Gå til innhold

Naboen sitt sexliv gjør meg gal

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte leiligheten min for snart 1 år siden, og har frem til nylig trodd at det ikke er lytt her. Har aldri hatt problem med støy, og ikke hørt fra andre i bygget at det er lytt hos dem heller. Vel, i de siste to månedene har jeg nå fått erfare at lytt det er det.

Naboen over meg, en fyr i 30-årene, har nå fått seg dame. Jeg har ikke hilst på henne, men hører dem ha høylytt sex flere ganger i døgnet. Det gjør meg rett og slett gal! Om kvelden når jeg skal sovne i 23-12 tiden holdes det på, og jeg vekkes stort sett hver natt av at de har sex i 3-4 tiden. I helgene er det enda verre, da har de flere morgenøkter (gjerne fra kl 6-7) så jeg får ikke sovet ut. 

Jeg sliter med søvn fra før av, og får ofte ikke sove igjen etter at de har vekket meg. Jeg har begynt å ha headset liggende på nattbordet som jeg tar på når de setter i gang, men da er skaden allerede skjedd ved at jeg har våknet. Det er så klart helt lov å ha et sunt sexliv, men hvorfor må man stønne og skrike så høyt?????? 

Hva kan jeg gjøre? Er det en måte å si ifra om dette på som ikke er kleint?

Anonymkode: ac90a...179

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er det en måte å si ifra om dette på som ikke er kleint?

Anonymkode: ac90a...179

Si at det er lytt mellom etasjene, og at det er en grunn til at det skal være ro mellom 23 og 7?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har trodd det ikke har vært lytt så tror kanskje de det samme. Så det kan være nokk hvis du av og til på kveldene snakker litt høyt i telefonen på soverommet slik at de hører hvor lytt det er. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg et skriv i postkassen hans (usignert) og si at det er forferdelig for naboene å få lydene fra hans sexliv påtvunget seg til alle døgnets tider. Det må gå an å ha et normalt sexliv uten å vekke naboene hver natt, kan du skrive. Avslutt med "vær så snill å ikke vekke naboene mer, er du snill. På forhånd takk. Da kan vi kanskje få sove igjen".

Anonymkode: a0a2a...34c

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (37 minutter siden):

Si at det er lytt mellom etasjene, og at det er en grunn til at det skal være ro mellom 23 og 7?

Anonymkode: 86e93...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dette tilfellet synes jeg absolutt man kan si fra. Å ha sex er selvsagt greit, men man har faktisk ikke lov å bråke på det nivået mellom 23 og 7, eller noe sånt. 

Tør du ikke si det til ham direkte så skriver du en anonym lapp der du skriver at de er så høylytte for tiden at blokka får ikke sove og at de må forholde seg til gjeldende regler om støy. 

Anonymkode: dfe30...3d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare si neste gang du ser han: Gratulerer med dame, er ganske lytt her skjønner du, men høres ut som at dere koser dere ganske ofte.. De fleste ville nok ha roet ned litt da

Anonymkode: 9593c...120

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleint. Men jeg tror du må sende dem en melding. D kan ha sex men plis tenk at det bor noen i under etasjen.

Anonymkode: 2063e...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo tenke at de ikke vet det er så lytt.

Anonym lapp i postkassen kan være en fremgangsmåte, du bare informerer om at det er så lytt at du vekkes av dem. Sannsynligvis blir han flau og de vil slutte med høylytt sex midt på natta. Jeg er også en som lager lyd men jeg klarer også å være stille. 

Han vil ikke vite hvem lappen er fra, han har vel naboer vegg i vegg og over også (som sikkert også hører dem).

Eller så kan du sette i gang med applaus og rope godt jobba når de er ferdige.

Anonymkode: 63b36...ecb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe og plystre etter en av rundene så de forstår hvor lytt det er synes jeg er et morsomt forslag 🙈😆

Anonymkode: 444c3...f89

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde kjøpt en gag-ball og skrevet «vennligst bruk denne så naboene slipper høre dere så godt, dere høres EKSTREMT godt» 

Anonymkode: 9fe90...6c5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng opp en maskinskrevet, anonym lapp i fellesarealet ved postkassene.

»Det er lytt mellom etasjene, vennligst ta hensyn mellom kl 23-07»

Kanskje det får noen andre naboer til å henge seg på😇 

Anonymkode: 6ddf9...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde kjøpt en gag-ball og skrevet «vennligst bruk denne så naboene slipper høre dere så godt, dere høres EKSTREMT godt» 

Anonymkode: 9fe90...6c5

Jeg skulle til å foreslå noe det samme 😀 Legg reklame i postkassa for gagballs som understreker deres lyddempende egenskaper som er bra for godt naboskap 😇

Anonymkode: 05fe0...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Heng opp en maskinskrevet, anonym lapp i fellesarealet ved postkassene.

»Det er lytt mellom etasjene, vennligst ta hensyn mellom kl 23-07»

Kanskje det får noen andre naboer til å henge seg på😇 

Anonymkode: 6ddf9...322

Hadde jeg bodd der ville jeg ikke skjønt at det hadde noe med sexlivet mitt å gjøre. Hadde tenkt noen var plaget med festing. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Har sånn nabo selv og hun gir i tillegg blanke faen i at det er plagsomt og at jeg får dårlig nattesøvn så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: d241d...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyme lapper er bare tull.  I lytte flermannsboliger må man ta vise hensyn til hverandre, dette betyr og at man må tåle litt.  

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (På 8.12.2024 den 15.09):

Du kan jo spørre om å få være med?

Lykke til 😊

Å kjære vene, du er jo en idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...