. Nå bruker vi disse https://jysk.no/soverom/dyner/fiberfyll/fiberdyne-140x200-hoie-downfeel-varm Vurderer å vaske dem. Men vil ikke ødelegge maskinen. Har hørt om flere som har trykt dyner og puter inn i maskinene sine og må kjøpe ny maskin fordi trommelen løsner fra opphenget, og det er brukerfeil. Da er det billigere å kjøpe ny dyne. Anonymkode: 63925...a88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #18 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ok?? Vasker dun-dyna vår på 200x220 i vaskemaskin 😅 Hva er problemet? Anonymkode: 6ecf6...ded Hvor mange kilo er det din vaske askim tar? Min tar kun 7 og jeg får ikke inn min dyne som er 200x220. Så enkelt er det 🙄 Anonymkode: c5f42...0fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #19 Del Skrevet 9. desember 2024 Det viktigste er å ha en tørketrommel som tar stor kapasitet. Jeg fikk dundynen min inn i min 9kg maskin, ble ren og fin, så ville ikke tørketrommelen fungere. Måtte kjøre den til venninnen min og hennes tok den. Anonymkode: f2f08...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #20 Del Skrevet 9. desember 2024 Siden jeg jevnlig vasker dyner har jeg alltid passet på å ha en vaskemaskin som tar 10 kg og har stor trommel. Den nye jeg kjøpte nå tar 10.5 kg. Pluss har tørketrommel. Anonymkode: 18bda...2b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå